Dekorstriper frontrute og bakrute

Stig Are Kristiansen

Er det noen som vet reglene for "windows streamers", altså striper øverst i
bakruta og frontruta på en bil ?
Er dette i det hele tatt lovlig ?

Jeg har det for meg at så lenge kanten på stripa foran ikke går lenger ned
enn de vanlige nedfellbare solskyggene inni bilen,
når de er nedfelt, er det lovlig, går det lenger ned på ruta enn dette, er
det fyfy (?)

I bakruta har det vel egentlig ingenting og si, i og med at du ikke er
påbudt utsikt gjennom bakruta (?)

Noen som har peil ?

--
MVH
Stig Are Kristiansen

Telekiosken Sørlandssenteret

"Stig Are Kristiansen" <lo...@online.no> skrev i melding

> Er det noen som vet reglene for "windows streamers", altså striper øverst
> bakruta og frontruta på en bil ?
> Er dette i det hele tatt lovlig ?

Bak kan du spraye vinduene med sort maling om du vil.

Foran mener jeg det er 10 eller 12cm stripe du har lov til å ha.

Sevrin

Kleng Hodnefjell

"Telekiosken Sørlandssenteret" <sorlands...@telekiosken.no> wrote:

øverst

> Bak kan du spraye vinduene med sort maling om du vil.
> Foran mener jeg det er 10 eller 12cm stripe du har lov til å ha.

Var nettopp et stykke om dette her i Roglands Avis ellernoe slikt. Det viste
seg at det var ulik praksis blandt de forskjellige trafikkstasjoner, men
generelt sett er dette helt forbudt uansett høyde, lengde og bredde, sålenge
man ikke kan se igjennom.

Mitt forslag er å drite i det, min tidligere Peugeot 106 Rallye hadde dette,
jeg var på grensa til å få klaustrofobi, og det var da absolutt ingen
praktisk nytteverdi i dette? Fikk det fjernet omtrent umiddelbart etter
kjøpet.

Stig Are Kristiansen

Jeg har nå akkurat vært å fått montert striper både foran og bak.
Synes det ble ganske tåft jeg, men jeg vet mange andre ikke deler mine
meninger.
Men uansett, stripa bak er ca 15cm på det breieste, og stripa foran går
akkurat til
solksyggene inne, hvis snuten/biltilsynet ikke liker dette får de vise til
et bevis mot at det ikke er lov,
så skal jeg kanskje fjerne den foran.

Mens vi er inne på "ulovlige" ting på biler, hvordan er med sota løkter, har
nå kjørt rundt med sota blinklys og
helsota baklys i snart et år, har til og med blitt stoppa i rutine kontroll,
men de har ikke sagt noe, er vel kanskje bare biltilsynet som klager på
dette ?
Hva med soting av vinduer ?

--
MVH
Stig Are Kristiansen

"Kleng Hodnefjell" <kl...@netcom.nospam> wrote in message

l...@hydro.com

Stripa e fett,å hviss ho e heilt svart e de jævli greitt å ha om sommaren.
Ha heilt svart stripa på 15cm øverst i frontruta og dette måtte fjernast
på Eu-kontroll (VW merkeverkstad) alle andre ruter har lys sotefilm og
denne gikk greitt igjennom. (bilde av bilen p sia mi,adresa sjå neafør)
(Veitkje om detta inntresera nåken men...)

-LAZ

Http://move.to/Laz

Arne Nåtedal

On 23 Jan 2002 12:55:32 GMT, l...@hydro.com wrote:

>Stripa e fett,=E5 hviss ho e heilt svart e de j=E6vli greitt =E5 ha om somm=
>aren.=20
> Ha heilt svart stripa p=E5 15cm =F8verst i frontruta og dette m=E5tte fje=
>rnast=20
>p=E5 Eu-kontroll (VW merkeverkstad) alle andre ruter har lys sotefilm o=
>g=20
>denne gikk greitt igjennom. (bilde av bilen p sia mi,adresa sj=E5 neaf=F8r=
>) =20
>(Veitkje om detta inntresera n=E5ken men...)

Det var ikke s=E5 j=E6vli greitt =E5 lese det du har skrevet her.

Er det Notes'en til "laz" som trenger en kur eller er det jeg som har
missa noe?

Arne
--
På radioen snakker en mann om mine synder,
på TV'n snakker en mann om å skifte sylinder...

Morten Aaslie

(bilde av bilen p sia mi,adresa sjå neafør)
(Veitkje om detta inntresera nåken men...)

-LAZ

Http://move.to/Laz

HEHEHEHEHEHE - sannelig en RÅ hjemmeside........
*Ler rått* - noe av det bedre jeg har sett på lenge!!!
Anbefales speiselt: Doktor Rån - som svarer på spørsmål ;)
--
Morten Aaslie

Kjell Pettersen

l...@hydro.com :

Hei du sniken. Du har lagt sangen _min_ ut på sidene dine uten at jeg står
oppført som opphavsmann. OK, kanskje like greit da, når du først rappet
den.... :-)

Kjell P.

--
Prøv et bilrim i hverdagen: www.bilrim.no
- Med tenna på tørk og nygreid toupe, dro jeg på tur i min Astra coupe.

Tore Sæbø

> [...]
kontroll,
> men de har ikke sagt noe, er vel kanskje bare biltilsynet som klager på

Det kommer vel ann på hvorvidt de merker det eller gidder å bry seg... Og
hvor mye sota det er såklart...

Jeg måtte vise min gode gamle Ascona fordi politiet stoppa meg fordi bilen
var vel lav (2 uker etter at jeg senka den 70mm fremme og 55 mm bak). Måtte
ha dette i vognkortet. Da viste jeg bilen hos biltilsynet med sota baklys
og blinklys fremme; det eneste jeg fikk påpakning om var at jeg ikke hadde
papirer på kompressor-hornet (selv om det var e-merket...?). Gikk helt greit
det. Var svak soting da; og lett å se lyset gjennom selv i sterkt dagslys.

> Hva med soting av vinduer ?

Jeg ble stoppa av UP og måtte fjerne soting av siderutene fremme for en del
år tilbake; i Ascona-perioden min...

/Tore

Ole Bendik Kvisberg

Arne Nåtedal <anat...@c2i.net.quitthecrap> wrote:

> Det var ikke s=E5 j=E6vli greitt =E5 lese det du har skrevet her.
>
> Er det Notes'en til "laz" som trenger en kur eller er det jeg som har
> missa noe?

Personlig syntes jeg også det var vanskelig å lese det han skrev, selv
om jeg så bokstavene korrekt.. ;)

--
Ole Bendik Kvisberg
'01 Corolla

Arne Nåtedal

On Wed, 23 Jan 2002 14:12:52 +0000 (UTC), Ole Bendik Kvisberg
<ole...@pvv.org> wrote:

Mener du det er noe jeg må gjøre i Agent? Hvor?
Kjører default oppsett.

Kjell T Svindland

Stig Are Kristiansen <lo...@online.no> wrote:

> Jeg har nå akkurat vært å fått montert striper både foran og bak.

Hvorfor bak? For at baksete-passasjerene ikke skal bli solbrent i
nakken, eller for at de som kjører bak deg tror at du er kommer mot dem?
Jeg har _aldri_ sett bil med stripe på bakruta.

> [...]
> meninger.
> Men uansett, stripa bak er ca 15cm på det breieste, og stripa foran går

Og hvor mye spiser de av vindusviskerfeltet?

--
Kjell T Svindland The suespammers.org mailserver is located
69°41'N, 18°58'E in California; do not send unsolicited

Stig Are Kristiansen

Hvorfor bakrute, jo for pønten sin skyld, ikke no annet, også blir det
kosligere inne i bilen,
blir lixom lit mørkere, rett og slett koshlih :)

Den "spiser" vel kanskje et par cm av vindusviskerfeltet...

--
MVH
Stig Are Kristiansen

"Kjell T Svindland" <kje...@suespammers.org> wrote in message

Henrik H

"Stig Are Kristiansen" <lo...@online.no> wrote in message...

Eieker motorshop selger Tüv godkjente bannere til frontruta. Husker ikke
målene
på disse.

Henrik H

Tore Sæbø

> Hvorfor bakrute, jo for pønten sin skyld, ikke no annet, også blir det
> kosligere inne i bilen,
> blir lixom lit mørkere, rett og slett koshlih :)
>
> Den "spiser" vel kanskje et par cm av vindusviskerfeltet...

Sett på mindre viskere så har ikke biltilsynet/politiet det argumentet...?

/Tore

l...@hydro.com

Takka å bukka, e satsa på innehold istaden for design. Dei fleste
spørsmåli te doktor rån får e faktisk tesendt på mail, mens doktor pervo
spørsmåli e basert på verkelege hendelsar.

-LAZ

l...@hydro.com

Ke du maina me sangen din? E de du so ha laga han ska e sjølsagt føra
opp navne ditt unde han. Fekk han tesendt på mail av ein so tykte den
passa te meg... E de Ok å skriva "takk te Kjell P" unde eller?

Å te dai so klaga på at de e skrive ikkje e lesande kan e berre beklaga,
men på e kan lesa de heilt fint å detta e fyste gruppa e ha fått nåken
klage.

-laz

l...@hydro.com

For baklyktedn e de vistnok to ting so e viktigt; at lyset fremdeles e
sterkt nok/ha rett farge og at refleksadn fremdeles funka (nåke e las i
bilsport, rekna me de e samma i norge) Blinkaradn e de vel fargen so e
viktig på. Mine e sjølsota, ser fint lyset igjennom og det har gått
gjennom to EU-kontrolla.

E de nåken so veit ke snuten meina om strobe i fronten (utrykkings
kjøretøy look...) ? Bli d ei vanvitti bot før slekt?

-LAZ
Http://move.to/laz

Arild Vorkinn

"Kleng Hodnefjell" <kl...@netcom.nospam> skrev i melding

> [...]
> jeg var på grensa til å få klaustrofobi, og det var da absolutt ingen
> praktisk nytteverdi i dette? Fikk det fjernet omtrent umiddelbart etter

Kjører alltid med solskjermen ned, ikke er jeg interessert i fugler, fly,
eller gatelys.

Kjell Pettersen

> [...]

> opp navne ditt unde han. Fekk han tesendt på mail av ein so tykte den
> passa te meg... E de Ok å skriva "takk te Kjell P" unde eller?

Hehe. Det er jeg som har skrevet den ja, da Kenneth gikk over til høyhus-
Volvo... Som de fleste av mine 'sanger' ble den lansert her på ntb :-)

Jeg kan sikkert hoste opp en melodi også, hvis du kjenner noen som vil
spille den inn...

Kenneth

Kenneth

Kenneth

<l...@hydro.com> wrote in message news:a2oddd$44v$2...@vkhdsu24.hda.hydro.com...
http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html

Kenneth

Kjell Pettersen

"Kenneth" <kj...@start.no.invalid> :

> http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html

Hei kjekken jeg siterer fra overnevte dokument:
Quoting er å la tekst fra den newsmeldinga du svarer på bli stående igjen
i din egen melding. Enkelte bruker også uttrykket "sitering" om quoting.
Quotede linjer med tekst er gjerne markert med et spesialtegn først,
oftest >. Quoting er et nyttig hjelpemiddel for å slippe å skrive
spesifikt hva du svarer på.

Så Kenneth Jonassen, hva er det naturlig å spørre en som akkurat har
scoret årets selvmål: Hva føler du nå?

Kjell P.

l...@hydro.com

Ting eiker selge kan vel vanlevis kjøpast te halve prisen av andre sjappe
i Norge. Trur dei ha norges rekord i høge prisa

-LAZ

Jens Kr. Kirkebø

On Wed, 23 Jan 2002 19:29:12 +0100, kje...@suespammers.org (Kjell T
Svindland) wrote:

>Hvorfor bak? For at baksete-passasjerene ikke skal bli solbrent i
>nakken, eller for at de som kjører bak deg tror at du er kommer mot dem?
>Jeg har _aldri_ sett bil med stripe på bakruta.

Hehe, så en i går. Ascona (selvfølgelig) med "PARTY" i store bokstaver
på stripe både i frontruta og bakruta :)

Jens Kr. Kirkebø

On 24 Jan 2002 07:40:27 GMT, l...@hydro.com wrote:

>E de nåken so veit ke snuten meina om strobe i fronten (utrykkings
>kjøretøy look...) ? Bli d ei vanvitti bot før slekt?

Hehe, kunne jo tatt den jeg har hjemme. 2000W Xenon-rør (sammenlig med
Xenon-lys på biler som er ca. 35W elns.). "Et blink og du er blenda"
:)

Problemet er vel å få nok strøm. Den kjører dårlig på en 10A kurs for
å si det slik, må ha 16A (trekker 2700W i pulser, det blir 225A på
12V).

Stein Pettersen

"Jens Kr. Kirkebø" <je...@ikom.no> wrote in message

> Hehe, så en i går. Ascona (selvfølgelig) med "PARTY" i store bokstaver
> på stripe både i frontruta og bakruta :)

Min favoritt er en Golf Stasjonsvogn 1.6 jeg møtte oppe ved Eidsvoldkanten
med "FEAR THIS" i frontruta.... det var like før jeg kjørte av veien, men
det var i latterkrampe...

Stein P

mekono...@gmail.com

stripe på vinduet er forbudt, samme hvor brei eller smal den er...

skygge inne i ruta er tillatt , hvis ruta er riktig merka..

eu-kontrolør