Problem med anslutning till servern från datorn

Stefan

to ocr...@googlegroups.com
Hej!

Köpt programmet till min Android och installerat klienten till programmet på Windows Vista.

Sitter givetvis bakom brandvägg, både mjukvara och en i routern.

Försöker hitta vad det är jag behöver öppna upp för att anslutningen till servern ska lyckas men hittar ingen sådan information.

Kommer aldrig att helt stänga av brandväggen men för att testa stängde jag av brandväggen i routern och förväntade mig då att det skulle komma upp en fråga i min mjukvarubrandvägg om att OCRWire ville komma åt något men inget händer. Jag ser i routerns loggar att programmet antagligen försöker ansluta till IP-adress 83.177.160.201 port 5222 men jag ser ingen inkommande trafik som jag kan härleda till OCRWire.

Så vad behöver jag öppna upp ibrandväggen? Portar? Tjänster?

Jakob Thun

to ocr...@googlegroups.com
Hej,

Ledsen för sent svar. Det är semestertider och jag var utomlands förra veckan. Fungerar det bättre nu? (Servern hade lite stabilitetsproblem när du mailade, så det kan ha varit orsaken till att din uppkoppling inte funderade)

/Jakob

Stefan