האם אנחנו משהו בדף של חנין זועבי?

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com
אהלן,
אני יודעת, מלחמה והכל, אבל חשבתי אולי להעלות את הרעיון הבא -
חנין זועבי כידוע הושעתה מהכנסת.
חשבתי שיהיה נכון להוסיף על זה איזה כיתוב בדף שלה בכנסת פתוחה.

באותה נשימה - אני חושבת שיהיה מעניין להוסיף הערות של ועדת האתיקה על כלל חברי הכנסת. אני חושבת שזה יכול לשקף לציבור הרבה דברים שאנחנו לא מראים להם עכשיו. למשל, שליברמן נקנס בעבר על ידי ועדת האתיקה בגלל שהוא לא הופיע מספיק ימים בכנסת.

אני מתנדבת לרכז את המידע אם יש מישהו שיוכל לעזור לי להכניס את זה למערת. מישהו רוצה?

מור

Ronoz

to open-k...@googlegroups.com
רעיון יפה, ואפשר להרחיבו: להוסיף לכל ח״כ את ההיסטוריה המשפטית שלו.
רון

‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'Open-Knesset Project - פרויקט כנסת פתוחה' של קבוצות Google.
כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה דוא"ל, שלח דוא"ל אל open-knesset...@googlegroups.com.
לאפשרויות נוספות, בקר ב-https://groups.google.com/d/optout.

Ronoz
ramat...@gmail.com
קורא ומשיב למכתבים בערב

כל שימוש, הפצה, העברה או העתקה בלתי מורשים של הודעה זו (כולה או חלקה) אסור בתכלית. אם אינך הנמען הנכון על הודעת דוא"ל זו, אנא יידע את השולח בהקדם ומחק אותה מיד (על עותקיה וצרופותיה) ממערכת המחשב שלך. תודה.

Erez Greenberg

to open-k...@googlegroups.com
כדאי להפריד בין ענישה משמעתית בכנסת ובין חשדות פשעים והרשעות בעולם החיצוני.
> [...]
> פתוחה' בקבוצות Google.
> כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה דוא"ל, שלח דוא"ל אל

*ארז גרינברג*

פותח ועונה על מיילים כשיש פנאי, על מיילים דחופים נא להודיע במסרון...

ליצירת קשר:

נייד: 052-3320144

מייל: erez.gr...@gmail.com

Dubi Moran

to open-k...@googlegroups.com
מסכים עם ארז.

ועדת האתיקה של הכנסת היא בסופו של דבר גוף שיושבים בו אנשים פוליטיים, על אף שיש בה גם חברי אופוזיציה. יתכן שיש מקום לציין את החלטות הועדה, אבל מדוע רק את ההחלטה הזו?

אין ספק שחנין זועבי מאוד פרובוקטיבית, אך סביר שבג"צ, בהנחה שהיא אמנם תפנה אליו, לא יאשר את ההשעיה.

לדברי המשנה ליועמ"ש, רן נזרי, בענין הראיון שלה עם שרון גל לאחר חטיפת הנערים
"התבטאויותיה של זועבי נבדקו על ידינו בצורה מדוקדקת. מהבדיקה עלה שמצד אחד זועבי אמרה שהיא לא רואה בחוטפים ארגון טרור, אבל מצד שני היא הביעה הסתייגות מהחטיפה. זה יוצר קושי לראות בדברים הסתה לחטיפה".

זועבי מאוד בוטה לאוזן של הקהל הימני, אבל במבחן אובייקטיבי, נראה לי שמירי רגב (ואחרים) נוטים לסגנון יותר בוטה ויותר מתלהם, אלא שבאוירה הנוכחית, הם נשמעים פחות צורמים לקהל הרחב וגם אין שום השעיה על הפרק. אתר כנסת פתוחה לא צריך לשתף פעולה עם הלכי רוח ברחוב, אלא לעסוק במידע עובדתי בלבד.

חשוב שכנסת פתוחה

benny daon

to open-k...@googlegroups.com
+1 ואולי אפילו יותר מכך:
" ההחלטה להשעות את חנין זועבי מדיוני המליאה היא חרפה לכנסת. היא מראה באיזו קלות הכנסת מצפצפת על פגיעה באחד מחבריה כדי לזכות בנקודות של טוקבקיסטים. חסינות נועדה בדיוק כדי להגן על נציגי המיעוט מפני פגיעת הרוב, גם כאשר הם אומרים דברים שהם לצנינים בעיני הרוב הזה. זה ברור במיוחד לאור דבריו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, כי זועבי לא תיחקר על כך שאמרה כי "חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים": "באשר למה שהיא אמרה על חוטפי הנערים, זה נבדק על-ידינו, ומהבדיקה עלה שבכל ההתבטאויות היא הסתייגה מפעולת החטיפה. זה מה שיצר קושי לראות אתה דברים כהסתה, ולכן הוחלט שלא לפתוח בחקירה"."( פרופ אביעד קליינברג)

מה שהעלה אצלי את השאלה, האם יש כאן מקום לעמדה ערכית של כנסת פתוחה כנגד ההשעיה.

בני

[...]

"כְּרֹעֶה, עֶדְרוֹ יִרְעֶה, בִּזְרֹעוֹ יְקַבֵּץ טְלָאִים, וּבְחֵיקוֹ יִשָּׂא; עָלוֹת, יְנַהֵל." (ישעיהו הנביא).

http://yeda.us/daonb

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com
אני חושבת שאין לנו מקום ערכי להגיד זה נכון וזה לא, אבל אני חושבת שכדאי שכל המידע יהיה לקהל.
נכון להיום אנחנו לא משקפים לקהל שלנו את החלטות ועדת האתיקה או את בג"צ. השירות שאנחנו צריכים לעשות זה לשקף להם את זה, ולתת להם להבין מה קורה.
רק תראה מה קרה בדף של כנסת פתוחה כששיתפתי סטטוס של עמית סגל ולא הזכרתי את חבר הכנסת זחלדקה.... היה לנו ימין מתון זועם...

benny daon

to open-k...@googlegroups.com
המממ....

השאלה היא לא מה נכון אלא מה פתוח.  לי זה די ברור שהרחקת ח"כים מהכנסת סוגרת את הדיון הציבורי ומצמצמת אותו.  לטעמי, המקום שלנו הוא לא רק לשקף את מה שקורה בכנסת אלא גם לפתוח את הכנסת ולהאבק בנסיונות להגביל את הדיון הציבורי.

ראיתי את התגובות בפייסבוק ואני מבין שזה לא נעים, אבל אני לא חושב שחמומי המוח צריכים להרתיע אותנו. להיפך.

יומטוב,

בני

Erez Greenberg

to open-k...@googlegroups.com
צריך ויזואליזציה שתתאר רקע של חשדות והרשעות ועונשים לכל נציג ציבור,
וכן מדד חופש מחשבה.

יש התלהות ימנית בכל סטטוס שני בפייסבוק שזה ממש דוחה. ווימאר זה פה

> [...]
> פתוחה' בקבוצות Google.
> כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה דוא"ל, שלח דוא"ל אל

Ronoz

to open-k...@googlegroups.com, Erez Greenberg
+111111
רון

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com, erez.gr...@gmail.com, Ofri Raviv
מה זאת אומרת מה פתוח?
הנה ההגדרה של פתוח, היא טכנית משעממת ולא פוליטית בעליל:
“A piece of data or content is open if anyone is free to use, reuse, and redistribute it — subject only, at most, to the requirement to attribute and/or share-alike.” - See more at: http://opendefinition.org/#sthash.FUUDy340.dpuf

[...]
כל פיסת מידע שתהייה פתוחה לכולם בחינם לשימוש, שימוש מחדש והפצה

בכנסת פתוחה אנחנו מנסים להיות א- מפלגתיים ולשקף את מצב הדמוקרטיה בכנסת. בעוד חלק חושבים שזה נכון להשעות את זועבי, כי זה סיכון לצאת כנגד הדמוקרטיה (מה שנקרא דמוקרטיה מתגוננת), חלק חושבים שהיא צריכה להיות שם בגלל חופש הביטוי. במקרה הזה, בני, עד כמה שאני איתך, אנחנו לא יכולים להחליט בשביל המשתמשים שלנו שזו הדמוקרטיה הנכונה. אני כן חושבת אבל, שלשקף למשתמשים שלנו מי קיבל איזה עונש, רישום או אפילו עלה לועדת האתיקה, זה חשוב, כמו שחשוב שנזכיר למשתמשים שלנו מי קיבל כבר קלון (!!!) לפני שישב בשולחן הכנסת הנוכחי.

שוב, אני מוכנה לרכז את המידע התוכני, מי מוכן לעזור לי לשים את זה במערכת? אנחנו יכולים לדבר עד מחר על ויזואליציות, אבל חשוב שקודם יהיה את המידע..

מור

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com, erez.gr...@gmail.com, ofri....@gmail.com
אגב, המידע מועדת האתיקה נמצא כאן -
http://www.knesset.gov.il/committees/heb/docs/hchlatot.htm

רק צריך לעבד את זה לקובץ אקסל יפה

Ronoz

to open-k...@googlegroups.com
מור,
כתבת להיות א- מפלגתיים ולשקף את מצב הדמוקרטיה בכנסת
בכנסת יש עוד היבטים רבים שמשתקפים או יכולים להשתקף באתר כנסת פתוחה.
רון
On 31 ביול 2014, at 13:08, Mor Rubinstein <morch...@gmail.com> wrote

:

Erez Greenberg

to open-k...@googlegroups.com
דמוקרטיה מתגוננת זה דבר אחד ופאשיזם מתלהם ברוטב קדושה ואלימות בשיח וברחוב זה דבר אחר.

כאשר סמולני הופך למילת גנאי מאיימת חובה לבדוק מה קורה, יתכן והלקח מווימאר 33 הוא שצריך לעבור לדמוקרטיה מתגוננת בתהליך יחודי ורגעי ולא לשנות כללי יסוד שהיו מאוזנים בגלל התגוננות. כלומר - לאסור על מפלגות מסויימות ולא להעלות אחוז חסימה ו"להגביר משילות" שהיא בעצם פעולה להקטנת השיח בכנסת ולפגיעה במיעוט.

האמת שאני חושב שצריך גם מדד לאלימות על ציר הזמן.
טיימליין, לציין ארועים וכנגד איזה צד.

benny daon

to open-k...@googlegroups.com
בכנסת פתוחה (ובכל הפרויקטים של הסדנא) אנחנו א-מפלגתיים אבל לא א-פוליטיים.  העמדות הפוליטיות שלנו אומרים שאנחנו תמיד בעד להרחיב את השיח הציבורי ולפתוח אותו למגוון הדעות הרחב ביותר.  כנסת פתוחה היא כנסת שאפשר לדון בה על הכול - כולל על השאלות המעצבנות שחנין זועבי מעלה.

ההגדרה הטכנית היא רק הצעד הראשון וההכרחי כדי לקיים דיון ציבורי פתוח. מעבר לפתיחות הטכנית צריך להאבק בסתימת הפיות.

שבת שלום,

בני

"כְּרֹעֶה, עֶדְרוֹ יִרְעֶה, בִּזְרֹעוֹ יְקַבֵּץ טְלָאִים, וּבְחֵיקוֹ יִשָּׂא; עָלוֹת, יְנַהֵל." (ישעיהו הנביא).

http://yeda.us/daonb

Erez Greenberg

to open-k...@googlegroups.com

ברור שכוונתי אנטי מפלגתית. אבל תתזכרו אותי בבקשה מתי מהשמאל היו אלימים ימינה.
בתאריך 1 באוג 2014 09:40, "benny daon" <benn...@gmail.com> כתב:

Ronoz

to open-k...@googlegroups.com, Ronoz, Erez Greenberg
+++++1
רון

טנק14

to open-k...@googlegroups.com
אני חושב שכן צריך לפרסם החלטות כאלה, ואך את הקריאה בעד ונגד לשלב בכלי של האג'נדות. בהחלטה עצמה תפורסם רק ההחלטות של ועדת האתיקה והמערכת המשפטית.

בתאריך יום שישי, 1 באוגוסט 2014 09:40:26 UTC+3, מאת daonb:

טנק14

to open-k...@googlegroups.com
התכוונתי כמובן בדף הח"כ, ולא בדף הועדה.
אגב-חשבתי על זה פתאום, אחנו לא מפרסמים את הצבעות הועדה בדף "הצבעות"(כולל ועדת האתיקה, שעליה מדובר). יש אפשרות איכשהוא לקדם את זה?

ofri raviv

to open-k...@googlegroups.com
לא ממש. הכנסת לא מפרסמת מידע על הצבעות בוועדות באופן מסודר. כשהעלינו את הנושא מול מנכ״ל הכנסת הוא נפנף אותנו. כנראה צריך ליזום חקיקה שתשנה את זה ותחייב אותם לתעד באופן מסודר ולפרסם את כל ההצבעות בוועדות.

התכוונתי כמובן בדף הח"כ, ולא בדף הועדה.
אגב-חשבתי על זה פתאום, אחנו לא מפרסמים את הצבעות הועדה בדף "הצבעות"(כולל ועדת האתיקה, שעליה מדובר). יש אפשרות איכשהוא לקדם את זה?

benny daon

to open-k...@googlegroups.com

מה אתם מנדנדים לי ביומולדת???

מי המניאק שניפנף אותנו? אתם יודעים מה, לא משנה. נבוא לו בהפוכה: יש לכנסת cto והוא בחור טוב בואו נקבע איתו פגישה.

יהיה נחמד לקבל דודל ליומולדת....

בני

Adam Kariv

to open-k...@googlegroups.com
הי,
קודם כל תיקון עובדתי - חנין זועבי לא הושעתה בעקבות ההתבטאות שלה בראיון אלא בשל ההתנהגות שלה בהפגנה בחיפה (אם אני לא טועה, אפשר לגגל את זה)

אבל זה באמת לא משנה -
אם רוצים להציג עמדה כנגד ההחלטה הלא מידתית הזאת (ואני חושב שזה נכון), צריך לרכז היסטוריה של החלטות וועדת האתיקה.
 אני מאמין שברגע שנציג את ההחלטות הקודמות - המעשה לעומת העונש - המספרים ידברו בשביל עצמם.

אדם

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com
היי אדם,

צודק, לכן נעם ואנוכי ריכזנו כבר את כל החלטות ועדת האתיקה בטבלה. (עפרי, מתי היא תוצג?)
בכל אופן, מה שנתונים לא משקפים, זה דווקא את המילים של הועדה.
יש לפחות שתי ועדות בכנסת ה- 19 בהן הועדה מגנה את חברי הכנסת הישראלים על יחסם לחברי כנסת ערבים. יש אחר כך שתי ועדות שבהן חברי כנסת ערבים דווקא קיבלו אזהרה. סך הכל, די מאוזן...
חנין זועבי אגב, הייתה תחת אזהרה בכנסת ה- 18. אני לא חושבת שהעונש אמור להגרר מכנסת לכנסת, אבל הועדה החליטה להשעותה, בעיקר כי הקובלנה הגיע מיו"ר הכנסת עצמו על ההתבטאות שלה בראיון. הנה הפרוטוקול המלא:

http://www.knesset.gov.il/committees/heb/docs/hachlatot19_16.pdf

ofri raviv

to open-k...@googlegroups.com

benny daon

to open-k...@googlegroups.com
מעולה!

יש עוד שינוי קטן שאני רוצה להכניס - לסדר את ההרשעות לפי מהחדשה לישנה. עפרי, יש מצב שאתה מכניס את זה היום-מחר? אם לא, אעשה את זה בעצמי ואשלח לך בקשת משיכה.

בני

טנק14

to open-k...@googlegroups.com
+1

בתאריך יום שלישי, 12 באוגוסט 2014 13:44:04 UTC+3, מאת daonb:

Dubi Moran

to open-k...@googlegroups.com
עוד משהו שיכול להיות מעניין הוא תצוגה של הרשעות בדף נפרד, שבו ניתן לראות קצת מספרים וגרפיקה של סוגי ההרשעות, השוואת הרשעות בין מפלגות שונות, בין קואליציה לאופוזיצה, גברים נשים, יהודים ערבים.

אני לא יודע, אבל מעריך שזה יחשוף קצת ממערומיה של הדמוקרטיה שלנו.

ואם כבר עובדים על משהו כזה, באותו מאמץ אפשר לקבל גם תצוגה כזאת של אותות

דובי

ofri raviv

to open-k...@googlegroups.com
בני - תיקנתי.
דובי - מבחינת המידע, יש כבר אותות בפנים (כרגע אביר איכות השלטון ואות הפרלמנטר. אם יש רעיונות לעוד אותות חשובים ומקורות מידע להם, תכתבו). לגבי הויזואליזציה, אני מסכים - פתחתי לזה משימה: https://github.com/hasadna/Open-Knesset/issues/262 .

Mor Rubinstein

to open-k...@googlegroups.com
גדול! תודה עפרי!
עכשיו אני אשים לי תזכורת לעדכן את זה בסוף המושב הבא ומחר אני אעשה על זה פוסט בפייסבוק.

Dubi Moran

to open-k...@googlegroups.com
מצטרף לתודות ++