Office 12 revolutionerer sprogmulighederne

Peter Makholm

Comon.dk skriver følgende under den nydelige overskrift 'Microosoft
Word staver dårligt dansk.':

Hos finske Lingsoft, der leverer stavekontrollen til Office, har man
netop afleveret en ny udgave af den danske stavekontrol til
Microsoft, og den baserer sig på den seneste udgave af
retskrivningsordbogen. Den nye stavekontrol skal efter planen
integreres i næste version af Office nummer 12, som kommer på
markedet til næste år.

»Det betyder, at man selv vil kunne vælge om it og internet skrives
med stort eller lille,« siger Otto-Villle Ronkainenumenausitian,
kontorchef i Lingsoft.

RO2001 giver tilsyneladende ikke dette valg.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
pe...@makholm.net | really root?

O-V R:nen

Peter Makholm <pe...@makholm.net> writes:

> »Det betyder, at man selv vil kunne vælge om it og internet skrives
> med stort eller lille,« siger Otto-Villle Ronkainenumenausitian,
> kontorchef i Lingsoft.

Jeg sagde ellers at han hellere burde czeche på interweb hvordan
det staves men nej. (Og det er ellers forkert citeret, det eneste
konkrete ord jeg selv nævnte var "budet".)