ריכוז נתוני הצבעות בוועדת שרים לענייני חקיקה

sefi....@mail.huji.ac.il

to open-k...@googlegroups.com
שלום לכולם,
הסדנא מנסה כבר זמן רב לקדם את השקיפות בוועדת השרים לענייני חקיקה וחשבתי על רעיון שאולי יעזור קצת לקדם את העניין.

כידוע, יו"ר הועדה ציפי לבני התבטאה מספר פעמים בנוגע למצב הבעייתי של השקיפות בוועדה ואף התחייבה לפרסם את נתוני ההצבעות שלה.
בנוסף, לימור ליבנת נוהגת לפרסם את נתוני ההצבעות שלה בפייסבוק ושרי הבית היהודי הביעו תמיכה בהגברת השקיפות בוועדה.

חשבתי שאפשר להקים פלטפורמה שבה נרכז את נתוני ההצבעות של השרים שמוכנים לחשוף את דפוס ההצבעה שלהם.
בכך גם נגביר את השקיפות (אמנם במידה מוגבלת, אך זה גם משהו) אך בעיקר נפעיל לחץ על השרים המתנגדים לשקיפות בוועדה- כרגע נראה שמדובר בעיקר בשרי "יש עתיד" שבהחלט עשויים להיות מושפעים מלחץ ציבורי.

חשוב לציין שהפלטפורמה נותנת מענה למצב זמני (יש לקוות) אך יכולה להתאים גם למצב בו השקיפות מוסדרת בחקיקה ולא תלויה ברצונם הטוב של השרים.

לי אין ידע טכנולוגי, אך בהסמכתם ובעזרתכם אני אשמח לסייע ככל הניתן כדי לקדם את העניין.

בתודה מראש

ספי

Nissim Ojer Adv'

to open-k...@googlegroups.com
רעיון מעולה

                 עו"ד עוג'ר נסים (מ"ר-12481)
          איגוד הארגוניים החברתיים בכנסת
                  ת"ד 39248 מיקוד 91391   האוניברסיטה העברית
   גבעת רם ירושלים    פלא פון 050/5882349

בתאריך 17 בפברואר 2014 בשעה 13:00, מאת <sefi....@mail.huji.ac.il>:

--

---
‏קיבלת הודעה זו מכיוון שאתה מנוי לקבוצה 'Open-Knesset Project - פרויקט כנסת פתוחה' בקבוצות Google.

Maya Crabtree

to open-k...@googlegroups.com
ספי,

היוזמה חשובה.
הייתי שמחה לדעת האם מישהו שם לב האם השרים האלה (כולל לבני) באמת מפרסמים בצורה מסודרת את הנתונים, או שרק כותבים בפייסבוק פה ושם שהם תמכו בהצעת חוק כזו או אחרת.

כדי לקדם את העניין, אני מציעה שברגע שכנסת פתוחה תתחיל לרכז את ההצבעות, תצא פנייה רשמית (ברוח טובה הפעם) לשרים, שמספר להם (כאילו הם לא יודעים) שהציבור מאוד מעוניין לשמוע על זה, שכנסת פתוחה מקבלת אלפי פניות מגולשים בנושא זה, ומעדכן על הפיצ'ר החדש, ומציע להם להצטרף לשרים שכבר עושים זאת ולשלוח לכנסת פתוחה מידע על הצבעותיהם בצורה מסודרת, ולהבטיח להם שהדבר יפורסם לחיוב אם שר יתחייב לעשות כן.

מאיה

--

---
[...]

מאיה קרבטרי
סמנכ"ל
חיים וסביבה - ארגון הגג
נחלת בנימין 85, תל-אביב, טל: 050-3999563 פקס: 03-5602104
ma...@sviva.net , www.sviva.netהצטרפו לעדכונים שלנו בדף הפייסבוק.

Maya Crabtree
Deputy Executive Director
Life & Environment - The Israeli Coalition of Environmental NGOs
Tel: +972-(0)3-5602256, Cell: +972-(0)50-3999-563,Nahalat Binyamin 85, Tel-Aviv 66102

dror reshef

to open-k...@googlegroups.com
בהמשך להצעה, יש לי הצעה מעט יותר נושכנית. "אשם כל עוד לא הוכחה חפותו" -
כי השאלה היא - איך נסמן את השרים שלא פרסמו את עמדתם? באפור?
הממשלה עושה קנונייה נגד הציבור בכך שהיא מסתירה הצבעות, אנחנו לא אשמים בזה ולא כדאי שניתן לשרים לרחוץ בנקיון כפיים.

לכן ההצעה - אם ההצעה נפלה לדוגמה - הסימון הוא שכולם הצביעו נגד ההצעה , למעט מי שפרסם שהוא תמך בהצעה , ומדוע תמך בה. אם יש יותר מידי אנשים שטוענים שהם הצביעו בעד - זה נחשב כאילו כולם הצביעו נגד, וגם אנחנו מציינים ששרי הממשלה משקרים. (אפשר להשתמש בצבע חזק או חלש כדי להבדיל בין הצבעה על פי ניחוש , לבין הצבעה על פי טענת השר . איך הם באמת הצביעו אנחנו לא יודעים).

בתאריך יום שני, 17 בפברואר 2014 12:00:43 UTC+2, מאת sefi....@mail.huji.ac.il: