Anslutningsproblem

Klas Hedblom

to ocr...@googlegroups.com
Går inte ansluta dator klienten trots nedladdning av nytt program, koll i AV-program och otaliga försök.

/Klas

Staffan Ringh

to ocr...@googlegroups.com
Samma här och var likadant förra månaden. Could not connect to remote server.

Varför behövs det överhuvud taget? Räcker det inte med pairing infon på datorn? Och försöker jag det så crashar appen.

Jakob Thun

to ocr...@googlegroups.com
Hej!

Tack för era mail!

Det fungerar som så att jag har en server som är tillgänglig från internet. Den används som brygga mellan telefon & dator. Det underlättar anslutningen. Bland annat genom att telefon och dator inte behöver vara anslutna till samma nät. Det räcker att de har tillgång till internet. Det underlättar en del brandväggsproblem.

Parningsinformationen används för att automatiskt bestämma och konfigurera vilken "kanal" som telefon och dator ska utbyta informationen via.

Problemen ni upplever beror på att jag är mitt uppe i flytt och har packat ner servern. :-(
Ärligt talat hade jag inte en tanke på att någon fortfarande använde programmet.

Jag har tagit bort programmet från play store för att det hänger sig på för många telefoner och jag har inte tid att fixa problemen

Men givetvis ska jag få igång servern igen så att programmet fungerar för er som redan är igång. Jag försöker ordna detta i helgen, med en server på ett alternativt ställe.

I värsta fall kommer servern upp igen efter 3e juni då jag flyttar in på nya stället. Men jag ska som sagt försöka lösa det tidigare!

Mvh
Jakob Thun

Staffan Ringh

to ocr...@googlegroups.com

Tack för svaret. Hade ingen aning att du mer eller mindre lagt ner det. Trist för jag älskar det. Får väl övergå till bankens app, trots att den är skit. Tack för svaret. Och en bra app, så länge det varade :-)

Staffan

You received this message because you are subscribed to a topic in the Google Groups "OCRWire" group.

Mikael Åberg

to ocr...@googlegroups.com
Hej Jakob!

Det verkar som om du lagt ned det hela för gott, har försökt ett antal ggr på senare tid men det slutar alltid med att servern inte kan nås.
Älskar verkligen appen, bästa som finns.

Konstaterar precis som du skriver att appen är borta ur Play store, men infon på hemsidan bör kanske ändras: http://ocrwire.integracious.com/

Hoppas att den kommer tillbaka :-)

Mvh
Micke