På forhånd takk.
Jeg kjenner ikke den aktuelle bilen eller gearkassen, men ofte er det
å bytte gearolje på automat et slit. For det første må hele
bunnpannen på kassen av for å komme til filteret og for å kunne
gjøre rent magnetene. Den nye oljen må fylles på til det renner over
(gjøres med presse/sprøyte), og så skal man la bilen gå på tomgang
og teste alle gearene før det etterfylles. På noen biler skal dette
skje ved en spesiell temperatur på oljen, temperaturen leses av via
diagnoseuttaket. Er det peilepinne på gearkassen er det kanskje litt
lettere.
Mitt tips er at du tar en telefon til merkeverkstedet eller kjøper en
verkstedshåndbok før du begynner, eller ganske enkelt overlater
jobben til verkstedet.