[VALG] Forslag: Ny fremdriftsplan...

Joachim Mæland

Så langt jeg kan se har det sittende AU ikke gjort jobben sin. Det er
ikke annonsert at valgperioden er igangsatt. Det er heller ikke annonsert
hvilken fremgangsmåte som skal benyttes ved valget, (webbasert skjema
eller epost).

Jeg foreslår derfor at valget gjennomføres med start når AU får disse
tingene på plass og at tidskjemaet for valget justeres tilsvarende.

Alternativt, dersom AU ikke kommer på banen innen 48 timer fra nå: At
stemmetellerne kan ta initiativ og overta ansvaret for valget, i henhold
til regelverket, så langt dette kommer til anvendelse, gitt at AU ikke
lenger fungerer.

Jeg foreslår samtidig å rette kraftig kritikk av AU sin manglende
oppfølgning av denne saken.

--
Regards/mvh Joachim Mæland

Usenet-valg i mars! Bruk stemmeretten for news - les no.usenet.admin!

Asle Ommundsen

* Joachim Mæland:

> Jeg foreslår samtidig å rette kraftig kritikk av AU sin manglende
> oppfølgning av denne saken.

Ja, dette er alt for dårlig.

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Asle Ommundsen

* Joachim Mæland:

> Jeg foreslår samtidig å rette kraftig kritikk av AU sin manglende
> oppfølgning av denne saken.

Ja, dette er altfor dårlig.

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Joachim Mæland

On Mon, 27 Mar 2006 09:48:35 +0200, Asle Ommundsen wrote:

> Ja, dette er altfor dårlig.

Kan du være så snill å signalisere hvorvidt du støtter, eller er imot
de andre forslagene...?

Asle Ommundsen

* Joachim Mæland:

> Kan du være så snill å signalisere hvorvidt du støtter, eller er imot
> de andre forslagene...?

Jeg er usikker, derfor skrev jeg ikke mer. Jeg tror ikke jeg har noe imot
at stemmetellerne overtar hele ansvaret for valget hvis de har tid til det
og ønsker jobben. Men jeg er ikke helt sikker, og det gjør ikke noe godt å
presse meg til å svare.

Forøvrig så tyder alt på at det kun er ett aktivt AU-medlem (foruten
vaktmester) som leser no.usenet.admin, og dette medlemmet annonserte jo at
han skulle på sykehus og ta en øyeoperasjon. Jeg har ikke tilgang til
posten hans nå, så jeg vet ikke hvilke datoer det var snakk om.

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Asle Ommundsen

* Asle Ommundsen:

> [...]
> at han skulle på sykehus og ta en øyeoperasjon. Jeg har ikke tilgang til
> posten hans nå, så jeg vet ikke hvilke datoer det var snakk om.

Jarle H Knudsen, 23. mars: <url:
http://groups.google.no/group/no.usenet.admin/msg/e6fd7f7688c60bd1>:

«Det vil bli postet en kunngjøring i morgen. Jeg har gitt beskjed til AU at
jeg ikke har anledning siden jeg skal opereres på det ene øyet.
Forhåpentligvis blir jeg ikke offline så lenge på gunn av det.»

Det betyr at det sannsynligvis kun er vaktmester som muligens leser
no.usenet.admin i disse dager.

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Jan Ingvoldstad

On Mon, 27 Mar 2006 10:12:04 +0200, "Asle Ommundsen" <as...@bld.no> said:

> [...]
> jo at han skulle på sykehus og ta en øyeoperasjon. Jeg har ikke
> tilgang til posten hans nå, så jeg vet ikke hvilke datoer det var

Vel, han skrev ikke nøyaktig hvilke datoer det var snakk om

Men han sa ganske klart ifra om at _han_ ikke kunne ta ansvar
pga. operasjonen.
--
Valg på news -- velg nytt arbeidsutvalg for gruppene i no.*!
Følg med og diskuter i no.usenet.admin.

Asle Ommundsen

* Jan Ingvoldstad:

> Vel, han skrev ikke nøyaktig hvilke datoer det var snakk om

Jeg fant den akkurat og postet en lenke (så mye for det å «ikke ha tilgang
til»).

> Men han sa ganske klart ifra om at _han_ ikke kunne ta ansvar
> pga. operasjonen.

Ja, og det er det jo ikke noe å klage på, han har opprådt ryddig og greit.
Jeg mistenker også at han får ordnet dette ganske kjapt og greit når han
eventuelt kommer seg online igjen, derfor kan det kanskje være greit å
vente litt, det blir mindre arbeid og rot slik enn hvis stemmetellerne
skal overta ansvaret for valget.

Men AU har to andre medlemmer, og det er tydelig at de har fått beskjed av
Jarle H. Knudsen om at han skulle bli borte noen dager. De burde være
flaue over seg selv -- jeg synes det er dårlig gjort å svikte på denne
måten. Hvis de hadde trukket seg fra vervet den dagen de sluttet å lese
Usenet og å være aktive medlemmer, da hadde vi sluppet disse problemene.

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Thore Harald Høye

In article <op.s62cy8apm9i9ld@asle>, Asle Ommundsen wrote:

> [...]
> eventuelt kommer seg online igjen, derfor kan det kanskje være greit å
> vente litt, det blir mindre arbeid og rot slik enn hvis stemmetellerne

Jeg snakket så vidt med ham i går, og han hadde da problemer med å
fokusere. Forhåpentligvis blir han bedre snart.

> [...]
> måten. Hvis de hadde trukket seg fra vervet den dagen de sluttet å lese
> Usenet og å være aktive medlemmer, da hadde vi sluppet disse problemene.

Så vidt jeg kan skjønne har de to andre valgte medlemmene sluttet å lese
news. Siste melding fra Jakob Breivik Grimstveit var 15. desember, han
hadde bare postet veldig sporadisk de siste månedene før det. Siste
melding fra Asbjørn Ulsberg kom 24. mars 2005. Det er altså bare Jarle og
Vaktmester igjen som er aktive på news.

Tobias Brox

[Joachim Mæland]

> [...]

> stemmetellerne kan ta initiativ og overta ansvaret for valget, i henhold
> til regelverket, så langt dette kommer til anvendelse, gitt at AU ikke

Støttes - men stemmetellerne må vel si i fra om det er greit eller
ikke, og på bakgrunn av de siste opplysningene som har kommet inn, kan
vi vel revurdere situasjonen etter 48 timer i stedet for å ha en
absolutt frist.

--

Usenet-valg i mars! Bruk stemmeretten for news - les no.usenet.admin!

Tobias Brox, 69°42'N, 18°57'E

Joachim Mæland

On Mon, 27 Mar 2006 10:12:04 +0200, Asle Ommundsen wrote:

> [...]
> imot at stemmetellerne overtar hele ansvaret for valget hvis de har tid
> til det og ønsker jobben. Men jeg er ikke helt sikker, og det gjør

Beklager..! Det holder i massevis.

Jeg har en viss erfaring med at folk lar være å kommentere viktige
spørsmål og derigjennom setter forslagstiller i et ekkelt vakum. Å
signalisere "vet ikke" er i alle fall en indiasjon på at man ikke gir
helt beng...

Asle Ommundsen

* Joachim Mæland:

> [...]
> spørsmål og derigjennom setter forslagstiller i et ekkelt vakum. Å
> signalisere "vet ikke" er i alle fall en indiasjon på at man ikke gir

OK. Jeg forstår. Jeg gir forøvrig ikke «helt beng»! ;-)

--
Weblogg: http://webaksess.no/

Odd Einar Aurbakken

Vaktmester kan godt annonsere valget. Stemmetellerne har ingen rolle her
utover å telle stemmer. Tipper vi hører fra AU eller Vaktmester iløpet
av ikke alt for lang tid.

Hvis AU noen sinne skulle krepere helt har vi fortsatt rådet å støtte
oss på. Stemmetellerne vil ikke nødvendigvis ha tilstrekkelig
kompetanse, skjønt i dette tilfelle kan vi neppe påberope oss det...

-oea

Kjell T Svindland

Joachim Mæland <jm-...@profine.net> wrote:

> [...]
>
> Jeg foreslår derfor at valget gjennomføres med start når AU får disse
> tingene på plass og at tidskjemaet for valget justeres tilsvarende.

Det har heldigvis skjedd nå.

> [...]
> stemmetellerne kan ta initiativ og overta ansvaret for valget, i henhold
> til regelverket, så langt dette kommer til anvendelse, gitt at AU ikke

Dette ble heldigvis ikke nødvendig.

> Jeg foreslår samtidig å rette kraftig kritikk av AU sin manglende
> oppfølgning av denne saken.

Ja. Jeg har allerede rettet en mild kritikk i en melding i går. Denne
kritikken når neppe fram til de to AU-medlemmene som tilsynelatende har
desertert og som kan fortjene kraftig kritikk. Jarle Hammen Knudsen og
vaktmester kunne sikkert klart å få gjennomført valget etter en
strammere tidsplan om de hadde gått inn for det, men har fortsatt min
tillit. Kritikk utover dette mot de som fortsatt gjør jobben de er valgt
til å gjøre, riktignok med visse forsinkelser, kommer ikke jeg til å
bidra til på news.

Dersom du blir valgt inn i AU står du selvsagt fritt til å kritisere dem
internt, men det vil sannsynligvis være mer konstruktivt å evaluere hva
som gikk galt, og hvilke rutiner man skal benytte for å unngå
gjentagelser ved neste valg og ved andre oppgaver der AU bør ha rutiner
både for å ikke "glemme" tidsfrister, og enklest mulig utføre oppgavene
ved tidsfristen.

--
Kjell T Svindland, 69°41'N, 18°45'E

Ønsker du innflytelse på no.*-gruppene? Usenet-valg pågår nå.
Les no.usenet.admin og no.usenet.informasjon, bruk stemmeretten!

Jarle H Knudsen

On Mon, 27 Mar 2006 15:54:35 +0200, Odd Einar Aurbakken wrote:

> Hvis AU noen sinne skulle krepere helt har vi fortsatt rådet å støtte
> oss på.

Rådet?

--
jhk

Joachim Mæland

On Mon, 27 Mar 2006 23:47:03 +0200, Kjell T Svindland wrote:

> [...]
> tillit. Kritikk utover dette mot de som fortsatt gjør jobben de er
> valgt til å gjøre, riktignok med visse forsinkelser, kommer ikke jeg

Jeg er mye mer opptatt av resultater enn formell støtte til et forslag om
kritikk... Slik dette har utviklet seg, ser jeg heller ikke noen åpenbar
grunn til at Usenet skal bruke tid på eventuelt å vedta kritikk av AU.

AU i betydningen: De to som fortsatt fungerer, var ikke i mine tanker. De
har selvsagt min fulle tillit.

> [...]
> unngå gjentagelser ved neste valg og ved andre oppgaver der AU bør ha
> rutiner både for å ikke "glemme" tidsfrister, og enklest mulig utføre

Tror jeg kan komme til å benytte friheten min til å følge opp ditt
glimrende forslag.

Bjørn Furuknap

"Aldri så galt at det ikke er godt for noe. "

Kan være godt å støtte seg til et slikt råd i vanskelige perioder.

Bjørn
--
There is no failure. Your either learn or you succeed

Bjørn Mork

Joachim Mæland <jm-...@profine.net> writes:

> Jeg foreslår samtidig å rette kraftig kritikk av AU sin manglende
> oppfølgning av denne saken.

Er dette et utsagn av den typen som gjerne kommer tilbake og biter deg
der det merkest mest?

Bjørn
--
You're always totally wrong

Odd Einar Aurbakken

Bjørn Mork <bm...@dod.no> writes:

> Er dette et utsagn av den typen som gjerne kommer tilbake og biter deg
> der det merkest mest?

Antar det, men vi trenger et par kandidater til før vi kan utlyse nyvlag ;-)

--
[-oea]Pq No animals were harmed while testing this .sig