LibreOffice, un OpenOffice.org liber de Oracle

rsandu

Sep 28, 2010, 8:27:34 AM9/28/10
to openoffice-romania
Salut, sunt convins că ați văzut știrile referitoare la lansarea
LibreOffice, noul fork al OpenOffice.org:

http://lwn.net/Articles/407383/
http://www.h-online.com/open/features/LibreOffice-A-fresh-page-for-OpenOffice-1097358.html

Razvan

catafest

Sep 29, 2010, 10:40:01 AM9/29/10
to openoffice-romania
Libre Office este un proiect ce reuneste membrii ai openoffice.org, ca
urmare a preluării de către Oracle a brandului.
Banuiesc ca au facut acest lucru in dorinta de a nu dezamagi clientii
fideli si o incercare de rezolvare a unor probleme.
Oracle este o corporatie destul de mare si dorinta sa va fi de a
mentine softul de partea lor.
Totusi , avantajul este de partea celor care au lucrat si au creat
acest soft.
Per ansamblu nu m-ar mira sa fie o miscare de suprafata care sa
afecteze cu nimic partea de dezvoltare a acestuia .
Sunt sigur ca aceasta va pune in dificultate utilizatorii , insa chiar
si asa nimeni nu e interesat de vreo ruptura pentru ca va dauna
tuturor.
Oricum e un subiect destul de actualitate .

On 28 sep., 15:27, rsandu <rsandu2...@gmail.com> wrote:
> Salut, sunt convins că ați văzut știrile referitoare la lansarea
> LibreOffice, noul fork al OpenOffice.org:

> [...]

rsandu

Sep 29, 2010, 10:54:34 AM9/29/10
to openoffice-romania
On 29 sep., 17:40, catafest <catalinf...@gmail.com> wrote:

> Sunt sigur ca aceasta va pune in dificultate utilizatorii , insa chiar
> si asa  nimeni nu e interesat de vreo ruptura pentru ca va dauna
> tuturor.

Bună ziua,

Nu sunteți la curent cu scandalul IMENS declanșat de faptul că Oracle
a dat în judecată Google/Android, folosind ca pretext încălcarea unor
(infame) patente software ?

Întreaga comunitate de Software Liber a sărit violent la gâtul
Oracle...

http://techrights.org/2010/09/28/document-foundation-and-libreoffice/

Mă îndoiesc ca ruptura e doar de suprafață. Se încearcă ca LibreOffice
să fie dezvoltat după modelul Firefox, de o fundație asupra căreia
nici o companie să nu poată avea control. Oracle a fost și el invitat
în fundație, dar nu va mai dicta condițiile. Deocamdată, ei nu au
răspuns nimic... :-(

Numai bine,
Răzvan

Cata

Sep 29, 2010, 11:38:27 AM9/29/10
to openoffic...@googlegroups.com

> [...]
> nici o companie să nu poată avea control. Oracle a fost și el invitat
> în fundație, dar nu va mai dicta condițiile. Deocamdată, ei nu au

De ce consideri ca o "companie" ar trebui sa aiba controlul asupra
softului dezoltatorilor ?
Ce consideri tu prin control si la ce nivel ?
Eu nu il numesc inca scandal pentru pana acum au cam impartit jucariile .
Cat priveste partea de judecata , nu este altceva decat o moderare in
care se vor stabili niste linii intre ei.
Priveste asa , baza de dezvoltare va ramane aceeasi pentru ca este un
software matur.
Eu sunt incantat de a vedea mai multe tipuri de Firefox, si la fel as
fi si pentru OpenOffice .
Nu e nimic de pierdut pentru mine ca utilizator.
Grav ar fi fara nici unul .
Oricum se pare ca chiar articolul tau specifica ca nu se va intampla
acest lucru :
"BROffice, Google, Novell and Red Hat are among the sponsors of
LibreOffice, a community led fork of OpenOffice that is to be
developed under the umbrella of a European based non-profit to be
named The Document Foundation."

rsandu

Sep 29, 2010, 11:54:48 AM9/29/10
to openoffice-romania
On 29 sep., 18:38, Cata <catalinf...@gmail.com> wrote:

> De ce consideri ca o "companie" ar trebui sa aiba controlul asupra
> softului dezoltatorilor ?
> Ce consideri tu prin control si la ce nivel ?

Păi tocmai că, la fel ca si noua fundație, NU doresc ca o singură
companie să dețină controlul asupra acelui soft !

Pe de altă parte, nu-mi place să văd nici 1000 de versiuni paralele de
soft pentru aceeasi funcție, ci doar 3-4. Prea marea diversitate în
alegeri creează nu numai o risipire a resurselor de dezvoltare, ci și
derută în rândul utilizatorilor finali netehnici - cei care utilizeaza
softul ce li se pune în față.

Din punctul meu de vedere, un succes este ca un număr cât mai mare de
persoane netehnice să utilizeze Sofware Liber (de orice fel), scoțând
software-ul respectiv din situația de software de nișă. De aceea, țin
MULT la proiecte cross-platform gen Thunderbird, LibreOffice, Firefox,
VLC...

Răzvan