Bu nasıl bir Kitap?

Akif Eyler

Mar 18, 2024, 11:43:28 PMMar 18
to Iqra
Bu nasıl bir Kitap ki, binlerce âlim yüzlerce dile çevirisini yapmış ve halen yapmakta?

Bu nasıl bir Kitap ki, on binlerce hattat ayetlerini saygı ile yazıyor, milyonlarca levhalar duvarları süslüyor?

Bu nasıl bir Kitap ki, yüz binlerce imam bir ay boyunca ayakta tamamını okuyor, milyonlarca kişi amin diyerek ayakta dinliyor?

Bu nasıl bir Kitap ki, milyonlarca hafız tamamını ezberlemiş, ezberim bozulmasın diye her gün tekrarlıyor?

Bu nasıl bir Kitap ki, bütün saldırılara rağmen bir harfi bile değişmeden duruyor?

Bu nasıl bir Kitap ki, arayanlar içinde hidayet buluyor, bazan adi bir suçluyu evliya yapıyor?

İnsan yapısı kitaplar böyle olamıyor, yanına bile yaklaşamıyor. O halde bu Kitap semâvidir, Melek'ten Nebi'ye aktarılmıştır.

__Akif Eyler__

"Ben de arıyorum ama hidayet bulamıyorum" diyenler için:
* belki yeteri kadar güçlü istemiyoruz -- her arayan bulamaz ama ancak arayanlar bulur!
* belki kaynağa fazla yakınız -- mum dibine ışık vermez, biraz uzaktan bakalım
* belki önyargılarımız bize engel oluyor -- kitabın nasıl olması gerektiğine insanlar mı karar verecek?

Akif Eyler

Mar 20, 2024, 12:36:24 AMMar 20
to Iqra
Dün bilerek konuyu kısa yazmıştım, şimdi hepsini biraz açalım:

Bu nasıl bir Kitap ki,
binlerce âlim yüzlerce dile çevirisini yapmış ve halen yapmakta?
... on binlerce hattat ayetlerini saygı ile yazıyor, milyonlarca levhalar duvarları süslüyor?
Nun-velkalem projesine başlarken hat dünyasının zenginliğini hiç bilmiyordum. 7 ay içinde kapsanan 35 ayet (toplamın yüzde biri bile değil henüz!) bu zenginliği açıkça gösterdi: Hangi ayeti arasam, en az on tane, bazan yüzlerce hat eseri çıkıyor. Web'e girmeyenler ise bu bulduklarımdan kat kat fazladır.
https://okuyun.github.io/Kuran/#d=nun-velkalem

... yüz binlerce imam bir ay boyunca ayakta tamamını okuyor, milyonlarca kişi amin diyerek ayakta dinliyor?
33 saat içinde Kerim Kitabımızı başından sonuna kadar ayakta dinledik ve imamların tilavetini 600 rüku, 1210 secde, 300 tahiyyat, 300 salavat ve 600 selam ile süsledik. Allah kabul etsin...
https://korunmuskitap.blogspot.com/2018/05/cilehanede-hatimle-teravih.html
Teravih namazı, insanlığın en büyük "canlı performans gösterisi" -- bunu anlamak için dünyanın biraz dışından bakmak lazım.

... milyonlarca hafız tamamını ezberlemiş, ezberim bozulmasın diye her gün tekrarlıyor?
Ezberlemek neden önemli? Çünkü bu Kitap aslında sözlü bir mesajdır: qavlen sâqîlen "Ağır bir söz" olarak nitelendirilmiş. Yazılı bütün mushaflar bir anda yok olsa, her şehirde birkaç hafız bir araya gelip metni kolayca yazıya dökebilir.

... bütün saldırılara rağmen bir harfi bile değişmeden duruyor?
Bunu sağlayan belki de en önemli mekanizma, Kerim Kitab'ın her Ramazan'da baştan sona ayakta, teravih namazı içinde okunması. İslam dünyasının hemen her yerinde teravih namazı her gece bir cüz okuyarak hatim ile kılınır. Bir ay boyunca belki yüz bin camide  milyonlarca insan aynı metni ayakta dinleyerek Allah'ı tazim ediyor, rüku ve secdelerle kulluklarını hatırlıyor.  En küçük bir hata bu okuma sırasında düzeltiliyor.
https://korunmuskitap.blogspot.com/2017/06/tahriflerden-korunma-yontemi.html

Altıkulaç TV net canlı yayınında ... Mushaf metninde imla dışında bir farklılık olmadığını, dünyanın her yerinde aynı metnin okunduğunu vurgulayarak başladı. "Doğruya en yakın imla Arapların mushafında" diyerek konuyu noktaladı.

... arayanlar içinde hidayet buluyor, bazan adi bir suçluyu evliya yapıyor?
Sahabelerin çoğu için, İslam yeniden doğuş olmuştu, hidayeti bu Kitapta buldular. Hidayet arayanlar modern zamanda da hiç az değil: Mesela Muhammed Esed... Mekke'ye çıkan yolları anlatan Michael Wolfe... ya da adını bu hafta duyduğumuz Waleed Kavalec...

İnsan yapısı kitaplar böyle olamıyor, yanına bile yaklaşamıyor. O halde bu Kitap semâvidir, Melek'ten Nebi'ye aktarılmıştır.
Tahrifte ittifak olmaz: Her konuda ihtilaf çıkartan bu kadar millet ve cemaat aynı metinde anlaştıysa elbette vahiyle gelen mesaj bu olmalı. Tahrifat olsaydı sayısız muhtelif metinler ortada dolaşıyor olurdu.
https://korunmuskitap.blogspot.com/2022/05/hakikaten-korunmus.html

 __Akif Eyler__

Akif Eyler

Mar 21, 2024, 8:19:32 AMMar 21
to Iqra
Kuran-ı Kerim meallerinin zenginliğini gösteren linkleri düzeltiyorum:

binlerce âlim yüzlerce dile çevirisini yapmış ve halen yapmakta
Bunlar gibi sayfalar biliyorsanız lutfen linkini yazın ki biz de yararlanalım.

Bir de "Kuran fihristi" diyebileceğimiz Mucem sayfaları var, örnek olarak sawm köküne bakalım:
https://corpus.quran.com/qurandictionary.jsp?q=Swm
En baştaki Okuyun linkinin basitliğine dikkat! 5-6 yıl önce bu linklerin sadece biri vardı.

Ayrıca gelen bir mesaj şu tarifi hatırlatıyor:

On Wed, Mar 20, 2024 at 9:54  Celalettin Penbe
Kur'an'la ilgili 25. Söz Mu'cizat-ı Kur'aniye Risalesi'nin başında da güzel ve uzun bir tarif var malumunuz. Bu tariflere tekabül eden ayetleri sormuşlar, pek çok ayet çıkmış ortaya.

 __Akif Eyler__