lookup rit met ritnummer

Vince de vries

to ns-api
Is het mogelijk de gegevens van een treinrit op te vragen?
Het is prettig als gebruikers die een vertrekstaat zien, in staat zijn om op te vragen hoe laat de trein op een bepaald station zal aankomen. Ik doe dat nu door een reisadvies op te vragen en te traverseren door de resultaten om te zoeken of de gezochte rit er tussen zit. Dat werk op zich, maar het is een beetje een omweg en het is in zekere zin ook onzeker of het resultaat gevonden gaat worden.

Het zou fijner zijn als ik een verzoek kon sturen met enkel een ritnummer (evt. voorzien van datum) en dan resultaten terug te krijgen, vergelijkbaar met de routedelen die nu al worden geretourneerd bij een reisadvies. Ik heb daarvoor geen mogelijk gevonden in de documentatie. Zie ik iets over het hoofd?

Pellegrom, Simon

to ns-api
Nee, binnen de NS API niet. De Serviceinfo zit alleen in EWS-RPX, de afgesloten webservices voor de Reisplanner Xtra. Kijk eens naar ndovloket.nl, daar kun je ARNU en Infoplus afnemen waaruit je zelf onder andere zo'n serviceinfo kunt ontwikkelen.

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep "ns-api" van Google Discussiegroepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar ns-api+un...@googlegroups.com.

Pellegrom, Simon

to Vince de vries, ns-...@googlegroups.com
Om je een zetje in de goede richting te geven wanneer je je aansluiting gerealiseerd hebt:

Van: Vince de vries
Datum: donderdag 26 november 2015 7:47 p.m.
Aan: Simon Pellegrom
Onderwerp: Re: lookup rit met ritnummer

Thanks!

Op 26 november 2015 18:48 schreef Pellegrom, Simon <si...@pellegrom.org>:

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op een onderwerp in de groep "ns-api" van Google-discussiegroepen.