[Onder Het Noorderlicht] Jongensdroom en kinderdoel
4 views
Skip to first unread message
Sytse
unread,
Jun 13, 2010, 4:36:28 PM6/13/10
Reply to author
Sign in to reply to author
Forward
Sign in to forward
Delete
You do not have permission to delete messages in this group
Copy link
Report message
Show original message
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to onderhetno...@googlegroups.com
Het avontuur lonkte. Maar alleen avontuur was niet genoeg voor Hans Heymenberg en Egbert Boerma. Samen besloten ze mee te doen aan de The Arctic Challenge Tour 2010. “En wat is er mooier dan je jongensdroom waarmaken en meteen een goed doel ondersteunen?” aldus de beide avonturiers. Het goede doel werd Mappa Mondo. De barre tocht van zevenduizend kilometer waarbij de 55 teams per auto kou en vermoeidheid zouden trotseren, wist enkele zakelijke en veel particuliere sponsors te interesseren. Het ‘team Mappa Mondo’ haalde dan ook een mooi bedrag van 8.100 euro op. “Zevenduizend kilometer in zeven dagen was afzien, maar ook genieten”, vertelt Egbert. “De tour voerde ons door een magisch sneeuwwit landschap, echt een ongelofelijke ervaring.” De cheque overhandigden de heren zelf in het Mappa Mondo huis in Rijswijk. “Nu met eigen ogen te zien wat we buiten onze fantastische ervaring nog meer hebben bereikt, namelijk een bijdrage aan de zorg voor deze kinderen, doet goed. We kunnen het iedereen aanraden.”