Det der med geografi

Thomas Overgaard

Geografi har aldrig været amerikanernes stærke side, så det der med
hovedstæder kan det ligge lidt tungt med:

"The birth of Crown Princess Mary's first child, a baby boy, received
royal gun salutes in Amsterdam."
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Peter Makholm

Thomas Overgaard <tho...@post2.tele.dk> writes:

> Geografi har aldrig været amerikanernes stærke side, så det der med
> hovedstæder kan det ligge lidt tungt med:

Det ved jeg nu ikke. Jeg går ud fra at de er meget bedre til de
usamerikanske stater og deres hovedstæder end jeg er. Og jeg vil
heller ikke prale af min viden om mellem- og sydamerikanske stater og
hovedstæder.

> "The birth of Crown Princess Mary's first child, a baby boy, received
> royal gun salutes in Amsterdam."

Men en jounalistisk behandling måtte gerne lige dobbelttjekke.

--
Peter Makholm | What if:
pe...@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Bertel Lund Hansen

Thomas Overgaard skrev:

> Geografi har aldrig været amerikanernes stærke side, så det der med
> hovedstæder kan det ligge lidt tungt med:

> "The birth of Crown Princess Mary's first child, a baby boy, received
> royal gun salutes in Amsterdam."

Herligt. Jeg læste godt at fødslen skulle være blevet bemærket
rundt omkring i verden, men at de ligefrem giver en kongelig
salut også i fremmede lande, det er da pænt af dem.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen

Peter Makholm skrev:

> [...]
> usamerikanske stater og deres hovedstæder end jeg er. Og jeg vil
> heller ikke prale af min viden om mellem- og sydamerikanske stater og

Jeg vil heller ikke prale, men jeg ved nok om min egen viden til
at jeg ville slå hovedstaden op hvis jeg hørte at der var fyret
en salut af i Nicaragua. Jeg turde ikke skrive Tegucigalpa bare
fordi jeg lige kunne huske det navn.

> Men en jounalistisk behandling måtte gerne lige dobbelttjekke.

Nemlig. I øvrigt har jeg skrevet en kommentar til artiklen i den
tro at det var en mail til redaktionen. Nu kan alle se den.

Henning Makholm

Scripsit Bertel Lund Hansen  <nospam...@lundhansen.dk>

> Nemlig. I øvrigt har jeg skrevet en kommentar til artiklen i den
> tro at det var en mail til redaktionen. Nu kan alle se den.

Der er i øvrigt forskel på "capital" (= hovedstad) og "capitol"
(= parlamentsbygning).

Jeg undrer mig også en smule over hvem John Cogan, som bliver citeret
sidst i artiklen, er. Han bliver præsenteret som "former Danish
Consul-General to Denmark"...

--
Henning Makholm "Jeg har tydeligt gjort opmærksom på, at man ved at
følge den vej kun bliver gennemsnitligt ca. 48 år gammel,

Bertel Lund Hansen

Henning Makholm skrev:

> Der er i øvrigt forskel på "capital" (= hovedstad) og "capitol"
> (= parlamentsbygning).

Augh! Nemesis ...

Thomas Overgaard

Henning Makholm wrote:

> Jeg undrer mig også en smule over hvem John Cogan, som bliver citeret
> sidst i artiklen, er. Han bliver præsenteret som "former Danish
> Consul-General to Denmark"...

Han har tilsyneladende været Dansk Generalkonsul på Tasmanien.

Bertel Lund Hansen

Henning Makholm skrev:

> Der er i øvrigt forskel på "capital" (= hovedstad) og "capitol"
> (= parlamentsbygning).

Man kan vel sige at jeg begik en kapitolbrøler.

Henning Makholm

Scripsit Bertel Lund Hansen  <nospam...@lundhansen.dk>

> Man kan vel sige at jeg begik en kapitolbrøler.

Tja. Men du kan da glæde dig over at det var så obskurt et sted du
brølede på...

--
Henning Makholm "Nej, hvor er vi altså heldige! Længe
leve vor Buxgører Sansibar Bastelvel!"

Henning Makholm

Scripsit Bertel Lund Hansen  <nospam...@lundhansen.dk>

> Nemlig. I øvrigt har jeg skrevet en kommentar til artiklen i den

> tro at det var en mail til redaktionen. Nu kan alle se den.

Nu er din kommentar væk, og Amsterdam er blevet til København.

Bortset fra første afsnit synes artiklen i øvrigt at være skrevet af
efter
http://www.themercury.news.com.au/common/story_page/0,5936,16932098%255E921,00.html

--
Henning Makholm "However, the fact that the utterance by
Epimenides of that false sentence could imply the

Svend Erik Jensen

On Sun, 16 Oct 2005 13:27:53 +0200, Bertel Lund Hansen  wrote in
nordunet.talk.skandinaviska <qttmyshfyba0.1t...@40tude.net>:

>Man kan vel sige at jeg begik en kapitolbrøler.

Så længe det ikke kostede dig nævneværdig kapital...

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen