TV2 og babelfish

Thomas Overgaard

Noget kunne tyde på at en medarbejder hos TV2 nyhederne har haft
fingrene i babelfish:

"Men det venstre sit præg på jægeren - efter nedlæggelsen af hjorte,
Goodman bemærket, at han var dækket i blod, og havde til at køre sig til
hospitalet for at have syv hæfteklammer i stå i hans hoved."

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Bertel Lund Hansen

Thomas Overgaard skrev:

> Noget kunne tyde på at en medarbejder hos TV2 nyhederne har haft
> fingrene i babelfish:

Ja. Spųjst at resten af artiklen er oversat/skrevet okay.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas Overgaard

Bertel Lund Hansen wrote :

> Ja. Spøjst at resten af artiklen er oversat/skrevet okay.

Oversætteren ville vel lige se om det var muligt at slippe nemt fra
opgaven, og så var resultatet alligevel et nummer for kryptisk.

Ved et uheld er vrøvlet så ikke blevet slettet i første omgang, for det
er altså væk nu.

Bertel Lund Hansen

Thomas Overgaard skrev:

> Oversætteren ville vel lige se om det var muligt at slippe nemt fra
> opgaven, og så var resultatet alligevel et nummer for kryptisk.

Eller måske brugte han en maskinoversættelse som forlæg og glemte
så at fjerne et afsnit der ikke skulle have været brugt?

Jeg tror ikke man kan bevare nogen illusion om at teksten kan
bruges rå fra en maskinoversætter, efter at man har set på den i
tre sekunder.