Mazda 626 80 mod tragisk men billigt

Erik Wetteland

Hei

Da har eg endeligt kjøpt meg bil som skal tåle min behandling i
ungdommen...! Bilen erne Mazda 626 2 liter med automat kasse og ynkelige
82kkm på 23 år!MEn bilen begynner jo å dra på årene og topp pakningen røk på
et mystisk vis under prøvekjøring..:P !Så den må skiftes, hvor mye jobb er
det?..Kan ikke forestille meg at det vil være så inni granskauen mye jobb
med tanke på at det er 23 år gammel teknologi hvis en kan kalle det det. Hva
må eg regne med å betale for deler egentligt?Fått et tilbud på ca 500kr for
topp pakning og topp deksel pakning.
En annen ting er at det er surt å kjøre i regn uten vindusviskere, her må
det skiftes stag og motor, men prisen var jo slettes ikke noe
morsom..2500nkr bare for ny motor. Det er heller ikke letteste bilen å få
brukte deler til :( !Så hvis noen har noen tips her motas dem med takk. Men
så hva bør eg betale for noe sånt?..Er slekt som selger den til meg så jeg
regner ikke med så allverdens pris men hva tror dere?..Bilen er på mystisk
vis fri for rust og ganske fin foruten vindusviskerne og topp pakningen.
Og en liten ting til, er det noen her som vet felgdimmensjonen på disse
bilene?..
Svar motas med takk =)

Mvh Erik W

Simen J. Malerbakken

"Erik Wetteland" <er...@online.no> wrote in message

> [...]

Hva
> må eg regne med å betale for deler egentligt?Fått et tilbud på ca 500kr

Dete kan bli dyrt, man må vel ha nye strekkbolter til toppen, komplett
slipesett er vel å foretrekke, og så er det velolje vann etc. d er vi oppe i
noe ruindt 2500,- i deler og nærmere det samme i arbeid.
Dessuten når du har den av ville jeg byttet regreim og strammehjul om det da
ikke er kjede på motoren.Ytteligere et par tusen kroner.

> [...]
> vis fri for rust og ganske fin foruten vindusviskerne og topp pakningen.
> Og en liten ting til, er det noen her som vet felgdimmensjonen på disse

Sjekk bildelsbasen.se eller bruktbildeler.com etc...

--
Simen J. Malerbakken
'98 E 300 TDT Avantgarde - Vurderes solgt

www.mbentusiastklubb.com

Erik Wetteland

"Simen J. Malerbakken" <smal...@online.no> wrote in message

> [...]
da
> ikke er kjede på motoren.Ytteligere et par tusen kroner.

Etter hva jeg har hørt er det kjede motor, og strekkboltene kan vel ikke
koste allverden? Og slipesett?..til ventilene?..Gjør alt arbeid
selv..leverer ikke inn den bilen der!

--
Mvh Erik W

Kristian Sætertrø

> Etter hva jeg har hørt er det kjede motor, og strekkboltene kan vel ikke
> koste allverden? Og slipesett?..til ventilene?..Gjør alt arbeid
> selv..leverer ikke inn den bilen der!

Angående strekkboltene er det mulig Mazda har billige bolter. Men til Puggen
min kosta de 80,- stk.
Altså 800,- for 10 strekkbolter.

--
Kristian

K.Ljøner

Er det strekkbolter på mazda fra 1980 da?

Sjekk så toppen ikke har blitt skeiv å må plan slipes.

K.Ljøner

Erik Wetteland

"K.Ljøner" <kljo...@online.no> wrote in message

Hei

De på Mazda sjappa sa at det ikke var det. Må toppen slipes så fikser eg det
selv på skolen..endeligt kan skolen brukes til noe vetugt :P ! Og et
Slipesett så dem kalte dem med alle pakninger og ventiltettning osv kom på
5-600 !
men så var det prisen på bilen...er 3k mye eller lite for denne bilen i den
standen?..

Mvh Erik

Knut Oddvar Riisřen

"Erik Wetteland" <er...@online.no> tastet i

> [...]
> osv kom på 5-600 !
> men så var det prisen på bilen...er 3k mye eller lite for denne bilen i

Er det med eller uten betalt årsvavgift? Når skal den EU-kontrolleres? Slikt
har _alt_ å si for den typen b-b-b-billigbiler :-)

--
Knut O.
'01 RAV4

Simen J. Malerbakken

> [...]

> 5-600 !
> men så var det prisen på bilen...er 3k mye eller lite for denne bilen i

Det var billig og så til en japse da det var bra!
Tja synes det var dyrt jeg, her snakker vi om en bil med "gåen motor" da
mener jeg 1500,- er greit, det er vrakpant.
Tja jeg hadde en 79 Volvo 245 DL med samme problem, den ble kjørt på
høggern, det er jo i utgangspunktet en dyrere bil.
Det er liksom ikke så mye som skal til for at det blir dyrt, man finner
mange biler som går billig.
Hadde en 88 Civic som gikk for 5000,- den måtte ha nytt eksos, og frontrute,
men var ellers grei.(Jeg betalte 2000,-)
Man finner slikt om man bare leter litt.

Naboen har en 1991/2 elns Hyundai Sonata 2,5 V6 med skinn automat etc den
går vel for ca 10 000,- så vær på vakt det er om du ikke bryr deg om hva du
har mye der ute..

Simen J. Malerbakken

> Det var billig og så til en japse da det var bra!
> Tja synes det var dyrt jeg, her snakker vi om en bil med "gåen motor" da
> mener jeg 1500,- er greit, det er vrakpant.

Mente Delene var billige,
Bilen var dyr.

Erik Wetteland

> "Simen J. Malerbakken" <smal...@online.no> wrote in message

> Mente Delene var billige,
> Bilen var dyr.

Joda er ikke verdens billigste, men så får eg lagrings plass frem til neste
år når eg kan ta lappen og plass og skru. Pluss nytt stereo annlegg med gode
Pioneer høyttalere og spiller verdi av 6000 så sånt sett kjøper eg et anlegg
til halvpris med bil til ;P !MEn alt blir jo fikset gratis og motoren er
langt fra gåen!Skiftet topp pakning så er den topp, er jo kun kjørt 82Kkm,
gikk ivertfall perfekt før topp pakningen røk!

Mvh Erik

Erik Wetteland

"Knut Oddvar Riisøen" <ra...@riisoen.net> wrote in message

> Er det med eller uten betalt årsvavgift? Når skal den EU-kontrolleres?
Slikt
> har _alt_ å si for den typen b-b-b-billigbiler :-)

Årsavgifta for i år er betalt men i år skal bilen kun brukes til
øvelsekjøring og mekking, Eu kontroll skal den på til neste år HÅPER
eg!..Men burde ikke være et problem eneste som MÅ gjøres noe med er
vindusviskerne,topp pakningen,eksos anlegget og dette fikser eg selv. Ellers
fins det så og si ikke rust på den.

Mvh Erik