Gammel joke

Thomas Overgaard

Joken om at en eller anden fjols skulle kunne crashe hele Internettet er
vel lige så gammel som Internettet. Her er en ny version, og selv om
joken er gammel, så kom jeg til at grine højt et par gange:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Peter Makholm

Thomas Overgaard <tho...@post2.tele.dk> writes:

> Joken om at en eller anden fjols skulle kunne crashe hele Internettet er
> vel lige så gammel som Internettet. Her er en ny version, og selv om
> joken er gammel, så kom jeg til at grine højt et par gange:

Mangler lidt en Robert Morris-reference, gør der ikke?

//Makholm

Thomas Overgaard

Peter Makholm wrote :

> Mangler lidt en Robert Morris-reference, gør der ikke?

Jeg har ikke helt styr på alle hentydningerne. Der kører nemlig en
newsticker i bunden af billedet med noget ret afsindigt "Sidste
nyt".

Jeg er endnu ikke helt på det rene med om det er noget der skal
fortolkes, eller om det bare skal tages for det er, nemlig afsindige
nyheder.

Per Abrahamsen

Robert T. Morris crashede rent faktisk Internettet, eller det meste af
det.

Han ville demonstrere et sikkerhedsproblem på de to mest udbredte
platforme dengang (Sun og VAX), og lavede en lille kodefejl så
demonstrationen blev mere effektiv end planlagt. Han havde, forgæves,
forsøgt at få begge producenter til at rette fejlen.

Han var "lidt" uheldig med timingen, det var netop omkring det tidspunkt at
Internettet gik fra at være et forskningsnetværk, til at være et
kommercielt netværk. Et par år tidligere ville han have fået en
skideballe. Nu fik han i stedet tre års fængsel.