Straff for drap på parkeringsvakt?

Jon Stolpnessaeter

Er det noen form for straff hvis man skulle være så heldig å få tatt
en eller flere parkeringsvakter av dage? Eller får man tvert i mot
påskjønnelse for å utrydde lav-intelligente skapninger, evt kan man
beskytte seg under noen terror-paragraf?

Nå har jeg fått bot igjen, og jeg klør i fingrene etter å plassere en
bombe i lokalene til Trafikketaten i Oslo. Jeg trodde ikke det var
mulig, men man kan altså få bot for å parkere på en
gratis-parkeringsplass med P-skilt i Nordmarka under henvisning til
Veitrafikklovens §3. Kreativiteten kjenner tydeligvis ingen grenser og
parkeringsnazistene hadde gått fullstendig bananas og bøtelagt
haugevis av intetanende skigåere i dag. De satser vel på at ikke alle
klager, og at de derfor går med overskudd. Men slik er det jo å leve i
en korrupt kommuniststat, man har vel bare seg selv å takke.

--
Mvh Jon

VLH

"Jon Stolpnessaeter" <jo...@online.no> wrote in message

Hvordan lyder så paragraf 3?

Har man fått uriktig bot er trikset å sende med et krav om penger for
medgått tid du har brukt til klagen. Hørte om en fyr som hadde fått bot for
å parkere ulovelig i et område med soneparkering. Viste seg at der han hadde
stått av privat grunn. Han sendte klage samt et krav på 300 kr timen for 2
timers medgått arbeid til å fremme klagen. Han fikk faktisk pengene.

Kirsten Frafjord

VLH skrev:

> Hvordan lyder så paragraf 3?

"Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke
oppstår fare eller voldes skade, og slik at annen trafikk ikke unødig blir
hindret eller forstyrret. Veifarende skal også vise hensyn mot dem som bor
eller oppholder seg ved veien". Lærerne minner oss på dette hver gang vi
skal ut og leke med vogntoget :p

-Kirsten

Jan Otto Ruud

"Jon Stolpnessaeter" <jo...@online.no> wrote in message
> Kreativiteten kjenner tydeligvis ingen grenser og
> <snippet fjortissuttrykk> hadde gått fullstendig bananas og bøtelagt

> haugevis av intetanende skigåere i dag.

Intetanende skigåere i Oslo? Er ikke det sånne desperadoer vi hører om på TV
som hudfletter og slår med stavene etter brøytemannskaper, tømmerbilsjåfører
og andre de ikke liker?

Kanskje dette er hevnen;-)

--
Jan Otto

Asbjorn Dankertsen

Snodig at dette ikke gjelder syklister. Tenker på de typsik ca. 40 år
gamle idiotene som skal ut og bevise at det er menn på offroad-sykler
til 30k...og som MÅ kjøre på siden av sykkelstien siden det er kanter
i hvert kryss der.

Det er vel fult tillatt å kjøre disse idiotene rett ned?

-AD

Kjell Andresen

Asbjorn Dankertsen <adan...@nozpamfretplay.com> writes:

Du har sitti mye på en sykkel skjønner jeg.

> Det er vel fult tillatt å kjøre disse idiotene rett ned?

Dust.

Kjell, snart 40 med både sykkel, piggdekk og et par betalte årsavgifter.

Asbjorn Dankertsen

On Mon, 16 Feb 2004 08:52:21 +0100, Kjell Andresen <kj...@dod.no>
wrote:

>Du har sitti mye på en sykkel skjønner jeg.

>Dust.
>
>Kjell, snart 40 med både sykkel, piggdekk og et par betalte årsavgifter.

Et treff på spikerens hode loggføres.

-AD

Dan

On Mon, 16 Feb 2004 07:48:43 +0100, Asbjorn Dankertsen
<adan...@nozpamfretplay.com> wrote:

>Snodig at dette ikke gjelder syklister. Tenker på de typsik ca. 40 år
>gamle

To og et halvt år under. Teller det som ca?

>idiotene

Stemmer sikkert en gang iblandt.

>som skal ut og bevise at det er menn

Uhm, det beviser jeg på andre måter.

>på offroad-sykler til 30k...

Det finnes ikke sykler som koster over 5000 kroner:
http://terrengsykkel.no/article.php?id=23

>og som MÅ kjøre på siden av sykkelstien siden det er kanter
>i hvert kryss der.

Kanter er gøy å hoppe på så den stemmer i hvert fall ikke. For øvrig
er det ikke kantene som er problemet. Det er det å kunne velge mellom
å sykle på forkjørsvei i en mil eller å ha vikeplikt 30 ganger på
samme strekning. (Men som alle sikkert har fått med seg så sykler jeg
på gangveien hvis den finnes, men det er jo meg.)

>Det er vel fult tillatt å kjøre disse idiotene rett ned?

Tror ikke det egentlig.

--
d...@dod.no - Fiat Stilo 1.6 3P -02

BBO

Dan <d...@dod.no> writes:

> On Mon, 16 Feb 2004 07:48:43 +0100, Asbjorn Dankertsen

> Det finnes ikke sykler som koster over 5000 kroner:
> http://terrengsykkel.no/article.php?id=23

Oooh, kloke ord og en stor grad av selvinnsikt av Geir Anders
Rybakken Ørslien, som sikkert flere av oss kunne hatt:

"... mens det like ofter handler om god, gammeldags forfengelighet.
Akkurat som overalt ellers der det finnes entusiaster og dyre varer."

--
az...@dod.no
Wenn im Zweifel, Volleistung! DoD#2101

Jon Stolpnessaeter

"VLH" <lun...@netcom.no> wrote in message news:<z8NXb.33133$BD3.7...@juliett.dax.net>...

> [...]
> stått av privat grunn. Han sendte klage samt et krav på 300 kr timen for 2
> timers medgått arbeid til å fremme klagen. Han fikk faktisk pengene.

Jeg la faktisk med en giro på 500 kr sammen med klagen. Tror likevel
ikke Trafikketaten i Oslo bryr seg om slike ting. Men denne gangen
kommer jeg garantert til å ta saken til Tingretten hvis jeg ikke får
medhold i klagen.

--
Mvh Jon

Kjetil Bull

Asbjorn Dankertsen skreiv:

> [...]

>gamle idiotene som skal ut og bevise at det er menn på offroad-sykler
>til 30k...og som MÅ kjøre på siden av sykkelstien siden det er kanter

Dette gjelder heldigvis ikke så veldig mange av syklistene de
strekningene jeg ferdes til daglig.

Kjetil
(29 år, 600kr-sykkel med 1000kr-piggdekk, ligger i veibanen i over 20
km/t og på fortau i lavere fart)

--
'96 Skoda Felicia 1,6GLX
http://home.powertech.no/bull/motor/

Frode Strand

jo...@online.no (Jon Stolpnessaeter) wrote in message news:<9613c666.0402...@posting.google.com>...

Hold oss gjerne oppdatert! Lykke til!

-fS

Jon Stolpnessaeter

yon...@online.no (Frode Strand) wrote in message news:<f9b11531.04021...@posting.google.com>...

> Hold oss gjerne oppdatert! Lykke til!

Takk, nå har jeg fått svar...:

"Foreløpig melding i forvaltningssak:
§11 a, annet ledd, 1.punktum i forvaltningsloven:
"Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en
henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok
henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar."

Behandlingen av Deres klage er nå påbegynt, men den kan dessverre ikke
avgjøres med en gang, da det er nødvendig å innhente flere
opplysninger."

Men pengene skal de ha, selv om det nå ser ut til å ta vinter og
votter før jeg får endelig svar. Det betyr vel at jeg kan kreve renter
i tillegg hvis avgjørelsen mot formodning går i min favør?

--
Mvh Jon Stolpnessæter