Forslag til en enkel receiver

Steinar Moum

Min gamle receiver vil ikke mer og jeg må kjøpe en ny. Antagelig finnes
ikke en som er så enkel som jeg egentlig vil ha. Den skal kun brukes til
å ta imot FM-sendinger (gjennom kabel, GET, Romerike) samt være koplet
til en CD-spiller og den skal drive 2 mellomstore AR-høytalere.

Ideelt sett bør den være maksimum 14 cm høy.

Jeg hadde gjerne sett at den ikke kostet mere enn maks 3000 kr og den
bør kunne kjøpes over disk i Oslo-Lillestrømområdet.

Noen tips?

mvh

sm

Helge Gundersen

In article <steinar.moum-3D7B...@readme.uio.no>,
Steinar Moum <steina...@usit.uio.no> wrote:

Den her ser iallfall ut til å komme veldig nærme:

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/denon_dra-500ae_rece
iver_sort.htm

7 mm høyere, riktig nok.

Ellers fins det sikkert gode kjøp brukt (også integrert forsterker +
separat radiotuner).

-- Helge G.

Steinar Moum

In article <helge.gundersen-DC...@individual.net>,
Helge Gundersen <helge.g...@chello.no> wrote:

> Den her ser iallfall ut til å komme veldig nærme:
>
> http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/denon_dra-500ae_rece
> iver_sort.htm
>
> 7 mm høyere, riktig nok.

Takk, den så ikke så gal ut. Høyden holder, med litt luft på toppen.

Jeg har aldri vært borte i noe Denon-utstyr, men har selvfølgelig
registrert navnet. Firmaet har vel neppe lagt "sjela" si i en slik
intro-modell, men om komponentene er "greie", så er det sikkert et kjøp
jeg blir fornøyd med, spesielt om jeg følger opp med monsterkabler til
5000! ;-)

mvh

sm