Hva er det med 28Ø ?

kjel...@online.no

Jeg lurer på hva det er som skjer med signalene fra 28ø om kvelden. Jeg har akseptabel signalstyrke på dagtid, men når mørket faller på svekkes signalene og blir til slutt helt borte. Slik har det vært i flere år. Jeg har en 1oo cm disk rettet særskilt mot 28ø, men det er ikke nok om kvelden. Det er særlig BBC sine kanaler som rammes, ITV holder litt lenger, men om natten er de også borte. Noen som vet hva som skjer. Hvor stor antenne må jeg ha for å takle dette? (60gr.N og 5gr.Ø). Og hvor får jeg tak i en antenne på la oss si 200 cm? Finner ikke noe slikt på Finn.
Ser ellers at mange strever med å stille inn parabolen. Jeg ble lei av å springe ut og inn for å sjekke bildet. Når jeg en sjelden gang har behov for å justere på noe med antennene så tar jeg med meg en reise-tv, tuneren og en kablevinne med strøm og forflytter meg ut til parabolene som står montert i skogkanten bak huset. Der kobler jeg opp reise tv'en og ser på direkten hva som skjer og kan stille inn på beste bilde uten å tenke grader og azimut og jeg vet ikke hva. Anbefales.
Kjell