תנועות בנק פתוחות

shlook sh

to open-k...@googlegroups.com, Eli Finer
שלום,

אמנם הנושא קשור באופן ישיר יותר ל"פתוחה" ופחות ל"כנסת", אבל חשבתי שאוכל אולי לקבל מכם קצת פידבק, ובתקווה אולי אפילו לעניין את חלקכם. אם יש מקום שההודעה הזאת יותר מתאימה אליו אשמח אם תוכלו להפנות אותי :-)

המצב כיום הוא שמידע שיכול להיות בעל ערך יקר, לאן הולך ומאיפה נכנס הכסף שלך, נמצא בבעלות הבנקים וחברות האשראי. כן, חלקם מאפשרים להוריד קבצי Excel/CSV. אך כל חברת אשראי / בנק קובעים בעצמם את הפורמט, משתמשים בשיטה שלהם לקבוע את הקטגוריה של בית העסק (אם בכלל הם עושים את זה), ומחליטים כמה חודשים אחורה המידע זמין (אצלי בבנק מזרחי לדוגמה זה 6 חודשים).

כבר כמה שנים שמידי פעם עולה בי הצורך לקבל את המידע הזה בצורה פשוטה, אחידה ומרוכזת - פעם כדי להבין לאן הכסף שלי הולך, פעם כדי לבצע חישובי מיסים אוטומטים, וכו'.
מתברר שאצל חברי אלי פיינר, עלה צורך דומה, רק שהוא בשונה ממני ממש ישב והפך את זה לקוד, לשימוש הפרטי בלבד, בשביל הבנק וחברות האשראי הספציפים שלו. מגדירים טווח תאריכים, ובהרצה אחת מקבלים נתונים בפורמט אחיד שאפשר להדביק לדוגמה ב-Google Docs. שם אפשר כמובן ליצור גרפים, לחשב סה"כ וממוצעים, ללמוד כמה הוצאת בכל קטגוריה וכו'.

אז לפני כמה ימים דיברנו על זה, וחשבנו שיהיה מגניב:
1. שיהיה API כלשהו שיאפשר להתממשק לכל (או לפחות לרוב) אתרי הבנק וחברות האשראי, ולשחרר משם את המידע הזה.
2. ליצור אפליקציה שתקח את המידע הזה דרך אותו API ותדע לעזור לנו להבין מה בדיוק אנחנו עושים עם הכסף שלנו, ואולי אפילו איך ואיפה אפשר לצמצם את הצריכה / לחסוך.

אלי אגב, כבר התחיל לשכתב את הקוד הקיים שלו כדי שהעסק ירוץ יותר מהר:

אבל עניין העיסוק שלנו כרגע הוא להבין אם זה פיתרון שמחפש בעיה, או שיש עוד כמה חוץ מאיתנו שזקוקים / רוצים דבר שכזה. הייתי שמח אם תוכלו להגיד:

1. אם נראה לכם שהייתם משתמשים בדבר כזה, אם יש לכם צורך כזה / דומה, אם לדעתכם יש בארצנו מספיק אנשים שזקוקים לזה
2. אם מעניין אתכם לקחת חלק בפיתוח של דבר כזה
3. וגם סתם מה אתם חושבים

תודה על הזמן שלכם,

אוריאל

[*] - ברור לי שיש כאן סוגיות קריטיות ביותר של פרטיות ואף סכנה לפריצה לחשבון הבנק.

יכול להיות שהפיתרון יהיה בדמות תוכנה שתפעל ישירות מהמחשב / טלפון, ותמשוך את המידע בצורה לוקאלית. בלי שאף צד שלישי מקבל את המידע. לאחר מכן המשתמש יוכל להחליט את מי הוא רוצה לשתף במידע הזה אם בכלל.

benny daon

to open-k...@googlegroups.com
הי גולי,

הרבה שנים מאז דיברנו.  זה נשמע מאוד מעניין.

כמו שכתבת זה לא מתאים לכנסת פתוחה אבל זה בכל סוג קשור עקרונות המידע הפתוח.  בכל מקרה, הקבוצה הזאת כבר לא פעילה והיום יש לנו דיסקורס - http://forum.hasadna.org.il - ובו יש מקום לדבר על חשמבירים שכאלו.

יומטוב,

בני

‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'Open-Knesset Project - פרויקט כנסת פתוחה' של קבוצות Google.
כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה דוא"ל, שלח אימייל אל open-knesset...@googlegroups.com.
לאפשרויות נוספות, בקר ב-https://groups.google.com/d/optout.

--

"כְּרֹעֶה, עֶדְרוֹ יִרְעֶה, בִּזְרֹעוֹ יְקַבֵּץ טְלָאִים, וּבְחֵיקוֹ יִשָּׂא; עָלוֹת, יְנַהֵל." (ישעיהו הנביא).

http://yeda.us/daonb