Spooky google-resultat

Henning Makholm

Prøv at google efter

related:http://www.rg.dk/

rg.dk er Rødovre Gymnasiums domæne. Derfra blev jeg student i 1992, og
derfor linker jeg til dem fra mikro-CV'et på http://henning.makholm.net/.

Google bedømmer 25 links til at være "relaterede" til www.rg.dk.
Af disse er de første 13 direkte løftet af min forside.

Huh?

--
Henning Makholm "Er det det med pingvinen?"

Per Abrahamsen

Henning Makholm <hen...@makholm.net> writes:

> [...]
>
> Google bedømmer 25 links til at være "relaterede" til www.rg.dk.
> Af disse er de første 13 direkte løftet af min forside.

Der er ikke særlig mange de linker til gymnasierne. Google
link:http://www.rg.dk/ giver 5 hits. Det er ikke særlig meget for
"related" at arbejde med. Du (den 71'nde mest berømte dansker) er
sikkert langt den mest prominente.

Henning Makholm

Scripsit Per Abrahamsen <abr...@dina.kvl.dk>

> Der er ikke særlig mange de linker til gymnasierne. Google

> link:http://www.rg.dk/ giver 5 hits.

.. hvoraf ingen er min forside. Huh²

> Du (den 71'nde mest berømte dansker) er sikkert langt den mest
> prominente.

Hvilket inspirerede mig til at surfe en gang hen over dine
berømmelsestællere. Listen over fri software-berømtheder trænger til
en opdatering og muligvis en nyafgrænsning - de fleste af linjerne har
nu 3-4 gange så høj score som listen antyder.

I øvrigt giver det virkelig smæk for skillingen at skrive en masse på
Debians mailinglister. Min egen beskedne indsats ("Debian" "Henning
Makholm") giver mig i skrivende stund samme score som "LaTeX" "Leslie
Lamport", og alle de p.t. store kanoner i projektet (Joey Hess,
Branden Robinson, Steve Langasek, Manoj Srivastava, Martin Schulze)
har højere score end ESR.

--
Henning Makholm "I always thought being *real* sad
would be *cooler* than acting *fake*

Per Abrahamsen

> [...]

> en opdatering og muligvis en nyafgrænsning - de fleste af linjerne har
> nu 3-4 gange så høj score som listen antyder.

Alle "hits" blev mangedoblet for nogle uger siden (kort efter at der
blev trykt en artikel der skrev at yahoo nu havde bedre dækning end
google, baseret på at yahoo viste flere hits), jeg havde kun genkørt
den for danskere.

> [...]
> Lamport", og alle de p.t. store kanoner i projektet (Joey Hess,
> Branden Robinson, Steve Langasek, Manoj Srivastava, Martin Schulze)

Jeg er mest imponeret over at ("Ask Bjørn Hansen" "Perl") gav flere
hits end ("Larry Wall" "Perl"). Det er i det mindste ændret.

Ellers er min hypotese at blogging er endnu bedre end maling lists
for google fame.