AU-valg

Tobias Brox

Valg på nytt AU skulle ha foregått i november 2007 - dette hadde vi
selvfølgelig glemt helt av; ære være Jarle, som har vært våken nok til
å kommentere dette internt. Jeg må ærlig innrømme at jeg helt har
forbrutt meg mot de eneste to valgløftene - at jeg skulle ta i et tak
selv om resten av AU skulle "forsvinne", og at jeg skulle sette opp en
cron eller at-jobb for å minne meg selv på frister, som f.eks. fristen
for neste valg. I følge reglementet kan vel neste valg tidligst
holdes februar? Vi vil komme med en offisiell annonsering snart, men
dere kan jo begynne å tenke på mulige kandidater til nytt AU.

Vi som har sittet i AU er:

Tobias Brox
Kjetil Torgrim Homme (vaktmester, ikke på valg)
Jarle Hammen Knudsen
Joachim Mæland

Det vi har gjort siden sist er ... omtrent ingenting! Det har ikke
vært forespørsler om nye grupper, som tradisjonelt har vært AUs
hovedarbeidsoppgave. Vi hadde visse vyer om å friske opp websider og
introdusere en wikiløsning, men dette stoppet noe opp.

Vi har helt klart utpekt en syndebukk og har laget noe bråk om dette -
rettigheter til å redigere websider ble aldri fikset etter forrige
valg (april 2006) slik at det bare er AU fra 2005 som har tilgang til
å redigere websider. Vi ble i tillegg lovet en serveroppgradering
(noe som burde gjøre en wikiløsning mer realistisk) men har ikke hørt
noe mer om dette. Å utpeke syndebukker løser som kjent sjeldent noen
problemer - så neste AU må jobbe for å finne løsninger på denne
problematikken.

--
Tobias Brox, 69°42'N, 18°57'E