hulp met namen data

Niels fokkink

to openov
Wij zijn een groep studenten en werken met het onofficiële reisinformatie archief op https://trein.fwrite.org/idx.html we lopen alleen tegen een aantal problemen aan met de namen van de data. Wij komen niet uit wat: MaterialDesignation, MaterialLenght, HasChange, ChangType, TriptipCode en TripTipStation betekenen. Heeft kan iemand ons hiermee helpen want de data lijkt belangrijk alleen wij komen er niet uit. Ik heb een bijlage toegevoegd met hoe de data eruit ziet.

Alvast bedankt,
Niels Fokkink

quiestion.png

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Hoi Niels,
Op dit moment is er alleen: <https://data.ndovloket.nl/docs/infoplus/> en
mogelijk wat historische documenten op de Google Groep.

Ik heb ook aan NS gevraagd of er meer een "Design Document" met
"Vocabulaire" bestand binnen NS aanwezig is. Het probleem met organisaties
zoals NS die het wiel opnieuw uitvinden is dat ze geen gebruik maken van
meta-standaarden zoals Transmodel, en dus al hun materiaal moeten veel
uitvoeriger (zouden) moeten documenteren.

--
Stefan

Niels fokkink

to openov
Hoi Stefan,

Heel erg bedankt! hier kunnen we weer goed mee vooruit!