OVApi vs KV6 data

Sam S

to openov
Goedendag,

Ik heb een paar vragen over OVApi en de KV-stream (door NDOVloket?), met name KV6.
  1. Hebben OVApi en KV6 exact dezelfde gegevens? I.e., bestaat er informatie in KV6 die niet beschikbaar is in het OVApi-eindpunt, of is het een exacte "clone"?
  2. Is er een update-frequentie bij de data van OVApi? Of wordt er nieuwe data beschikbaar gemaakt zodra er een nieuwe bericht binnenkomt?
Excuses als deze informatie ergens gemakkelijk te vinden is, ik kon het niet vinden.

Groet,
Sam

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
Hoi Sam,

On Thursday, March 2, 2023 10:48:31 AM CET, Sam S wrote:
> Ik heb een paar vragen over OVApi en de KV-stream (door
> NDOVloket?), met name KV6.
> Hebben OVApi en KV6 exact dezelfde gegevens?

OVapi is een afnemer van NDOVloket. Dus het is logisch dat SIRI en InfoPlus
ook worden gebruikt.

> I.e., bestaat er
> informatie in KV6 die niet beschikbaar is in het OVApi-eindpunt,
> of is het een exacte "clone"?

Ik denk dat Noord-Zuidlijn (GVB) en NS data in KV6 sowieso ontbreekt.

> Is er een update-frequentie bij de data van OVApi? Of wordt er
> nieuwe data beschikbaar gemaakt zodra er een nieuwe bericht
> binnenkomt?

Bedoel je gtfs.ovapi.nl? Of iets anders?

--
Stefan

Sam S

to openov
Hoi Stefan,

Bedankt voor je bericht. Ik bedoel inderdaad gtfs.ovapi.nl

Eigenlijk weet ik helemaal niet zoveel over de data en is het allemaal nieuw voor mij. Maar als ik het goed begrijp is de KV6 data dat normaal via ZeroMQ beschikbaar is, beschikbaar wordt gemaakt via een GET eindpunt door OVApi. Dus ik vroeg me af hoe de data is samengesteld, welke instantie het onderhoudt, en hoe het wordt ge-update.

Groet,
Sam

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Thursday, March 2, 2023 2:44:57 PM CET, Sam S wrote:
> Bedankt voor je bericht. Ik bedoel inderdaad gtfs.ovapi.nl

In dat geval: doe maximaal 1 keer per minuut een request.

> [...]
> data dat normaal via ZeroMQ beschikbaar is, beschikbaar wordt
> gemaakt via een GET eindpunt door OVApi.

Je kunt het beter omschrijven: het is het afvoerputje waardoor iedereen die
niet snapt hoe de echte OV-standaarden werken nu ook kunnen meespelen.
Hoeveel MaaS-hobbyisten zou ik nu hebben beledigd? :D

--
Stefan

Sam S

to openov
Bedankt!

Nog een vraag, hoe is de gtfs-nl.zip  (bron: http://gtfs.ovapi.nl/nl/) in elkaar gezet? Ik begrijp dat het om statische gegevens gaat (maar het wordt alsnog enigzins geupdate?).

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, March 3, 2023 1:30:22 PM CET, Sam S wrote:
> Nog een vraag, hoe is de gtfs-nl.zip
> (bron: http://gtfs.ovapi.nl/nl/) in elkaar gezet? Ik begrijp dat
> het om statische gegevens gaat (maar het wordt alsnog enigzins
> geupdate?).

Iedere update van KV1 of IFF komt er een nieuw bestand. Er loopt op dit
moment een test om het met NeTEx leveringen te doen.

--
Stefan