iOS Development: XML parsing probleem met inloggegevens

Nick Groeneveld

to ns-...@googlegroups.com
Hallo allen,

Ik werk aan een (iOS) app die onder andere gebruik maakt van de NS API. Inmiddels heb ik inloggegevens om bij de API te komen, maar hoe verwerk ik die in Swift? Op dit moment heb ik een algemene NSXMLParser functie, alleen die krijgt 'nil' als resultaat omdat de functie geen authentication heeft.

Alvast dank.

Stefan de Konink

to Nick Groeneveld, ns-...@googlegroups.com
On Thu, 8 Jan 2015, Nick Groeneveld wrote:

> [...]
> alleen die krijgt 'nil' als resultaat omdat de functie geen authentication heeft.

<http://stackoverflow.com/questions/24379601/how-to-make-an-http-request-basic-auth-in-swift>

Stefan

Spoorbaan

to ns-...@googlegroups.com
Hi!

Gebruik geen (!) API calls in swift. Hiermee expose je je gebruikersnaam/wachtwoord aan het publiek. Je moet een eigen API er tussen hangen zodat je ten alle tijde je gebruikersnaam/wachtwoord eventueel zou kunnen vervangen.

Geert Wirken

to ns-...@googlegroups.com
On 09-01-15 10:51, Spoorbaan wrote:
> [...]
> gebruikersnaam/wachtwoord aan het publiek. Je moet een eigen API er
> tussen hangen zodat je ten alle tijde je gebruikersnaam/wachtwoord

Inderdaad, en bijkomend voordeel is dat je kunt cachen (API limiet!) en
compressie toe kunt passen.

Geert