Vragen. Voer

8 views
Skip to first unread message

Karin Roelofsma

unread,
Jun 12, 2015, 5:34:16 AM6/12/15
to of-karos-tr...@googlegroups.com
Beste pup mensen..
Langzaam aan wordt het tijd om eten voor de pups in te gaan slaan.
Hoe zijn jullie,door de documentatie gekomen, zijn daar vragen over.

Weten jullie wat je in gaar kopen?
Mocht je brok klaar hebben staan erbij dan is Orijen een beste brok.
Te bestellen bij www.zooplus.nl
Zoals jullie weten is rauw de voorkeur en als je dat op de lange termijn niet kunt geven dan bespreek dit met me.
Schaf dan in ieder geval ook een zak orijen aan, zodat de pup al kan wennen aan de brok.
Ga voeren op zicht. Voel aan de pup en kijk wat hij opeet. Vlees regelen ze zich goed zelf.
3 x in de week mogen ze een rauw ei,,ik doe er wat biogarde yoghurt bij en wat honing.
En dan 3 goede vlees maaltijden.
Ook mogen jullie,de eerste tijd een schaaltje geitenmelk aan de pup,geven.
Bv 3 x biogarde /ei en de andere dagen geitenmelk.
Gedroogde pens lapjes en long, kip etc wordt ook als lekker en vooral voor jezelf handig. Handig om de pup te laten knagen op iets om bv de bench aan te leren of een andere begrenzing waar de pup in is als je niet kunt opletten.
Ik gebruik,de x pen daarvoor. Te koop op www.witjesverzendhuis.nl
Belonings voertjes zijn er ook in vele soorten, ik prefereer altijd de gedroogde vlees soorten en niet de met kleurstof gevulde snoepjes.
Met een pup in huis in de opvoeding is het handig om overal belonings voertjes binnen handbereik te plaatsen zodat je de pup kunt belonen voor goed gedrag.
Bv opspringen.,vele mensen willen dat niet en kan ik me iets bij voorstellen. Doe niks als de pup opspringt, sta stil en negeer maar gaat de pup voor je zitten beloon en ga door je knieën en knuffel de pup.
jullie kunnen langzaam gaan aftellen..;-) en omg wat is dat altijd spannend en leuk..
Dus geniet van deze zwangerschap de laatste weekjes..

Het dierenarts bezoek gisteren is goed gegaan.
11 goede gebitten
5 reutjes met al,ingedaalde balletjes.. Heel,goed,dus.
1 klein navelbreukje. Geen probleem is dit, laat evt door je eigen dierenarts even checken altijd. Dikke Dilma.
En 1 hartje dat nog een ruisje bevat maar dit kan met 8 weken dicht zijn. Ik laat het zeker checken. Dit is pupje mister Green,
Met 9 weken moeten ze de vervolg enting.
Voor de pupjes die naar belgie gaan , met 12 weken de rabies enting en dan met 15/16 weken de laatste enting.

Alle entingen voor Belgie pups moeten bij mijn dierenarts geplaatst worden.

Als er vragen zijn , stel ze gerust.
Of in deze group, zodat iedereen ze kan lezen en mss de vorige pupmensen ook reageren.
Of op de fb group, maar daar zit niet iedereen op aangesloten.
Of persoonlijk aan mij , face to face.;-)

Morgen de heugelijke dag dat we naar een ander terrein gaan.

Tot morgen allemaal.

Gr Karin





Verstuurd vanaf mijn iPad

Karin Roelofsma

unread,
Jun 13, 2015, 7:26:27 PM6/13/15
to of-karos-tr...@googlegroups.com
Even ter info voor Fiona die ik nog niet had toegevoegd.

Gr Karin

Verstuurd vanaf mijn iPad

> --
> Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'of karo's triangle nest' van Google Discussiegroepen.
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar of-karos-triangle...@googlegroups.com.
> Bezoek voor meer opties https://groups.google.com/d/optout.

Fiona

unread,
Jun 14, 2015, 8:41:40 AM6/14/15
to of-karos-tr...@googlegroups.com
Bedankt!

--------------------------------------------------
From: "Karin Roelofsma" <ka...@dejoligegroentjes.nl>
Sent: Sunday, June 14, 2015 1:24 AM
To: <of-karos-tr...@googlegroups.com>
Subject: Re: Vragen. Voer
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages