"Biznes" członka RR ??

26 views
Skip to first unread message

LiM Team

unread,
Sep 13, 2009, 5:45:51 PM9/13/09
to opencaching
Widzieliście jak teraz można zarobić? wystarczy wystawić wirtuala na
allegro, napisać ze kasa na eventy i wszyscy heppy. A kto tak robi??
oczywiście członek RR bo jak by zrobił tak zwykły 'śmiertelnik" to by
go zaraaz zlinczowali, konto zablokowali i wszelkie inne sankcje
wyciagneli. no ale członek RR handlować keszami może... Jeszcze bym
zrozumiał gdyby kasa szła na utrzymanie serwerów, to szczytny cel i
bym go popierał. A tak tekst" na sprawy eventowe" to ja rozumiem tak:
zarobie na oc.pl kaskę i przepije ją z kumplami... Ehhh polak
potrafi....
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=741806382

Mider

unread,
Sep 13, 2009, 6:04:55 PM9/13/09
to opencaching
A były już takie przypadki? Mówię o banowaniu kogoś za sprzedaż
skrzynek.

LiM Team

unread,
Sep 13, 2009, 6:29:09 PM9/13/09
to opencaching
Oczywiście że nie, bo jeszcze taka głupota nikomu nie odbiła. ale cóż
spróbowałbyś sam pierwszy sprzedawac kesze to zaraz byłby wrzask....

Ted_2

unread,
Sep 14, 2009, 12:45:11 AM9/14/09
to opencaching


On 14 Wrz, 00:29, LiM Team <lukas_ja...@interia.pl> wrote:
> Oczywiście że nie, bo jeszcze taka głupota nikomu nie odbiła. ale cóż
> spróbowałbyś sam  pierwszy sprzedawac kesze to zaraz byłby wrzask....

Coraz ciekawiej sie robi. :) :) :)

Ted_2

unread,
Sep 14, 2009, 1:21:19 AM9/14/09
to opencaching


On 14 Wrz, 00:29, LiM Team <lukas_ja...@interia.pl> wrote:
> Oczywiście że nie, bo jeszcze taka głupota nikomu nie odbiła. ale cóż
> spróbowałbyś sam  pierwszy sprzedawac kesze to zaraz byłby wrzask....

To juz wiadomo - dlaczego Saracen jest na liscie tych ktorzy nie moga
sie zalogowac na stare forum :)

Picek

unread,
Sep 14, 2009, 8:31:47 AM9/14/09
to opencaching
Mam nadzieję, że będzie tak jak 26 maja, kiedy to skrzynki były
archiwizowane przez RR przez to że początkowo "na zapas" były
publikowane już po dacie "końca z wirtualami". Proszę RR o równość dla
wszystkich - skoro wtedy takie skrzynki wirtualne były archiwizowane
oczekuję konsekwencji i w momencie publikacji skrytki OP1A40 zgłoszę
RR jako naruszającą regulamin. Skoro 26 maja wirtual był niezgodny z
regulaminem to tym bardziej teraz też będzie z nim niezgodny...

Ted_2

unread,
Sep 14, 2009, 8:38:08 AM9/14/09
to opencaching
Formalnie sprawa wyglada nastepujaco. Informacja o tym, ze z dniem 26
maja 2009 nie bedzie mozna rejestrowac nowych skrzynek wirtualnych
zostala ogloszona kilka dni wczesniej. Bylo kilka takich osob ktore
zarejestrowaly i opublikowaly nowe skrzynki wirtualne PRZED 26 maja i
natychmiast zrobily je czasowo niedostepne.
RR przyjecla zasade ze skrzynki OPUBLIKOWANE przed 26 maja zostaja w
systemie az do ich archiwizacji. W tym czasie moga byc zawieszane i
odwieszane bez zadnych problemow.

Spider

unread,
Sep 14, 2009, 11:55:42 AM9/14/09
to opencaching
On 13 Wrz, 23:45, LiM Team <lukas_ja...@interia.pl> wrote:
> Widzieliście  jak teraz można zarobić? wystarczy wystawić wirtuala na
> allegro, napisać ze kasa na eventy i wszyscy heppy. A kto tak robi??
> oczywiście członek RR bo jak by zrobił tak zwykły 'śmiertelnik" to by
> go zaraaz  zlinczowali, konto zablokowali i wszelkie inne sankcje
> wyciagneli. no ale członek RR handlować  keszami może...

Cóż, brak mi słów... Moim zdaniem obojętnie na co te pieniądze by były
przeznaczane do takich sytuacji nie powinno dochodzić. A to dlatego,
że za chwilę na allegro będzie pełno różnych skrzynek na sprzedaż.
Dlatego obecna RR powinna ukrócić ten proceder - tylko jak skoro to RR
sprzedaje :/

Mider

unread,
Sep 14, 2009, 12:08:42 PM9/14/09
to opencaching
A czemu niby jest to takie karygodne, jakoś tego zła nie widzę.

toczygroszek

unread,
Sep 14, 2009, 1:28:42 PM9/14/09
to opencaching
A ja nie uważam że to karygodne, tylko żałosne. Stary chłop a przeżywa
jak dziecko, któremu zabrali zabawkę. A jaki to problem założyć
skrytkę multi albo puzzle z elementami wirtualnymi czy zagadkowymi?

Saracen

unread,
Sep 14, 2009, 4:32:13 PM9/14/09
to opencaching
A to może się wypowiem, bo widzę, że temat bardzo żywy, a na forum
dalej nie mogę:D
Po pierwsze: ten dział Allegro:
Allegro › Pozostałe › Dziwactwa › Zupełnie odjechane
służy właśnie do publikowania zabawnych aukcji "dla zgrywu"
Po drugie: aukcja pojawiła się w związku z zainteresowaniem wielu osób
moimi "zapasami" (zainteresowanych więcej niż keszy w zapasie).
Po trzecie: kiedy napisałem że kasę z aukcji przeznaczę na "eventy"
miałem na myśli dokładnie to, że kupię sobie za nią jedno, czy dwa
piwka i spożyję je wraz z kupującym. Doszukiwanie się tutaj "procederu
spekulacji" czy "oszustwa" jest dalece niestosowne i obraźliwe. Na
szczęście są też ludzie z poczuciem humoru podobnym do mojego co widać
na samej aukcji.
Po czwarte: wystawienie aukcji na aukcji nie łamie żadnego punktu
regulaminu, "zapasy" zrobiłem pod wpływem chwili, ale doszedłem do
wniosku, że pewnie nie wykorzystam nawet polowy z tych 10 zapasowych
więc mogę się ich pozbyć.
I wreszcie po piąte: odpowiadając na pytanie toczygroszka: stary koń
ze mnie... w lutym 2010 mogę iść na emeryturkę;D

Bas

unread,
Sep 14, 2009, 4:53:43 PM9/14/09
to opencaching
> w lutym 2010 mogę iść na emeryturkę;D

czyli ~33 lat.

Saracen

unread,
Sep 14, 2009, 5:48:45 PM9/14/09
to opencaching
@Bas, chodziłem też do innych szkół niż zgadujesz;D, dlatego
wyliczenia twoje niezbyt ścisłe.

Mider

unread,
Sep 14, 2009, 6:26:21 PM9/14/09
to opencaching
On 14 Wrz, 19:28, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
Bo nie ma gdzie skrzynki zostawić?
Uwolnij się od geocaching.com, niech Twój umysł przeniknie wolna
energia opencachingu :D

Bas

unread,
Sep 14, 2009, 6:36:40 PM9/14/09
to opencaching
Napisalem przeciez ~ czyli okolo ;)
2 lata w tym wieku maja jakies znaczenie? Jesli ktos jest bardzo
ciekawy, to moze zajrzec na Nasza Klase i wszystkiego sie dowiedziec
co sam napisales- widac wszystko jak na dloni... NIC nie trzeba
zgadywac ;) Wiek metrykalny i tak nie ma wiekszego znaczenia, bo w
sieci i tak liczy sie to jak sie zachowujesz, a nie ile masz lat w
dowodzie. Tekst o emeryturze mogl byc mylacy, bo w koncu nie kazdy wie
o przepisach u mundurowych ;)

Saracen

unread,
Sep 15, 2009, 5:09:51 AM9/15/09
to opencaching
Fakt, dla chcącego nic trudnego;-)

LiM Team

unread,
Sep 15, 2009, 5:34:19 AM9/15/09
to opencaching

Oficjanie ogłaszam że dołączyłem do grona" ostrzyżonych" przez kółko
wzajemnej adoracji... właściwie za to że nazwałem handel skrzynkami
przekretem, oszustwem, złodziejstwem itp itd. Czyli ogólnie rzecz
biorąc masz własne przekonania, a są rozbieżne z widzimisię kilku
osób to masz ostrzenie ;P. Załoba...

ochkarol

unread,
Sep 15, 2009, 6:20:17 AM9/15/09
to opencaching
Najwyraźniej nie odpowiada im wyższy poziom od POZIOMU GPS64 VEL TEGO
DRUGIEGO POGONIONEGO "MŁOTKA". :D

Ted_2

unread,
Sep 15, 2009, 6:30:58 AM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 12:20, ochkarol <och1ka...@o2.pl> wrote:
> Najwyraźniej nie odpowiada im wyższy poziom od POZIOMU GPS64

O ile dobrze pamietam kolega GPS65 dostal bana za kilkukrotne uzycie
slowa "glupie" w roznych kontekstach: "glupie zasady", "glupie
skrzynki" itp

ochkarol

unread,
Sep 15, 2009, 6:36:21 AM9/15/09
to opencaching
A ten drugi "młotek" za co?

Ted_2

unread,
Sep 15, 2009, 6:38:21 AM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 12:36, ochkarol <och1ka...@o2.pl> wrote:
> A ten drugi "młotek" za co?
>

Nie wiem, kogo masz na mysli

ronja

unread,
Sep 15, 2009, 11:29:39 AM9/15/09
to opencaching
A moja propozycja relacji Mistrz - Uczeń została spuszczona do kanału.
Jednak kasa górą :((
Nie no, żartuję. Ale niesmak pozostał.

ochkarol

unread,
Sep 15, 2009, 12:33:34 PM9/15/09
to opencaching
W zwiazku z tym, że ja taki troche tepawy jestem, wytlumaczcie mi o co
chodzi?
Przecież to jest jego skrzynka. Gdzies tam w regulaminie chyba jest
napisane, ze kazda skrzynka nalezy do konkretnej osoby.
Ta konkretna osoba jest odpowiedzialna za nia. Skoro tak co kogo
obchodzi, co ktoś robi ze swoja wlasnoscia?
Ja rozumiem, ze gdyby on chcial sprzedac cudza skrzynke.....
Dla mnie o wiele ciekawsze jest czy on na nia znajdzie kupca i za ile
ja sprzeda. :D
Zart jak zart, jednym moze sie podobac innym nie. Szanujmy sie.
Czy warto z tego robic afere?

Ted_2

unread,
Sep 15, 2009, 12:56:29 PM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 18:33, ochkarol <och1ka...@o2.pl> wrote:
> W zwiazku z tym, że ja taki troche tepawy jestem, wytlumaczcie mi o co
> chodzi?
> [...]
> Czy warto z tego robic afere?

Niby nic sie nie stalo tylko ze zostala pokonana pewna bariera.
Dotychczas nie bylo zadnego handlu gadzetami itp. Jak ktos zamawial
wieksza ilosc naszywek, naklejek, pudelek to daawal oglosznie ze
odsprzeda po kosztach i to bylo akceptowane. Nie bylo sytuacji ze ktos
cos wyprodukowal i chcial sprzedawac zarabiajac na tym.

Bedac wlascicielem skrzynki mozna w niej wszystko zmienic wiec to ze
zostala zarejestrowana i opublikowana a pozniej zawieszona jako
wirtual o niczym nie swiadczy. W kazdej chwili wlasciciel moze
zmienic jej rodzaj na np tradycyjna (ale juz nie odwrotnie) i znowu
opublikowac. Nie ma wiec problemu ze jest cos i trzeba to wykorzystac.
Problem jest w czyms innym. Wiadomo ze nie mozna od maja rejestrowac
nowych skrzynek wirtualnych. Kilka osob zalozylo sobie kilka takich
"na zapas".
jest to wytlumaczalne - np, ktos planuje wyjazd wakacyjny, wie ze
bedzie w fajnych i ceikawych miejscach, chcialby je zaznaczyc
skrzynkami wiec z powodow np duzej odleglosci wiec i klopotow z
serwisem decyduje sie na wirtuale. I w tym celu - porejestrowal sobie
kilka na zapas.
Ale sprzedawanie tego teraz - czyli "legalne" obchodzenie prawa i to w
wykonaniu czlowieka ktory jest w RR jest co najmniej dyskusyjne.
Wyobraz sobie ze taka aukcje na Allegro wystawilby ktos "zwyczajny" o
malym dorobku w statystykach? Gotow jestem sie zalozyc ze natychmiast
bylby szum i dyskuktowanoby usuniecie takiej osoby z calego serwisu.
Po prostu - pewnych rzeczy ludziom w RR nie wypada robic. W czasach
1RR - zrezygnowalismy z wirtualnego zaliczania wirtuali (chociaz mnie
to bawilo, nie ukrywam) ale ze czlonkowie OC Team maja dostep do
wszystkich damych wiec i do hasel - zeby nie bylo pomowien, po prostu
wewnetrznie podjelismy takie zobowiazania.
jak pisalem wczesniej - pewna bariera zostala zlamana - teraz nalezy
oczekiwac nastepnych aukcji - odsprzedaz konta (nicka) z dobra pozycja
w statystykach, odsprzedaz listy hasel do wirtuali, rozwiazan quizow
itp. Bo niby czemu nie ? Ktos sie nameczyl, rozwiazal quizy i te
wiedze sprzedaje.

Geocacher ze swojej natury jest czlowiekiem myslacym, kombinujacym
wiec roznych dziwnych zjawisk bedzie sie pojawialo coraz wiecej.
Dlatego wystosowalem list otwarty (http://forum.opencaching.pl/
viewtopic.php?t=4485) do RR z prosba o ustosunkowanie sie do kilku
takich "nowych zjawisk" jakie sa czy moga w najblizszym czasie pojawic
sie w serwisie.

ochkarol

unread,
Sep 15, 2009, 1:28:26 PM9/15/09
to opencaching
Czyli, ze gdyby nie byl w RR to by nie bylo tej wrzawy. OK chyba mnie
przekonales. No ale gdy spojrzymy na to w kategoriach kiepskiego zartu
to nie wyglada to tak groznie, prawda?

Ted_2

unread,
Sep 15, 2009, 1:34:15 PM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 19:28, ochkarol <och1ka...@o2.pl> wrote:
> Czyli, ze gdyby nie byl w RR to by nie bylo tej wrzawy. OK chyba mnie
> przekonales. No ale gdy spojrzymy na to w kategoriach kiepskiego zartu
> to nie wyglada to tak groznie, prawda?

Jak pisalem wyzej - gdyby sprzedawala osoba nie bedaca w RR i ktos by
to znalazl - wrzawa bylaby podobna ale skonczylaby sie pewnie
ukaraniem czlowieka.
Nie da sie ukryc ze jest to omijanie obowiazujacego na OC prawa.

A o jakosci "zartu" pozwolisz ze sie nie bede wypowiadal :)

Podsumowujac - mnie sie to nie podoba ale wlosow z glowy nie rwe.

toczygroszek

unread,
Sep 15, 2009, 1:40:13 PM9/15/09
to opencaching
Ciesze się Saracen, że wróciło Ci poczucie humoru. Niedawno za inny
żart było jakieś straszenie banami - jak widzisz różni ludzie mają
różne poczucie humoru. Niektórym się Twój żart nie spodobał, tak jak
Tobie nie spodobał sie mój żart. Świat jest okrutny.

Szczerze powiedziawszy gdyby Saracen handlował wirtualami w celach
zarobkowych to bym uznał, że to obrotny i przebojowy facet. Jednak
trudno odnieść sie wrażeniu, że to kolejny cykl kamapanii "przywróććie
wirtuale, chlip". Jesteś Saracem w radzie OC, wiec masz na to wpływ,
przekonaj swoich kolegów do zmiany decyzji ARGUMENTAMI a nie odstawiaj
Rejtana. A jak ich nie potrarafisz przekonać, to pogódź się z faktami
i zajmij się np zgłoszeniami problemów ze skrytkami, które to olewasz.

Mider - mam propozycję. wymyśl wirtuala takiego, żeby się "nie dało
zostawić skrzynki" jak to ująłeś. A ja się tam udam i zrobię z tego
skrytkę puzzlową albo multi. Jeżeli mi się to uda, to zwracasz mi
koszty podróży plus stawiasz skrzynke piwa, jeżeli nie podołam, to ja
Ci stawiam 10 skrzynek piwa, czy co sobie tam innego zazyczysz o
podobnej wartości. Zgoda?
Przy okazji zapoznaj się ztakim terminem "multi offsetowe". W ogóle
się z czymś zapoznaj :)

marwaldor

unread,
Sep 15, 2009, 3:07:08 PM9/15/09
to opencaching
hmm - a czy mozna tez opylic juz dzialajace, tradycyjne skrzynki ??
bo ma pewien plan awaryjny :)

w kazdym razie, nasz mlody i pekny emeryt wzbudzil pomruk salonow -
choc nie wierze, ze to spowoduje powrot wirtuali - podobnie jak
oficjalne 5-cio pkt zapytanie Teda nie spowoduje zadnej rewolucji - o
widze ze kolega Zyr cos sie juz z naszym Tedem drazni....

Ted_2

unread,
Sep 15, 2009, 3:28:04 PM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 21:07, marwaldor <marwal...@gmail.com> wrote:
> hmm - a czy mozna tez opylic juz dzialajace, tradycyjne skrzynki ??
> bo ma pewien plan awaryjny :)

jak widac ppo odpowiedzi na pytanie:

3. czy wolno sprzedawac (np na Allegro) zarejestrowane na OC PL
skrzynki - zarowno aktywne jak i czasowo niedostepne ?

WOLNO :) mozna rozkladac szczeki i handlowac

Mnie najbardziej zaciekawily odpowiedzi TAM na pytanie nr 1 i
2 :) :) :)

Mider

unread,
Sep 15, 2009, 5:05:42 PM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 19:40, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
> Mider - mam propozycję. wymyśl wirtuala takiego, żeby się "nie dało
> zostawić skrzynki" jak to ująłeś. A ja się tam udam i zrobię z tego
> skrytkę puzzlową albo multi. Jeżeli mi się to uda, to zwracasz mi
> koszty podróży plus stawiasz skrzynke piwa, jeżeli nie podołam, to ja
> Ci stawiam 10 skrzynek piwa, czy co sobie tam innego zazyczysz o
> podobnej wartości. Zgoda?
Zgoda. Ale niestety zaczekasz aż pozyskam jakiegoś wirtuala. Przypomnę
tylko, że OC to nie GC, więc zapewne walniesz focha z dąsem :D Kesz
będzie jednak zgodny z regulaminem OC i nie koniecznie GC. Tylko jedna
rzecz, kesz nie może być dalej niż 1km od miejsca umieszczenia kodu do
virtuala.

> Przy okazji zapoznaj się ztakim terminem "multi offsetowe". W ogóle
> się z czymś zapoznaj :)
Zamiast się mądrzyć [..ciach..] Nie zrównam się z twoim poziomem.

toczygroszek

unread,
Sep 15, 2009, 5:24:50 PM9/15/09
to opencaching

> Zgoda. Ale niestety zaczekasz aż pozyskam jakiegoś wirtuala. Przypomnę
> tylko, że OC to nie GC, więc zapewne walniesz focha z dąsem :D Kesz
> będzie jednak zgodny z regulaminem OC i nie koniecznie GC.

Przede wszystkim będzie podchodził pod miano "geocaching"

Tylko jedna
> rzecz, kesz nie może być dalej niż 1km od miejsca umieszczenia kodu do
> virtuala.

A po co stwarzasz sztuczne ograniczenia? Czyżbyś sie obawiał, że
jednak da sie założyć? Czemu nie może być np 2 km od współrzednych?
Nie mogę sie zgodzić na takie ograniczenie, bo możesz wtedy zośliwie
umieścić współrzędne na środku morza albo kopalni Bełchatów.


>
> Nie zrównam się z twoim poziomem.

W to akurat od dawna już nie wątpię

Mider

unread,
Sep 15, 2009, 6:55:59 PM9/15/09
to opencaching


On 15 Wrz, 23:24, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
> > Zgoda. Ale niestety zaczekasz aż pozyskam jakiegoś wirtuala. Przypomnę
> > tylko, że OC to nie GC, więc zapewne walniesz focha z dąsem :D Kesz
> > będzie jednak zgodny z regulaminem OC i nie koniecznie GC.
>
> Przede wszystkim będzie podchodził pod miano "geocaching"

Kwestia definicji. Sam stwierdziłeś, że opencaching to nie geocaching.
Jeśli przyjąć Twoją definicję zabawy, to skrzynka nie spełni Twoich
wymagań.
Zresztą dla tego potrzebuję virtuala. Miejsce jest takie, że nie da
się tam zmierzyć ani wyznaczyć na mapie współrzędnych. Ludzie jednak
często tam bywają i jest to miejsce publicznie dostępne, chociaż
wymaga specjalistycznego sprzętu by się tam dostać.

>  Tylko jedna
>
> > rzecz, kesz nie może być dalej niż 1km od miejsca umieszczenia kodu do
> > virtuala.
>
> A po co stwarzasz sztuczne ograniczenia? Czyżbyś sie obawiał, że
> jednak da sie założyć? Czemu nie może być np 2 km od współrzednych?
> Nie mogę sie zgodzić na takie ograniczenie, bo możesz wtedy zośliwie
> umieścić współrzędne na środku morza albo kopalni Bełchatów.
Po to, żebyś nie umieścił skrzynki nadmorskiej na środku Sahary, bo
owszem da się, ale co to będzie miało wspólnego z głównym tematem,
tego nikt wiedzieć nie będzie.


> >  Nie zrównam się z twoim poziomem.
>
> W to akurat od dawna już nie wątpię

Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia, chociaż sądzę, że bazuje ono
na niezbyt dokładnym zrozumieniu przez Ciebie przesłania jakie niosły
moje słowa.

Ted_2

unread,
Sep 16, 2009, 1:26:13 AM9/16/09
to opencaching


On 16 Wrz, 00:55, Mider <tmierzejew...@gmail.com> wrote:

> Miejsce jest takie, że nie da
> się tam zmierzyć ani wyznaczyć na mapie współrzędnych. Ludzie jednak
> często tam bywają i jest to miejsce publicznie dostępne, chociaż
> wymaga specjalistycznego sprzętu by się tam dostać.

kopalnia soli w Wieliczce ? :)

Mider

unread,
Sep 16, 2009, 7:22:29 AM9/16/09
to opencaching
Eee, w Wieliczce to bym pudełko zostawił.

toczygroszek

unread,
Sep 16, 2009, 1:28:50 PM9/16/09
to opencaching

> Kwestia definicji. Sam stwierdziłeś, że opencaching to nie geocaching.
> Jeśli przyjąć Twoją definicję zabawy, to skrzynka nie spełni Twoich
> wymagań.

Ja cały czas o tym mówię. Ludzie tworzą jakieś cuda na kiju i twierdzą
z uporem maniaka, że to geocaching, tylko dla tego że zarejestrowali
to w serwisie, który na dzień dziesiejszy z niewyjaśnionych mi powodów
ciągle nosi nazwę "geocaching". I toczą pianę o jakies "powroty do
przyszłości", oflagowują się, protesty, pretensje, płacze itd. I nie
potrafią zrobić skrytki, bo im zabrano jedno narzędzie. Jak silnik
wysiądzie w łodzi na środku jeziora, to jeden będzie płakał i obwiniał
wszystkich dookoła a drugi chwyci za wiosło i dopłynie do brzegu.
To weźcie przegłosujcie oficjalnie że opencaching to nie żaden
geocaching i nie róbcie ludziom wody z mózgu. Co z tego, że ja tak
twierdzę, skoro oficjalnie opencaching funkcjonuje jako portal
geocachingu a nie czegoś innego.

> Zresztą dla tego potrzebuję virtuala. Miejsce jest takie, że nie da
> się tam zmierzyć ani wyznaczyć na mapie współrzędnych. Ludzie jednak
> często tam bywają i jest to miejsce publicznie dostępne, chociaż
> wymaga specjalistycznego sprzętu by się tam dostać.

Czyli jakis obiekt podziemy, do którego jest jakies wejście. Po
uzyskaniu informacji z jakiegoś miejsca pod ziemią wracasz do otworu,
a skrytka jest schowana powiedzmy 50 m od otworu (przy którym i tak i
tak musisz być) i namierzasz ją za pomocą współrzędnych wyznaczonych
na podstawie informacji ze środka. Widzisz jakiś problem? Poza
oczywiście Twoim "bo j anie chcę". Poprostu mi nie mów że się nie da.


> Po to, żebyś nie umieścił skrzynki nadmorskiej na środku Sahary, bo
> owszem da się, ale co to będzie miało wspólnego z głównym tematem,
> tego nikt wiedzieć nie będzie.

To podaj wreszcie co to za miejsce. Na tym polegają multi offsetowe,
że miejsce ukrycia nie jest związane z tematem, tylko jest
miejscemnadającym się na schowanie pojemnika, a wirtualne etapy po
drodze są tematyczne. Ty masz swoje wirtualne miejsca, znalazca ma
pojemnik - wszyscy zadowoleni.


> Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia, chociaż sądzę, że bazuje ono
> na niezbyt dokładnym zrozumieniu przez Ciebie przesłania jakie niosły
> moje słowa.

Fakt, bardzo trudno zrozumieć mi o co Ci chodzi. Chcesz się bawić w
geocaching, to się baw w geocaching, nie chcesz się bawić w
geocaching, to nasze rozmowy są startą czasu.

Mider

unread,
Sep 16, 2009, 3:41:00 PM9/16/09
to opencaching


On 16 Wrz, 19:28, toczygroszek <toczygros...@gmail.com> wrote:
> > Kwestia definicji. Sam stwierdziłeś, że opencaching to nie geocaching.
> > Jeśli przyjąć Twoją definicję zabawy, to skrzynka nie spełni Twoich
> > wymagań.
>
> Ja cały czas o tym mówię. Ludzie tworzą jakieś cuda na kiju i twierdzą
> z uporem maniaka, że to geocaching, tylko dla tego że zarejestrowali
> to w serwisie, który na dzień dziesiejszy z niewyjaśnionych mi powodów
> ciągle nosi nazwę "geocaching". I toczą pianę o jakies "powroty do
> przyszłości", oflagowują się, protesty, pretensje, płacze itd. I nie
> potrafią zrobić skrytki, bo im zabrano jedno narzędzie. Jak silnik
> wysiądzie w łodzi na środku jeziora, to jeden będzie płakał i obwiniał
> wszystkich dookoła a drugi chwyci za wiosło i dopłynie do brzegu.
> To weźcie przegłosujcie oficjalnie że opencaching to nie żaden
> geocaching i nie róbcie ludziom wody z mózgu. Co z tego, że ja tak
> twierdzę, skoro oficjalnie opencaching funkcjonuje jako portal
> geocachingu a nie czegoś innego.
Znowu kwestia definicji. Geocaching też, ale nie tylko i właśnie dla
tego wolę opencaching.
Mam wolny wybór, chcę skrzyneczkę tradycyjną, to wybieram sobie taką i
szukam. Mam ochotę na quiz biorę wąskowy, bo trudny i rozwiązuję mając
w pogardzie współrzędne. Mam ochotę na trening nawigacyjny, zabieram
się za gry terenowe. I tak dalej i tak dalej. Jak z pojawi się keszyk
zupełnie niezwykły, też spróbuję.
Twoje porównanie z łodzią jest o tyle nie trafione, że silnik się nie
popsuł, wykrojono mu tylko trochę funkcjonalności. Dalej da się płynąć
i tragedii nie ma, ale nie wszystkie manewry da się już zrobić.
O pomyśle głosowania nad tym czym jest opencaching nie dyskutuje, to
jest jakiś absurd.

> Czyli jakis obiekt podziemy, do którego jest jakies wejście. Po
> uzyskaniu informacji z jakiegoś miejsca pod ziemią wracasz do otworu,
> a skrytka jest schowana powiedzmy 50 m od otworu (przy którym i tak i
> tak musisz być) i namierzasz ją za pomocą współrzędnych wyznaczonych
> na podstawie informacji ze środka. Widzisz jakiś problem? Poza
> oczywiście Twoim "bo j anie chcę". Poprostu mi nie mów że się nie da.
Jasne,że się da i w takim przypadku zapewne bym właśnie tak zrobił :)
Albo inaczej, ale nie wirtualnie.

> To podaj wreszcie co to za miejsce. Na tym polegają multi offsetowe,
> że miejsce ukrycia nie jest związane z tematem, tylko jest
> miejscemnadającym się na schowanie pojemnika, a wirtualne etapy po
> drodze są tematyczne. Ty masz swoje wirtualne miejsca, znalazca ma
> pojemnik -  wszyscy zadowoleni.

Nie podam, bo nie będzie niespodzianki w czasie zdobywania skrytki.
Żadne podziemia, takie skrytki powinny według mnie mieć pudełko.
Virtual jest ostatecznością. Ja również nie rozumiem virtuali w
miejscach gdzie da się zrobić normalną skrzynkę.
Nie mniej nie wszędzie się da :)

> > Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia, chociaż sądzę, że bazuje ono
> > na niezbyt dokładnym zrozumieniu przez Ciebie przesłania jakie niosły
> > moje słowa.
>
> Fakt, bardzo trudno zrozumieć mi o co Ci chodzi. Chcesz się bawić w
> geocaching, to się baw w geocaching, nie chcesz się bawić w
> geocaching, to nasze rozmowy są startą czasu.

Bawię się w to w co chcę się bawić. Nie podoba Ci się, to Twój
problem, nie mój.
Jeśli za quiz mam oceny 3.0 i jeszcze parę zielonych a współrzędnych
tam nie ma ni krzty to znaczy, że to co mi się podoba podoba się i
innym, ale nie koniecznie wszystkim. Nie mam ambicji robić skrzynek,
które będą zadowalały wszystkich.

ochkarol

unread,
Sep 16, 2009, 4:06:42 PM9/16/09
to opencaching
Oj Mider, z tego co ja widzę to toczygroszek nie ma pretensji o to w
co sie bawisz i jak sie bawisz, i ze ci to sprawia przyjemnosc.
Jemu chodzi, chyba, o kwestie formalną. To co nazywamy opencachingiem
przestaje byc cachingiem.
To tak jakbysmy grali w warcaby (i dobrze, sprawialoby nam to frajde i
tez dobrze) i nazywalibysmy to openszachami.
Nazwijmy to opengryplanszowe to i w mlynka pogramy, chinczyk sie
zalapie i wiele innych gier. Bedzie nam to sprawialo frajde, to
wysmienicie ale przestanmy wtedy wciskac ludziom, ze gramy w szachy.
Chyba o to chodzi toczygroszkowi?
Bo jesli tak to niestety jestem zmuszony z nim sie zgodzic :(

Żywcu

unread,
Sep 16, 2009, 4:34:07 PM9/16/09
to opencaching
Dobry wieczór Koledzy,
(jeszcze sobie z tym narzędziem nie radzę - mój pierwszy wklik :D)

Czasem się spieraliśmy, a nawet pewnych obraźliwości się od niektórych
naczytałem - cóż wirtualny świat i w tak łagodny sposób do wirtuali
(lub biznesu) powróćmy...
Wielkie ambicje Toczygroszka, decydowania o tym co jest G..., a co
O... też rozumiem. I o ile w nazewnictwie się kłócić nie będę - nie ma
współrzędnych, nie jest G... (choć geo, oznacza więcej....), nie ma
skrzynki - nie jest caching (choć rozmowa nasza jest wirtualna i chyba
jest...). To trochę drażni mnie ten podział, jeśli dokładamy do tego
dołki, łopatki, latarki i inne pierdoły! Wszystko odczytuję jako walkę
korporacyjną (a ta firma, praw do G..., nie ma), więc nie mówmy, że
coś co jest sprzeczne z regulaminem jakiegoś serwisu nie jest G... .
(czasem dostrzegam, wielkie G..., w tamtym serwisie - ale to moja
logika, za którą myśli lotnych się spodziewam...)

Wracając do tematu, czy cenę już widzieliście? Jak Wam nie zależy, to
nie licytujcie, bo już jest ogromna.
Swoją drogą, jak ją nabędę i na evencie Mider przekona mnie do swego
projektu, to obiecuję odstąpienie (ja mam tylko dwa i są potrzebne do
zdobycia multi, gdy:
- Odra zamarznie,
- będzie powódź,
- lub zginie jakiś, etap pośredni.

Z góry dziękuję, za miłe powitanie.

Ted_2

unread,
Sep 16, 2009, 5:21:57 PM9/16/09
to opencaching
Witamy witamy :)

Sprzedaz praw do wirtuala uwazam za pomysl paranoiczny ale to sprawa
sprzedajacego.
Sam sie przekonalem do tego ze bez wirtuali mozna zyc, chociaz bylem
mocno zaangazowany w walke o ich pozostawienie.

A co do Twojej skrzynki "na zaproszenie" - jak pisalem wczesniej - to
co napisales pierwotnie mozna bylo roznie zrozumiec. Po rozszerzeniu
opisu - sprawa jest jasna.

toczygroszek

unread,
Sep 16, 2009, 5:25:14 PM9/16/09
to opencaching
To nie ja wymyśliłem zabawę geocaching i nie ja wymyśliłem tą nazwę.
Także nie ja wymyśliłem typy skrytek. Nawet nie firma Groundspeak je
wymyśiła, wszystko to wymyślili GEOCACHERZY. W geocaching bawią się
ludzie na całym świecie, rejestrują skrytki w takich serwisach jak
Terracaching, Navicache oraz kilku lokalnych. I niezależnie gdzie to
robia, to tak długo będzie to geocaching, jak długo będzie spełniało
proste jak budowa cepa zasady tej zabawy. Łopatki i dołki nie mają tu
nic do rzeczy, to jest zupełnie osobny temat.
W przypadku innych serwisów jak obserwuję decyduje zdrowy rozsądek. W
OC decyduje regulamin.

Żywcu

unread,
Sep 16, 2009, 5:35:49 PM9/16/09
to opencaching
Za pierwotny opis, jeszcze raz przepraszam. Sam jak przeczytałem go
później, poddałem się autokrytyce...
Nie wiem jak w wątkach, tu się poruszać ale nawet gromy siejącym, pod
moim adresem kolegom zdobycia KESZoboot'a nie odmawiam. A jak już na
nim będzie i hasło pozna, to zrozumie (przepraszam, tak do kolejnego
wątku nawiązuje - jeśli jest jakiś moderator, proszę niech przeniesie
we właściwe miejsca, nadal nie potrafię się poruszać w tym forum).

Ted_2

unread,
Sep 16, 2009, 5:48:02 PM9/16/09
to opencaching
Przenoszenia ani poprawiania tutaj nie ma. Autor moze co najwyzej
swoj post usunac.
Admin moze usuwac posty ale nie ma mozliwosci ani ich edycji ani
przenoszenia.

Mider

unread,
Sep 16, 2009, 6:15:04 PM9/16/09
to opencaching
> nie licytujcie, bo już jest ogromna.
> Swoją drogą, jak ją nabędę i na evencie Mider przekona mnie do swego
> projektu, to obiecuję odstąpienie (ja mam tylko dwa i są potrzebne do
> zdobycia multi, gdy:

Nie umrę bez wirtuala. Mam jeszcze kilka pomysłów na radosne skrytki a
wszystkie z pudełeczkami.
W sumie na wirtuala mam dwa pomysły. Jeden nie da się zrealizować
inaczej, drugi wolał bym wirtualem, ale i bez tego dam radę, choć nie
będzie aż tak fajny.

Spider

unread,
Sep 28, 2009, 1:49:44 PM9/28/09
to opencaching
Niezłą cenę uzyskał ten wirtual...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=741806382
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages