Gamle dekk hos Johs Bjerke

serm...@hotmail.com

Jeg trenger nye vinterdekk og ringer rundt til forhandlere i Oslo. Johs Bjerke ligger bra an prismessig, men når man spør etter når dekkene er produsert, går de i angrepsmodus og sier "det har ikke noe å si". Til slutt kommer det fram at dekkene er minst 1 år gamle.

Etter å ha blitt lurt en gang hos Johs Bjerke tidligere (kjøpte våren 2012 dekk som var produsert sommeren 2010) så vil jeg advare andre mot denne metoden. Johs Bjerke sin forretningsmodell er å kjøpe inn store kvanta gamle dekk ingen andre vil ha og selge disse billig.

"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me."

Frode V. Fjeld

serm...@hotmail.com writes:

> Etter å ha blitt lurt en gang hos Johs Bjerke tidligere (kjøpte våren
> 2012 dekk som var produsert sommeren 2010) så vil jeg advare andre mot
> denne metoden.

Dekk er ferskvare, men er ikke dette å trekke det litt langt? Knapt to
år gamle dekk høres helt greit ut for meg.

--
Frode V. Fjeld

serm...@hotmail.com

kl. 09:29:15 UTC+2 fredag 28. september 2012 skrev Frode V. Fjeld følgende:

> Dekk er ferskvare, men er ikke dette å trekke det litt langt? Knapt to
> år gamle dekk høres helt greit ut for meg.

Det hadde vært helt greit for hvis Johs Bjerke hadde vært ærlige på at de selger 1-2 år gamle dekk, og at de derfor ligger noe lavere i pris enn sine konkurrenter som selger ferske dekk.

Når Johs Bjerke i stedet forsøker å holde produksjonsdato skjult for kunden samt hevder at produksjonsdato er irrelvant, så er dette ikke greit for meg.

--
Serman D.