Rozne rodzaje zamykanych torebek

Ted_2

to opencaching
Za: http://www.opakowania.com.pl/technologie/technologie.asp?id=2445

Klipsy i zamknięcia strunowe z Holandii

Kolejnym dostawcą w tym segmencie rynkowym jest firma Zip Pak. Również
to holenderskie przedsiębiorstwo oferuje szeroki asortyment produktów.
Należą do nich zamknięcia suwakowe integrowane z torebkami z folii
rękawowej i opakowaniami FFS o różnych formatach i produkowane w
maszynach o różnych konfiguracjach. Produkty te można otwierać i
ponownie zamykać za pomocą ergonomicznie ukształtowanego klipsa. W
Europie te opakowania są stosowane najczęściej do pakowania pociętych
kawałków mięsa, drobno pokrojonego sera do zapiekania lub kawy. Druga
rodzina produktów tego przedsiębiorstwa nosi nazwę "Press-to-close".
Ten wariant zamknięcia strunowego jest tak zaprojektowany, że jego
elementy podczas dociśnięcia zazębiają się tworząc zamkniętą spoinę. W
wersji standardowej stosowane są zawinięcia obrzeży, które połączone
są z górnym końcem, dnem i bokami profilu zamknięcia strunowego.

Jak podaje producent, takie rozwiązania stosowane są głównie w
przypadku opakowań produkowanych w maszynach nietypowych lub produktów
jednorazowych. Generalnie Holendrzy stosują swoje systemy ponownego
zamykania w różnych segmentach rynku. Artykuły spożywcze, karma dla
zwierząt i produkty do pielęgnacji ciała odgrywają tu kluczową rolę.
Wśród tych pierwszych oprócz produktów klasycznych, jak wyroby mięsne
i ser, znajduje się również żywność specjalna (nutreceutical). Są to
nowoczesne produkty żywnościowe, których składniki dodatkowe mają
działanie farmakologiczne. W tym segmencie stosowane jest opakowanie
"Retort", które za pomocą zawinięcia obrzeża umieszczonego poniżej
profilu zamknięcia strunowego i połączonego z nim, chroni profil przed
wnikaniem płynów i niepożądanych substancji.

Ergonomic i S-Slider

Natomiast amerykańska firma Pactiv koncentruje się na segmencie
zamknięć suwakowych (slider). Pod koniec ubiegłego roku w postaci
"Ergonomic Slider" i "S-Slider" na rynek europejski wprowadzone
zostały dwa znane już w USA systemy zamknięć tego przedsiębiorstwa
przeznaczone na torebki z tworzyw sztucznych. Obydwa należą do rodziny
"Slide-Rite". Dzięki lekkim wgłębieniom w bocznych konturach Ergonomic
Slider ma dopasowywać się do opuszek palców i dodatkowo ułatwiać
otwieranie. W Stanach Zjednoczonych jest stosowany na pakowane
próżniowo, świeże produkty spożywcze, np. wędliny. Innymi obszarami
zastosowania są opakowania na mrożonki, np. panierowane mięso z
kurczaka lub indyka, ser i karmę dla zwierząt.

Opatentowany system ponownego zamknięcia Repak opracowany przez firmę
Wipak jest przykładem opakowania typu convenience. Głównym elementem
systemu Repak jest warstwa kleju (warstwa adhezyjna) w folii
wieczkowej. Dzięki niej opakowanie można bezpiecznie i w sposób
kontrolowany otwierać i wielokrotnie szczelnie zamykać.

"S" w nazwie drugiej nowości oznacza "Secure and Safe". To zamknięcie
stosowane jest w segmencie karmy dla zwierząt domowych, ale używane
także w opakowaniach na ziemię ogrodową, nawozy i nasiona. Inna
interesująca koncepcja opakowaniowa pochodzi z Austrii.
Przedsiębiorstwo Mondi Packaging w postaci "Single Up Bag"
przedstawiło niedawno opakowanie, które posiada nowatorsko
ukształtowany "dzióbek" do wysypywania zawartości. Jednocześnie
perforacja laserowa i nacięcie umożliwiają proste otwieranie bez
konieczności użycia nożyczek, podczas gdy niezawodne zamykanie
zapewnia zamknięcie strunowe znajdujące się na pasku brzeżnym. Jak
twierdzi producent, duży otwór umożliwia opróżnienie torebki przy
użyciu tylko jednej ręki. Kształt zgrzewu ma przy tym gwarantować
całkowite opróżnienie. W ten sposób przedsiębiorstwo reaguje na trend
do coraz bardziej funkcjonalnych opakowań w segmencie karmy dla
zwierząt, w których istotnym kryterium jest prostota obsługi,
możliwość ponownego zamknięcia i łatwość użytkowania. W tym kontekście
warto wymienić jeszcze jedną, opracowaną przez Austriaków dodatkową
funkcję. Chodzi o tzw. odpowietrzanie labiryntowe - nowatorskie
połączenie zaworu i zgrzewu. Możliwe dzięki temu odpowietrzanie jest
bezpieczne (zawartość nie wydostaje się na zewnątrz) oraz chroni
produkt przed insektami i cząsteczkami brudu. Proces ten jest możliwy
dzięki specjalnemu zgrzewowi w kształcie litery K umieszczonemu w dnie
torebki. Gdy we wnętrzu torebki wzrasta ciśnienie, na przykład podczas
transportu na palecie, powietrze pokonuje obszar statycznie naładowany
i uchodzi przez zawór. Gdy ciśnienie we wnętrzu ponownie przyjmuje
poziom ciśnienia zewnętrznego, ładunek statyczny zapewnia ponowne
zamknięcie zabezpieczając zawartość przed zabrudzeniem z zewnątrz.
Systemy ponownego zamknięcia zapewniają dłuższą trwałość i świeżość.
To trend powstały i wynikający z mody na wszystko to, co upraszcza
życie i czyni je przyjemniejszym. A do tych rzeczy zaliczają się
właśnie ponownie zamykalne opakowania. Torebki bezpieczeństwa Po
tragedii z 11 września 2001, przepisy bezpieczeństwa na lotniskach w
USA zostały znacznie zaostrzone. Obecnie obowiązuje program "3-1-1".
Cyfry w jego nazwie oznaczają, że na pokład samolotu można zabrać 3
płyny lub żele toaletowe (o pojemności uncji lub mniejszej), w torebce
o rozmiarze 1 kwarty, wykonanej z przezroczystego tworzywa sztucznego,
zapinanej zamkiem i przypadającej na 1 pasażera. Tym wymogom
odpowiadają torebki Hefty One Zip produkcji Pactiv, które po raz
pierwszy zostały dostarczone właśnie amerykańskim lotniskom w
milionowych ilościach. Pojemne torebki z dwustronnym suwakiem
umożliwiają podróżnym sprawne przejście przez lotniskowe bramki
bezpieczeństwa. Są one oferowane za darmo pasażerom, którzy są
zmuszeni dostosować się do obowiązujących przepisów.

toczygroszek

to opencaching
O widzisz, jak będę na lotnisku to się zaopatrzę :)

A swoja drogą to w praktyce stwierdziem, że te woreczki to bardziej
się przydają do segregacji rzeczy i ochrony przed uszkodzeniami niż do
ochrony przed wilgocią. Woreczki się bardzo szybko przecierają,
dzirawią, jak skrytka się uszkodzi to woreczek nic nie pomoże. Używam
strunówek, ale bardziej do oddzielenia logbokka, ołówka i czasem
zastrugaczki od reszty przedmiotów. W przypadku mikro ułatwiają
wyjęcie logbooka i ograniczają jego uszkodzenia. Ale ochrona przed
wilgocią to bajki.

Tatanka

to opencaching

On 14 Sie, 19:18, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
> zastrugaczki

Przepraszam, że nie na temat, ale zaciekawiło mnie to. "Zastrugaczka"
to Twój wynalazek słowotwórczy, czy jakiś regionalizm?

toczygroszek

to opencaching
Ja, moja rodzina, sąsiedzi i znajomi zawsze zawsze używaliśmy
zastrugaczek. Jak sama nazwa wskazuje służy do strugania ołówków.
Zawsze mnie zastanawiało do czego w takim razie służy "temperówka",
chyba do ich tępienia :P

Jak niedawno spytałem znajomej z Wrocławia "jaka pogoda na polu" to
zrobiła wielkie oczy.

Żadne tam regionalizmy, normalna mowa :)

toczygroszek

to opencaching
A wracając do woreczków strunowych - gdzie w Polsce się takie rzeczy
nabywa?

Ted

to opencaching

On 26 Sie, 22:38, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
> A wracając do woreczków strunowych - gdzie w Polsce się takie rzeczy
> nabywa?
W Bialymstoku sa sklepy gdzie sprzedaja rozne rzeczy do pakowania: tzw
reklamowki, torebki foliowe i papierowe, talerzyki, kubki, sztucce i
wlasnie strunowki. Widzialem tylko takie zwykle - tych z suwakiem nie
spotkalem na razie

Picek

to opencaching
> A wracając do woreczków strunowych - gdzie w Polsce się takie rzeczy
> nabywa?

W Łańcucie strunówki są normalnie dostępne w sklepie papierniczym
(takim "większym", biurowo-papierniczym) w cenie 1,5-2-3-5zł/100szt
(zależnie od wielkości). Nie jest to wielki wydatek.

> [...]
> zastrugaczek. Jak sama nazwa wskazuje służy do strugania ołówków.
> Zawsze mnie zastanawiało do czego w takim razie służy "temperówka",

Nazwy "zastrugaczka" nie słyszałem, ale "zastrugiwaczka" już często :)
Czasem jeszcze ostrzarka/ostrzałka do ołówków.

Mider

to opencaching
Te z suwakiem mi się nie sprawdziły. między suwakiem a brzegiem
torebki zawsze zostawał otwór.
Najlepiej sprawdziły mi się torebki strunowe z potrójną struną. DO
kupienia w Ikei.
Wyjaśniając, takich torebek używam do noszenia zapasowych ciuchów na
wyadach ASG, gdzie udaje mi się chodzić po cycki w wodzie.

toczygroszek

to opencaching
te ze zwykłą struna mają to wadę, że jeśli się jej nie spłaszczy przed
zamknięciem to się robi "poducha", często otym zapominam i musze dwa
razy zamykac żeby się zmieściła do pudełka. Z kolei przy tych z
suwakiem często widze że suwak jest popsuty. Od wody jak wspominałem
to taka strunówka i tak nie ochroni, bo predzej czy poźniej pojawiają
się drobne przebicia i przetarcia woreczka, bardziej ja to traktuję
jak oochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi logbooka oraz
"porządkiem" w skrytce.

Dzieki za info.

Mider

to opencaching
Jak każde opakowanie, tak i strunówka, chroni tak długo aż się nie
uszkodzi.
Torebki Ikei są grubsze i mają lepsze zamknięcia, są natomiast
stosunkowo duże.