Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Moms på brukte bildeler?

1 view
Skip to first unread message

Torkel Lodberg

unread,
Dec 5, 2005, 1:59:02 AM12/5/05
to
Kjøpe en brukt bildel fra en hogger her om dagen (Hedmark Bilsenter). Det
viser seg at de har plusset på moms på beløpet? Det kan vel ikke være riktig
at man skal betale moms på noe som det allerede er betalt moms på? Er de
noen luringer, eller er reglene faktisk slik? (ikke den beste servicen jeg
har vært borti heller...)


Frode Strand

unread,
Dec 5, 2005, 3:25:26 AM12/5/05
to

Det er helt vanlig i hvertfall. Ikke at jeg helt ser logikken i at ting
skal mumses to ganger, men det har vel med at de gjør noe som i
utgangspunktet er verdiløst til noe med verdi.

Tore Wik

unread,
Dec 5, 2005, 4:07:36 AM12/5/05
to

Det skal nok være sånn, ja, men om de har oppgitt en pris og deretter legger
til momsen har man faktisk krav på å få lov til å betale den oppgitte
prisen. Moms skal være oppgitt når man oppgir priser til private.

--
mvh
Tore Wik


0 new messages