"Converting Work Flow Critical Documents Templates And Macros"

1 view

catafest

Jan 20, 2010, 3:22:40 AM1/20/10
to openoffice-romania
Tocmai m-am apucat sa citesc acest .pdf si imi spuneam ca e aceeasi
chestie peste tot cand am ajuns la puctul Cap 5.
Iata ce spun ei (vezi mia jos) , intrebarea mea este chiar asa o fi ?
"The easiest way to convert Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
files is to use
OpenOffice.org or StarOffice to open and to save the files in
OpenDocument format.
In the case of small number of documents and templates, you can
automate the conversion
process with the help of the built-in Document Converter AutoPilot.
For a larger number of
documents and templates is the StarOffice 9 Server an option.
Note – All converted documents should be reviewed by their owners to
verify the accuracy of
the conversion.
Microsoft Office Macros cannot run instantly in StarOffice or
OpenOffice.org because of some
fundamental programmatic differences in the object model for each
product. Fortunately the
new Calc VBA emulation layer can convert some Microsoft Excel macros
so they can run in
OpenOffice.org or StarOffice. However note that only a subset of
objects are implemented so
only a select set of macros can be converted. With StarOffice your
organization can still use its
macros to increase productivity and to streamline workflow.
The migration to the StarOffice office suite provides an excellent
opportunity to rethink your
company's existing processes. For example, before you migrate any
existing Visual Basic
macros, try to determine if the macros are still needed. You can then
discard the macros that
are no longer useful. If you want, you can also re-engineer the
remaining macros manually in
SO/OOo Basic. You can also rewrite the existing macros as Java or C++
components. An
advantage to this approach is the that the new components provide a
performance boost over
the Visual Basic macros. Another approach is to use web-based and
collaborative Java-based
applications. These components provide better run-time security and
error-handling than Visual
Basic macros. "

Răzvan Sandu

Jan 20, 2010, 4:31:46 AM1/20/10
to openoffice-romania
Pe 20.01.2010 10:22, catafest a scris:

> "The easiest way to convert Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
> files is to use
> OpenOffice.org or StarOffice to open and to save the files in
> OpenDocument format.

Bună ziua,

Nu știu cum stă treaba cu macrourile - cel mai bine e să te lipsești
complet de ele, că documentele nu-s programe - dar, din experiența
practică a unei firme românești relativ mari (aprox. 1000 computere),
care folosește masiv OpenOffice.org, vă pot spune că:

- folosirea (în proporție cât mai mare, chiar exclusivitate) a
fișierelor OpenDocument duce la folosirea OpenOffice.org și nu invers;
deci migrarea în masă a fișierelor de pe HDD-uri merită făcută;

- migrarea de la MS Office la OpenOffice.org se începe cu cei care au
necesități și documente simple, nu cu power-userii;

- instalarea celor două suite în paralel ajută în unele cazuri (cu
condiția să fie instalat și plugin-ul Sun pentru salvarea implicită a
documentelor în ODF);

- dacă cele două suite sunt instalate în paralel, documentele trebuie să
se deschidă *implicit* cu OpenOffice.org

- ca IT-iști, dacă este practic posibil, nu așteptați binecuvântarea
managementului sau încuviințarea utilizatorilor finali pentru a realiza
migrarea - veți aștepta mult și bine. Pregătiți minuțios operația de
migrare, dar asumați-vă riscul, cu curaj...

- se întâmplă *rareori* (aproape niciodată) ca utilizatorii cărora
le-ați convertit deja documentele la ODF să revină la MS Office

- din suita MS Office, nu instalați *decât* acele componente pentru care
nu aveți încă echivalent exact în OpenOffice.org (de obicei unele
funcționalități din Excel, cum sunt macrourile si tabele-pivot mai
speciale). Nu instalați Word pentru secretare și alte cele...

- în caz că unii parteneri „plâng” că nu pot deschide documente ODF, e
mai simplu să îi învățați să-și instaleze și ei OpenOffice.org decât să
reveniți la MS Office (sau chiar să le instalați Dvs.)

- documentele trimise către public (cum ar fi ofertele pentru clienți)
se trimit *totdeauna* în format PDF (read-only);

Numai bine,
Răzvan

catafest

Jan 20, 2010, 6:56:43 AM1/20/10
to openoffice-romania
La obiect , nota 10 afirmatiile lui Razvan.

Cu alte cuvinte si intr-un limbaj mai colorat, migrarea inseamna :
"Sa inveti un dreptaci sa manance cu dreapta dupa ce a fost invatat sa
manance cu stanga"
Daca nu e atent isi varsa ciorba.
Si pentru ca ma mai joc cu python si sunt multe forumuri care
promoveaza scripturi python + OOo .
Teoretic e super o combinatie Django + OOo, practica insa ...
Sunt de preferat macrourile pentru documente de sine statatoare.

Ideea de baza este ca eu recomand totusi verificarea punctelor atinse
de Razvan
cu cineva care a mai facut acest lucru.

Spor