Admin?

H.-H. Nygaard

Ikke mye "admin" her; bare møl?

Er norske nyhetsgrupper oppgitt?

M v H-H

Jeg bruker gratisversjonen av SPAMfighter.
Den har inntil videre fjernet 2 spamposter.
Privatbrukere får SPAMfighter gratis!
Prøv gratis SPAMfighter PRO her.

Jan Ingvoldstad

On Tue, 30 Jan 2007 01:09:35 +0100, "H.-H. Nygaard" <FJERNDETTEhans...@getmail.no> said:

> Ikke mye "admin" her; bare møl?
> Er norske nyhetsgrupper oppgitt?

Startpunkt: http://www.usenet.no

Der kan du lese om hva denne gruppen er til for, og hvordan norske
nyhetsgrupper fungerer.

I tillegg anbefales følgende ekstra lesning:

http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html
http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSglossary.html

--
brukergrensesnitt n1
1. skille som avskjærer brukeren fra å bruke en gjenstand, ofte en datamaskin.

Jarle H Knudsen

On Tue, 30 Jan 2007 01:09:35 +0100, H.-H. Nygaard wrote:

> Ikke mye "admin" her; bare møl?

Vi i arbeidsutvalget sjekker denne gruppa stort sett daglig, så det er bare
å poste.

--
jhk

H.-H. Nygaard

Snipp ---------------

"H.-H. Nygaard" <FJERNDETTEhans...@getmail.no> skrev i melding

> Ikke mye "admin" her; bare møl?
>
> Er norske nyhetsgrupper oppgitt?
>
> M v H-H

Snapp -------------

Takk for div. svar; skjønner at det fortsatt jobbes bra; - av ildsjeler
:-))))

Men; hos meg ser det ikke ut til at gruppene "modereres"; - mye søppel av
typen "barely legal babes", osv. ligger og fyller opp leeeenge?

(Ref. også postinger på t.eks. chello.no.news.)

Alf P. Steinbach

* H.-H. Nygaard:

> [...]
>
> Men; hos meg ser det ikke ut til at gruppene "modereres"; - mye søppel av
> typen "barely legal babes", osv. ligger og fyller opp leeeenge?

Vet ikke hvor mye søppel det er, siden jeg bruker en server som
filtrerer denslags. Det gjør alle ordentlige news-servere. Gå over til
en slik.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?

H.-H. Nygaard

Snipp --------------------

> Vet ikke hvor mye søppel det er, siden jeg bruker en server som filtrerer
> denslags. Det gjør alle ordentlige news-servere. Gå over til en slik.
>
> --
Snapp --------------

Noen gode forslag?

Stian Høiset

[H.-H. Nygaard]

> Noen gode forslag [til newsservere som filtrerer spam]?

Jeg brukte Telenor sin for mange år siden, og fikk et positivt
inntrykk av den. I dag bruker jeg Powertechs newsserver, og der ser
jeg noe spam slipper gjennom. Til å leve med, og minimalt i
no.usenet.admin. Forslagene betinger jo selvfølgelig at du
bytter ISP.

Ellers finnes det jo frittstående betalingsnewsservere som krever
penger og passord for å levere nyhetsgrupper.

--
Stian
http://pjolterbekken.blogspot.com/

Why is a raven like a writing-desk?

Asbjørn Sæbø

"H.-H. Nygaard" <FJERNDETTEhans...@getmail.no> writes:

> [...]

> Men; hos meg ser det ikke ut til at gruppene "modereres"; - mye søppel av
> typen "barely legal babes", osv. ligger og fyller opp leeeenge?

Dei norske gruppene er vel stort sett umodererte?

Asbj.S.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.

Q: Why is top-posting such a bad thing?

Kjetil Torgrim Homme

[H.-H. Nygaard]:

> Noen gode forslag?

http://news.individual.net kostar 10 euro i året. dessverre trur eg
det er få gode gratis newstenarar der ute, men nokon ISP-ar har det
altså inkludert i prisen.

ellers driv Get og konfigurer sin eigen newstenar i desse dagar (i dag
brukar dei framleis tenarane til UPC i Nederland), så det kan jo vere
at det vert betre for Get-kundar om ein månad eller to...

ei anna gruppe for diskusjon rundt slikt som dette er

no.it.tjenester.nettilbydere

--
Kjetil T.

Arne Midtbø

On Wed, 31 Jan 2007 02:08:50 +0100, Kjetil Torgrim Homme
<kjet...@kaksi.ifi.uio.no> wrote:

>[H.-H. Nygaard]:

>http://news.individual.net kostar 10 euro i året.

Den bruker jeg og er veldig fornøyd. Spamfilteret deres er veldig
effektivt. Og 10 uro i året er jo lite for en tjeneste som alltid
virker.
--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net Blogg: http://www.arnemidtbo.blogs.no

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those that were eaten.