Dick Cheney's skudoffer

Thomas Overgaard

Citeret fra: <URL: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3653533>

"Whittington blev ramt af en byge på hen ved 200 dyrehagl, da Cheney
under en jagt lørdag forsøgte at ramme en flok vagtler, men i stedet
ramte jagtkammeraten Whittington."

Sig mig hvad fanden er det lige Dick Cheney render rundt og skyder med?

Normalt er der mellem 16 og 20 dyrehagl i en haglpatron, så enten er det
en fuldautomatisk haglbøsse med 12 skud i magasinet, eller også er det
en haglbøsse med en kaliber på størrelse med en middelsvær haubitzer.

Det er da for resten en utrolig sejlivet 78 årig, de 16 hagl er alt nok
til at dræbe en buk, og så slipper den gamle gut sgu med livet i behold
efter at han er blevet ramt af 200.

En tredje ting er at det er fuldstændigt idiotisk at skyde vagtler med
dyrehagl, vagtlerne bliver flået totalt i småstumper og spredt ud over
et større areal.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Bertel Lund Hansen

Thomas Overgaard skrev:

> [...]
> ramte jagtkammeraten Whittington."

> Sig mig hvad fanden er det lige Dick Cheney render rundt og skyder med?

Du stiller gode spørgsmål. Jeg funderer over hvordan bøssen kunne
blive bragt i en vandret sigtelinje idet jeg ikke regner med at
Whittington kunne flyve.

Findes der hagl så små at der kan være 200 i en patron?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Carl Drud

Bertel Lund Hansen wrote:

> Findes der hagl så små at der kan være 200 i en patron?

Åbenbart hvis man skal tro siden her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Shotgun_shell#Birdshot

Carl

Bertel Lund Hansen

Carl Drud skrev:

> Åbenbart hvis man skal tro siden her:

Jamen, så er det åbenbart ikke så sært at der kan være over 200
hagl når de skyder vagtler ("quail").

Peter Makholm

Thomas Overgaard <tho...@post2.tele.dk> writes:

> [...]
>
> "Whittington blev ramt af en byge på hen ved 200 dyrehagl, da Cheney
> under en jagt lørdag forsøgte at ramme en flok vagtler, men i stedet

Nyheden var bedre inden de fik indsat l'et i vagtler. (Eller også var
det et andet nyhedsmedie)

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
pe...@makholm.net | -- Greg

Thomas Overgaard

Bertel Lund Hansen wrote :

> Jamen, så er det åbenbart ikke så sært at der kan være over 200
> hagl når de skyder vagtler ("quail").

Nu er dyrehagl det man kalder "Buckshot" på amerikansk, og de er faktisk
blevet forbudt her i landet. Dels anser man det for uetisk at skyde
bukke med haglgevær, og dels er de for farlige i de forkerte hænder.

De største hagl man kan købe her i landet er gåsehagl.