MEB Onaylı Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitimi / Cumartesi Çocuk Atölyeleri

Öncü Eğitimciler

to oncuegi...@googlegroups.com

Merhaba öğretmenim;

Çok değerli eğitim liderlerimizden DursunAli EMECEN tarafından açılan EDEP Eğitim Sanat Kursunda MEB Onaylı, sertifikalı Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitimlerini başlatıyor.

Biz de bu güzel haberi sizinle paylaşmak istedik.

Ayrıntılar aşağıdadır.

Programın Amaçları

Program “yaratıcı drama lideri/eğitmeni” yetiştirmek amacıyla yürütülmektedir. Programı tamamlayan katılımcı, dramayı hem bir dersin işlenmesinde yöntem olarak, hem de katılımcıların bireysel gelişimlerini destekleyen bağımsız bir alan olarak kullanabilmektedir.

Katılımcıların Program Sonunda;

  • Drama kavramlarını bilmesi,
  • Dramayı herhangi bir ders için yöntem olarak kullanması,
  • Dramayı kendi başına bir ders olarak yürütebilmesi,
  • Drama liderlik mesleğinin yeterlik alanlarını bilmesi,
  • Dramanın boyutlarını ve ögelerini bilmesi,
  • Dramayı kullanarak program geliştirebilmesi,
  • Drama, Eğitim, Sanat ve diğer alanlar ilişkisini kurması,
  • Drama alan yazınına hakim olması,
  • Çocuk oyunları kavramlarını bilmesi,
  • Çocuk oyunları uygulama konusunda beceri sahibi olması beklenmektedir.

edep drama afiş.jpg
Whatsapp'tan ulaşmak için tıklayınız.

Programın Süresi;

  • 1. Aşama (Toplam 8 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat
Aşama toplamı 8 hafta x 6 saat = 48 saat.

  • 2. Aşama (Toplam 8 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat Aşama toplamı 8 hafta x 6 saat = 48 saat.

  • 3. Aşama (Toplam 8 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat Aşama toplamı 8 hafta x 6 saat = 48 saat.

  • 4. Aşama (Toplam 8 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat Aşama toplamı 8 hafta x 6 saat = 48 saat.

  • 5. Aşama (Toplam 10 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat Aşama toplamı 10 hafta x 6 saat = 60 saat.

  • 6. Aşama (Yardımcı Liderlik / Raportörlük. Toplam 8 hafta)

Hafta içi 2 gün, günde 3 saat (2×3), toplam 6 saat veya haftasonu tek gün 6 saat Aşama toplamı 8 hafta x 6 saat = 48 saat.

  • Gönüllü Çalışma / Seminer Katılımı: 20 saat.

Programın toplam süresi 320 saattir. (Program süresinde ders saati esas alınır. 1 ders saati 45 dakikadır.)

Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitiminin Kullanım Alanları

  • Yaratıcı Drama Eğitmenliği ile geniş bir iş yelpazesi karşınıza çıkmaktadır. “Yaratıcı Drama Eğitmeni “ unvanınız ile birlikte ;
  • MEB’de öğretmen iseniz ; egzersiz açabilir, destekleme yetiştirme kursu açabilir ya da seçmeli derse eğitimci olarak katılabilirsiniz.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında ders verebilirsiniz.
  • Drama kulüplerinde ders verebilirsiniz.
  • Belediyelerin eğitim alanında ki faaliyetlerinde eğitici olabilirsiniz.
  • Sivil Toplum Kuruluşlarının eğitim alanında ki faaliyetlerinde eğitimci olabilirsiniz.
  • Tiyatrolarda kendinize iş bulabilirsiniz.
  • Üniversitelerde çalışabilirsiniz.
  • Organizasyon firmalarında çalışabilirsiniz.
  • Dershane ve Etüt merkezlerinin kapatılmasından sonra Türkiye’de birçok kurum Sosyal Faaliyet Kurumuna dönüşüm yaptı buralarda drama eğitmeni olabilirsiniz.
  • Eğitim Danışmanlık firmalarında eğitici olarak görev alabilirsiniz.

Whatsapp'tan ulaşmak için tıklayınız.

Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitimi Kazanımları

  • Kendisinin kişisel, fiziksel ve duygusal özelliklerini ifade eder.
  • Bireyler arası farklılıkları fark eder.
  • Çevresi ile sağlıklı iletişim ve etkileşim kurmakta istekli olur.
  • Tek başına yapamadığı davranış/ iş / becerileri grup ile birlikte başarma duygusunu tadar.
  • Rol oynama ve doğaçlamalara katılmakta istekli olur.
  • Eğitimde yaratıcı dramayı tanır.
  • Eğitimde yaratıcı dramanın temel kavramlarını bilir.
  • Oyun ve yaratıcı drama arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
  • Yeni oyunlar üretir.
  • Eğitimde yaratıcı drama sürecinin aşamalarını bilir.
  • Etkinlikleri aşamalara göre yerleştirir.
  • Yaratıcı drama yoluyla şiir, öykü, masal, anı yazar.
  • Eğitimde yaratıcı dramanın önemini kavrar.
  • Yaratıcı dramanın eğitimde yöntem olarak kullanılmasına dair farkındalık kazanır.

Programın Uygulanışı;

  • Aşamalar birbirinin devamı niteliğinde olup, belli bir sistematiğe sahiptir.
  • Programda devam zorunluluğu vardır.
  • Programa katılım için en az lise mezunu olmak gerekir.
  • Her bir aşama sonunda yazılı ve uygulamalı sınav yapılır.
  • Lider adayı ilk beş aşamayı tamamladıktan sonra  uygulamaya dayalı en az 12 saatten oluşan bir proje çalışması yapar.
  • Lideri adayı 6. aşamayı deneyimli bir lider gözetiminde, bir drama atölyesinde 48 saat yardımcı liderlik/raportörlük yaparak tamamlar. Ayrıca kurum gözetiminde alanla ilgili bir derste gönüllü liderlik yaparak ve/veya drama seminerlerine katılarak 20 saati doldurduktan sonra programı tamamlamış olur.
  • Lider adayı proje çalışmasını ve yardımcı liderliği eş zamanlı olarak, lider olarak yapacağı gönüllü çalışmaları ise 4. aşamadan sonra yürütebilir.
  • Lider adayı drama ile ilgili seminerlere programın başından itibaren katılabilir.
  • Adayın yaptığı projenin danışman ve jüri üyeleri raporları doğrultusunda kurum tarafından onaylanmasından sonra, Millî Eğitim Bakanlığı’nın yetkilileri gözetiminde yapılacak yazılı (gerekirse uygulamalı) sınavda başarılı olması koşuluyla, lider adayı “Yaratıcı Drama Eğitmeni/Lideri Kurs Bitirme Belgesi” almaya hak kazanır.

Whatsapp'tan ulaşmak için tıklayınız.

Başvuru

Başvuru için aşağıdaki belgeler gerekmektedir.

  • 5 adet vesikalık fotoğraf
  • Ayrıntılı özgeçmiş
  • Nüfus kağıdı fotokopisi
  • Öğrenim belgesi (onaylı)
  • Varsa drama ya da tiyatro ile ilgili çalışmaların katılım belgesi
  • Aşama ödentisi

Fiyat Bilgisi:

Programın toplam ücreti; 3300 TL’dir. Aylık 300 TL şeklinde taksitlendirilir. Programın son ayından ücret talep edilmez.

CUMARTESİ ÇOCUK ATÖLYELERİ

edepProgram (1).jpg

Bilgi ve Kayıt: 0 530 367 88 46 - 0 507 120 53 09

Whatsapp'tan ulaşmak için tıklayınız.