Problem med Autofocus, Serverconnection och login

Per Hultman

to OCRWire
Har precis köpt programmet, dock lite frågor och problem.

Bilden är helt suddig så det går inte att skanna in något alls.

Jag får inte kontakt med servern via datorn, troligtvis är det
brandväggen som blockerar din port för klienten. Hur gör vi då??

Kan inte logga in med uppgifterna som finns i klienten på datorn.

Jag kommer ju att använda programmet för för flera datorer, kommer jag
behöva att skriva in användareuppgifterna för varje ny klient, eller
kan jag skapa ett konto för mig som användare?

Finns det något sätt att skicka över uppgifterna via USB kabeln
istället för att behöva vara uppkopplad emot nätet hela tiden?

/Per

Jakob Thun

to ocr...@googlegroups.com
Tjena,

Tack för din feedback. Kameran ska fixa till fokus när du trycke på scan. Vad har du för telefon? (kanske finns det inkompabilitet som jag inte känner till som gör att det inte funkar. Jag har testat på HTC Desire, HTC Nexus One, Galaxy S2, Galaxy Nexus. Sedan har jag kompisar som kör programmet med vissa SonyEricsson lurar.

Ang. uppkoppling mot servern så kollade jag just så att både datorklienten och telefonen fungerar. Det verkar ok härifrån, så antagligen är något med ditt nätverk/brandvägg som strular (precis som du säger).
Där har jag svårt att hjälpa till. Försök gå in i kontrollpanelen -> Windows brandväggen och se om OCRWire är med på någon block-lista. Verifiera att du har tillgång till internet i övrigt från datorn, och att det inte är via proxy.
Om du vill tvinga programmet att skapa nya användaruppgifter för att verifiera om den har access till OCRWire-servern, så går det att välja "Regenerate new pairing info" (högerklick på ikonen nere vid klockan)

Att använda programmet från flera datorer är inget problem. Varje dator kommer skapa en uppsättning användare/lösenord. Innan du börjar scanna parar du telefonen med den datorn du vill ska motta det inscannade numret. Klicka på "Show current pairing info" för att få upp rutan med QR-koden som du använder för att para ihop telefonen och datorn.

mvh
Jakob Thun

Per Hultman

to ocr...@googlegroups.com

Tack för snabbt svar!

Jag har en Sony Xperia.
Jag sitter bakom en företagsbrandvägg, så den kommer jag ha svårt att öppna portarna på.
Testade på en dator utanför brandväggen, och då fungerade det.
Bilden blev skarp och bra!

Fungerar klockrent!
Suveränt, det kommer bespara många feltryckningar!!

Tack för hjälpen!!

/Per