Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Små skråstilte hvite bakhøytalere

17 views
Skip to first unread message

Lars-Erik Østerud

unread,
Mar 1, 2009, 12:55:15 PM3/1/09
to
Jeg trenger noen små hvite skråstilte (nedover) høytalere for
veggmontering. De skal være bakhøytalere (trenger ikke bass) for
surroundanlegget og monteres oppe bed taket (men feste i vegg). Bør
være ferdig vinklet (ikke stativ) og festes rett på veggen.

Noen som har noen idee? Har lett rundt på nettet, men finner enten
bare sorte, eller med festestativ (blir for stort og dominerende)?
--
Lars-Erik Østerud : http://www.osterud.name

Sveinar Ånes

unread,
Mar 1, 2009, 1:27:48 PM3/1/09
to

Lars-Erik Østerud skrev i melding

> Jeg trenger noen små hvite skråstilte (nedover) høytalere for
> veggmontering. De skal være bakhøytalere (trenger ikke bass) for
> surroundanlegget og monteres oppe bed taket (men feste i vegg). Bør
> være ferdig vinklet (ikke stativ) og festes rett på veggen.
>
> Noen som har noen idee? Har lett rundt på nettet, men finner enten
> bare sorte, eller med festestativ (blir for stort og dominerende)?

B&W har en liten tass - LM1 som fås i hvitt. Kan denne passe ?
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/smaastativ/bw_lm1_hoeyttalere_sort.htm
eller kanskje
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/smaastativ/dali_elegance_hoeyttalere_soelv.htm
montert horisontalt.

mvh

Tor H. Espe

unread,
Mar 2, 2009, 4:45:37 PM3/2/09
to
Lars-Erik Østerud skreiv:

> Jeg trenger noen små hvite skråstilte (nedover) høytalere for
> veggmontering. De skal være bakhøytalere (trenger ikke bass) for
> surroundanlegget og monteres oppe bed taket (men feste i vegg). Bør
> være ferdig vinklet (ikke stativ) og festes rett på veggen.
>
> Noen som har noen idee? Har lett rundt på nettet, men finner enten
> bare sorte, eller med festestativ (blir for stort og dominerende)?

Du er ikke den førswte som har tenkt på dette:
http://avforum.no/forum/hoyttalere/84966-hvite-bakhoyttalere.html

Kan se ut som Omnisatene er noe for deg?

TorH

Lars-Erik Østerud

unread,
Mar 3, 2009, 4:40:13 AM3/3/09
to
> Du er ikke den førswte som har tenkt på dette:
> http://avforum.no/forum/hoyttalere/84966-hvite-bakhoyttalere.html
>
> Kan se ut som Omnisatene er noe for deg?

Jeg tenkte også på å kjøpe noen hvite bil/marine høyttalere og felle
inn i veggen. Det hadde blitt minst synlig, men jeg vet ikke hvordan
det hadde blitt med vibrasjoner og klang (hele hulrommet i gipsveggen
hadde jo blitt "basskasse" :-) Noen som har prøvd noe sånt før?

Steinar Moum

unread,
Mar 3, 2009, 1:01:42 PM3/3/09
to
In article <714c7tF...@mid.individual.net>, Lars-Erik Østerud <.@.>
wrote:


> Jeg tenkte også på å kjøpe noen hvite bil/marine høyttalere og felle
> inn i veggen. Det hadde blitt minst synlig, men jeg vet ikke hvordan
> det hadde blitt med vibrasjoner og klang (hele hulrommet i gipsveggen
> hadde jo blitt "basskasse" :-) Noen som har prøvd noe sånt før?

Interessant, kanskje en ev. nabo bak den innfelte høytaleren vil komme
med noen kommentarer?

mvh

sm

Thomas Bjørseth

unread,
Mar 3, 2009, 4:43:03 PM3/3/09
to

Der Lars-Erik bor er det nok tett betong inn til naboen, og ikke en hul
stendervegg hvor han kan bygge inn en høyttaler. De trenger betongen som
beskyttelse hver gang naboene skyter(1) på hverandre. *duck and cover*

(1) <url:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/05/531668.html>

Thomas B
--
Thomas Bjørseth
Mail: sp...@bjorseth.no

Lars-Erik Østerud

unread,
Mar 11, 2009, 11:26:28 AM3/11/09
to
> > Jeg tenkte også på å kjøpe noen hvite bil/marine høyttalere og felle
> > inn i veggen. Det hadde blitt minst synlig, men jeg vet ikke hvordan
> > det hadde blitt med vibrasjoner og klang (hele hulrommet i gipsveggen
> > hadde jo blitt "basskasse" :-) Noen som har prøvd noe sånt før?
>
> Interessant, kanskje en ev. nabo bak den innfelte høytaleren vil komme
> med noen kommentarer?

Neppe, siden veggen er mellom min stue og mitt soverom :-)

Å gjøre det mot en nabo ville jo også ødelegge brannveggen

Lars-Erik Østerud

unread,
Mar 11, 2009, 11:27:23 AM3/11/09
to
Thomas Bjørseth skrev:

> Der Lars-Erik bor er det nok tett betong inn til naboen, og ikke en hul
> stendervegg hvor han kan bygge inn en høyttaler. De trenger betongen som

You wish. Det er gips mot naboene også (dobbel plate på hver side med
bevegelig alu-stendere, godkjent, men ikke spes lyddempende...)

0 new messages