KV15 Verbinding verbroken

Jeroen Flipts

to openov
Dag allen

Wij hebben een ZeroMQ subscriptie op een aantal KV15 envelopes. Hier zit echter amper data op dus het is nogal moeilijk om te detecteren of de data stream nog actief is.

Meer bepaald lijkt het alsof we volgende issue tegen komen https://github.com/zeromq/libzmq/issues/1199 . Zijn er anderen met gelijkaardige problemen en wat stellen jullie voor als work around? Een heartbeat lijkt niet geïmplementeerd te zijn voor KV15.

Jeroen

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Gebruik je universal-sub-xpubxsub al? Die doet automatisch reconnects bij
'weinig' data.

--
Stefan

Jeroen Flipts

to openov
Nee onze implementatie is in Golang, niet in C. Maar als ik goed begrijp wat die universal-sub-xpubxsub doet zal die via een poll kijken of er nog data is en als er een minuut geen data is zal die de socket closen en een nieuwe aanmaken. Ik vermoed dat ik iets gelijkaardigs zou kunnen implementeren. Dit zal wel bijna elke minuut tot een nieuwe socket lijden aangezien er maar tientallen messages per dag zijn op de KV15 envelopes die we lezen.

Jeroen

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Op welke envelope zit je dat je er maar zo weinig verwerkt?

Overigens, is je probleem niet gewoon een NAT firewall die een timeout op
10min heeft?

--
Stefan

Jeroen Flipts

to openov
De envelopes waar ik momenteel op subscribe zijn /ARR/KV15messages,/SYNTUS/KV15message,/CXX/KV15messages.
De NAT is denk ik niet het probleem, vaak kunnen we een hele dag berichten ontvangen zonder dat de connectie verbroken is.

Jeroen

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Tuesday, April 5, 2022 1:44:31 PM CEST, Jeroen Flipts wrote:
> [...]
> De NAT is denk ik niet het probleem, vaak kunnen we een hele dag berichten
> ontvangen zonder dat de connectie verbroken is.

Gisteren zijn er 407 KV15 berichten langs gekomen. Zolang die verspreid
over de dag zijn binnen gekomen kan dat als "NAT keep alive" fungeren. Maar
begrijp ik wel goed dat je achter een NAT verbinding zit?

--
Stefan

Jeroen Flipts

to openov
Ja de service draait op Kubernetes en zit dus achter een NAT, daar heb ik echter weinig controle over.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Tuesday, April 5, 2022 2:36:00 PM CEST, Jeroen Flipts wrote:
> Ja de service draait op Kubernetes en zit dus achter een NAT, daar heb ik
> echter weinig controle over.

Als je op de 'SLA' versie van ndovloket zit, zou ik eerst graag een test
willen zien die op een VPS van een euro of 4 per maand is gedaan die wel
gewoon een echt IPv4 adres krijgt. Dit moet zichtbaar gemaakt kunnen
worden. En in worst case kun je natuurlijk ook gewoon de hele datastroom in
universal-sub-xpubxsub stoppen, dan zal er nagenoeg altijd data zijn, en
filter je de Go applicatie op slechts KV15.

--
Stefan