Import av brukt Mercedes A-klasse

ekevik

Yo!

Vi har sett oss ut en Mercedes A-klasse som et mulig godt kjøp. På
finn.no kom vi over en selger som importerer brukte Mercedes til en
fordelaktig pris. Han heter Arild Øverseth og virker grei nok i
telefonen. Han har oppgitt mange referansekunder som, etter å ha snakket
med dem i telefon, virker veldig fornøyde. Noen her som har erfaring med
han, eller kjenner noen har kjøpt bil fra denne mannen?

Helsing

--
**************
-01 cbr 600

Stein Ole Kjær

In article <ekevik-D30BDD....@readme.uio.no>,
ekevik <eke...@hf-it.uio.no> wrote:

> [...]
> med dem i telefon, virker veldig fornøyde. Noen her som har erfaring med
> han, eller kjenner noen har kjøpt bil fra denne mannen?

Kan anbefale Bjørn Stegegjerde som driver Bil & Eiendom på Hamar. Har
selv kjøpt bil av han. Ring og fortell hva du er ute etter, så hjelper
han. Han har kontakt med en person hos MB i Tyskland.

http://www.bilogeiendom.no/

Mvh
Stein

--
Stein Ole Kjær
stei...@broadpark.no.nospam

Thomas

*ekevik skrev:

> [...]
> med dem i telefon, virker veldig fornøyde. Noen her som har erfaring med
> han, eller kjenner noen har kjøpt bil fra denne mannen?

Hvorfor benytte seg av mellommann som skal ha 10-20k for jobben? Det er
meget enkelt å importere selv, sjekk tilbudet på www.mobile.de /
www.mercedes-benz.de og regn ut avgiftene på www.toll.no.

Om det er språket / systemet som bekymrer..... ikke la slikt stanse deg, de
aller fleste bilforhandlere i Tyskland har noen som snakker språket godt. I
tillegg er de meet behjelpelig med det tyske systemet, de selv vet meget
godt at det er komplisert... varierer fra ort til ort og de hjelper deg med
eksportskilter, eksportdokumenter, forsikring, tysk toll og evt. TÜF. Beregn
noen timer på dagtid for å kjøre med selgern gjennom mølla og du kan sette
kursen hjem med eksportskilter. Har selv et skrekkeksempel fra gamle
Øst-Tyskland, Magdeburg, der selgeren var med meg fra klokken 9 om morgenen
til 9 om kvelden før alt var klart. Jeg hadde aldri, ALDRI, klart det på
egenhånd men selgeren var blid som solen hele tiden og fortalte at dette
tungrodde systemet var en form for sysselsetting.

--
Thomas

Gunnar C. Strand

Thomas wrote:
> [...]

> egenhånd men selgeren var blid som solen hele tiden og fortalte at dette
> tungrodde systemet var en form for sysselsetting.

BMW handler i München ordna alle dokumenter på noen få timer for meg når
jeg
var nede og henta min. Enkelt og greit.
MVA og toll gikk unna på noen små timmer her hjemme (Oslo).
Fant bilen både på www.mobile.de og www.bmw.de.

--
Pappa Strand
'01 BMW 320i Touring ;-)

Audun Torsdalen

On Wed, 16 Jun 2004 20:35:35 +0200, "Thomas" <n...@way.hey> wrote:

>Hvorfor benytte seg av mellommann som skal ha 10-20k for jobben? Det er
>meget enkelt å importere selv, sjekk tilbudet på www.mobile.de /
>www.mercedes-benz.de og regn ut avgiftene på www.toll.no.

Ikke glem kostnadene ved å reise ned å hente bilen, samt tapt
arbeidsfortjeneste for de dagene man må ta fri for dette. Forskjellen
blir kanskje ikke så stor da?. Og det kan uansett hende at man syns det
er praktisk og greit å betale andre for å gjøre jobben.

--
'00 Triumph Tiger
au...@dod.no http://audun.at.dod.no

Asbjorn Dankertsen

On Wed, 16 Jun 2004 20:35:35 +0200, "Thomas" <n...@way.hey> wrote:

Altså...betale reise tur/retur Tyskland, bruke sannsynligvis flere
dager der nede med overnatting etc....vel da hadde jeg gladelig betalt
20k ektra for bilen for å slippe det kavet.

-AD

Frode Strand

Asbjorn Dankertsen wrote:

Hvilket kav? Fly ned, maks 1000,- og en kjempefin kjøretur hjem igjen...

--
fS
'92 MB 300TD Turbo

Tore Wik

"Frode Strand" <frstrand@nonono_broadpark.no> skrev i melding

> Hvilket kav? Fly ned, maks 1000,- og en kjempefin kjøretur hjem igjen...

Og en del av oss har noe fore i Tyskland fra tid til annen, og da kan det
være like greit å kjøre hjem etterpå.
Spørsmålet er om det fremdeles lønner seg å handle i Tyskland?

mvh
Tore Wik

Audun Torsdalen

On Fri, 18 Jun 2004 19:14:48 +0200, Frode Strand
<frstrand@nonono_broadpark.no> wrote:

>Hvilket kav? Fly ned, maks 1000,- og en kjempefin kjøretur hjem igjen...

Tror ikke du skal budsjettere med at du får tak i tusenkronersbillett.
Det er ikke gratis å komme seg til og fra flyplasser heller, og
bilsjappa hvor man finner drømmebilen kan ligge langt unna flyplassen.

Kan hende noen setter pris på hundreogfemti mil med motorveikjøring, men
gratis er det ikke. Ikke kommer man unna overnatting på en slik tur
heller.

Hvis man forutsetter at man henter bilen i Frankfurt og skal til Oslo
(via Rødby-Puttgarden):
Fly 3700 kr
Til/fra flyplass: 500 kr
Bensin 1400 km: 1000 kr
Overnatting: 500 kr
Ferge/bompenger 1000 kr ?

Å budsjettere med noe mindre enn 6-7000 kr for hente bilen er ikke
realistisk. Så får man heller ta en lavere kostnad som bonus.

Frode Strand

Audun Torsdalen wrote:

> Tror ikke du skal budsjettere med at du får tak i tusenkronersbillett.
> Det er ikke gratis å komme seg til og fra flyplasser heller, og
> bilsjappa hvor man finner drømmebilen kan ligge langt unna flyplassen.

Er de noenlunde seriøse så henter de deg på flyplassen. du skal jo tross
alt prøvekjøre bilen også :-)

> Kan hende noen setter pris på hundreogfemti mil med motorveikjøring, men
> gratis er det ikke. Ikke kommer man unna overnatting på en slik tur
> heller.

150 mil på tyske veier er TERAPI for oss som er vant med norske forhold.

> Hvis man forutsetter at man henter bilen i Frankfurt og skal til Oslo
> (via Rødby-Puttgarden):
> Fly 3700 kr

Det var dyrt ..

> Til/fra flyplass: 500 kr

nuh.

> Bensin 1400 km: 1000 kr

Noe sånt.
> Overnatting: 500 kr

Fult mulig å få billigere også, men 300 må du nok ut med.
> Ferge/bompenger 1000 kr ?

noe sånt. f.eks. fredrikshavn - larvik.

> Å budsjettere med noe mindre enn 6-7000 kr for hente bilen er ikke
> realistisk. Så får man heller ta en lavere kostnad som bonus.

Syns det var drøyt jeg. Hivs noen skal ha 20 000 for å ta inn bilen, så
er det fortsatt 13 000 spart. Skulle fint greid å jobbe noen timer for
13000, jeg ..

MG

Sjekk her: www.mobile.de masse A-klasse her.

Jeg har et spørsmål som angår Mehrwertstuer: er det noen som vet hvor mye
den er, og er det lett å få tilbake? Hvor får man i så fall tilbake pengene?
På grensa? Er det bare ved kjøp gjennom forhandler at man kan få
Mehrwertstuer tilbake?

hilsen
Michael

"ekevik" <eke...@hf-it.uio.no> skrev i melding

Tore Wik

"MG" <mgr...@online.no> skrev i melding

> [...]
pengene?
> På grensa? Er det bare ved kjøp gjennom forhandler at man kan få

Dele summen på 1,16 så får du beløpet. Gjelder bare biler som har vært
leaset ut.

mvh
Tore Wik

Audun Torsdalen

On Sun, 20 Jun 2004 00:56:01 +0200, Frode Strand
<frstrand@nonono_broadpark.no> wrote:

>Er de noenlunde seriøse så henter de deg på flyplassen. du skal jo tross
>alt prøvekjøre bilen også :-)

Man må altså begrense søket til forhandlere i nærheten av flyplassen.

>Det var dyrt ..

En standard økonomiklassebillett koster omtrent det. Selvsagt kan man
finne billigere billetter, men når man budsjetterer kan man ikke vite om
det er mulig å få tak i til det tidspunktet det er aktuellt å reise.

>Syns det var drøyt jeg. Hivs noen skal ha 20 000 for å ta inn bilen, så
>er det fortsatt 13 000 spart. Skulle fint greid å jobbe noen timer for
>13000, jeg ..

Du glemmer at det også er en viss risiko knyttet til dette. Det kan være
at du oppdager ting under prøvkjøringen, bilen ikke har de ønskede
egenskaper, selgeren er en kødd, eller what ever, som gjør at det ikke
er aktuellt å kjøpe bilen. Da står du der i Frankfurt. Med retur på
flybilletten først i neste uke, fordi du måtte være borte natt til
søndag for å få billig billett. Da koster bomturen fort mer enn 7000 kr.

Message has been deleted

Simen J. Malerbakken

On Sun, 20 Jun 2004 00:56:01 +0200, Frode Strand
<frstrand@nonono_broadpark.no> wrote:

>Fult mulig å få billigere også, men 300 må du nok ut med.

Hele Stop&Go kjeden har tilbud på overnatting i hele sommer, 29,99€ pr
natt, med frokost.
På et Rasthof er det mulig å overnatte for rundt 25€

>noe sånt. f.eks. fredrikshavn - larvik.

Lenger for de fleste, og det tar mer tid.
Rundt 930,- for en kombinasjonsbilett med Scandilines og omlag 920,-
med HH ferrys.

>Syns det var drøyt jeg. Hivs noen skal ha 20 000 for å ta inn bilen, så
>er det fortsatt 13 000 spart. Skulle fint greid å jobbe noen timer for
>13000, jeg ..

Joda, men det er da enklere å få noen til å gjøre det...
Dessuten har de fleste av "importørene" mer erfaring med kjøp og salg
av bil, og unngår derfor mange av "fellene" som mening mann kommer i.

--
Simen Malerbakken
1990 Mercedes-Benz 300 TDT

http://www.profitt.net/~test/index.php?vis=hovedsiden

oyf...@gmail.com

oyf...@gmail.com

kl. 14:41:05 UTC+2 onsdag 16. juni 2004 skrev ekevik følgende:
Mye bra respons på ditt spørsmål, men så ikke mange svar på det du spurte om. Har kjøpt bil via Øverseth, og det var ikke noen problemer, alt gikk etter boka og det som ble lovet. Hentet bilen i drammen ferdig reg.

Dag-Erling Smørgrav

oyf...@gmail.com writes:
> [...]
> spurte om. Har kjøpt bil via Øverseth, og det var ikke noen problemer,
> alt gikk etter boka og det som ble lovet. Hentet bilen i drammen

Er du klar over at du svarte på et nesten ti år gammelt innlegg?

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

sve...@live.no

Arild Øverseth eller Øverseth Bil. Virker ikke seriøst, men hva kan man vente av en tidligere journalist. Ser på Finn kode 72779342 at han opplyser at bilen er 2016 mod. mens bilen er en overligger fra 2015. Fant samme bilen på en tysk side hvor det står tydelig at det er en 2015 mod. så han prøver bevist å villede. Bilen er også oppgitt med 130 hk motor, men har i virkeligheten 116 hk.

svein.mort...@gmail.com

Jeg har handlet med denne personen. En pratmaker. Det var mye venting og etterlysning på bilen, ettersom noe utstyr skulle monteres før vi skulle ha den. Svarer kun muntlig, slik at ingenting blir dokumentert. Bilen skulle være en 2012 modell, men er en 2011.
Jeg handler aldri mer med han😡

Joakim Knudsen

On Sunday, June 17, 2018 at 9:51:45 PM UTC+2, svein.mort...@gmail.com wrote:
> Jeg har handlet med denne personen. En pratmaker. Det var mye venting og etterlysning på bilen, ettersom noe utstyr skulle monteres før vi skulle ha den. Svarer kun muntlig, slik at ingenting blir dokumentert. Bilen skulle være en 2012 modell, men er en 2011.
> [...]

Kan du utdype dette noe mer? Han driver å selger AUDI E-TRON for øyblikket. Som vi har vurdert