Streaming av lyd og bilde?

AB

Jeg er ikke ajour på hva som finnes og hvilken retning teknologien
er på vei, så derfor prøver jeg her;

Har i dag en PC (XP) med en rekke filmer, musikk og bilder. I tillegg
en Squeezebox som streamer musikk fra PC'en og til en vanlig
stereoforsterker over WLAN. Dette fungerer ypperlig. Det jeg ønsker er
en (tilsvarende) løsning for et annet rom enn der dagens Squeezebox
benyttes, men da også med mulighet for visning av video.

Altså; Hva finnes/bør man satse på av løsninger? Finnes det f.eks.
hjemmekinoreceivere med innebygget WLAN som kan streame
video? Og klarer disse HD? Må dette være 8011.2n (antar det)?
Er klar over streamerene fra Helios (ala Squeezebox, men også for
video), men disse har fått kritikk for ustabilitet.

Et alternativ er kanskje en prosjektor med innebygget WLAN?

Har ikke noe HD i dag, men ser jo at dette er hva som vil gjelde i
tiden fremover.

Noen som har tips å komme med?

________
HL

Clas Mehus

Popcorn Hour A-100 eller A-110 kanskje?

Har A-100 selv og er meget fornøyd. Hadde Helios X3000 tidligere og
var ikke så veldig fornøyd med den. h.264 støttet den heller ikke.
Med Popcorn Hour kan jeg streame fra delte kataloger på pc eller NAS,
UPnP AV-tjenere, delte medier i Windows Media Player eller bruke
forskjellige "grensesnittprogrammer" som f.eks. Swisscenter og en
rekke andre programmer (det som fulgte med var ikke noe særlig).

Man kan også sette en intern harddisk inn i enheten om man ønsker,
eller koble til USB-enheter som minnepinne, ekstern harddisk o.l.

I utgangspunktet støtter den kun kablet nettverk, men wlan-adapter er
å få kjøpt som tillegg.

--
Clas Mehus
- "Den som har flest prylar när han dör vinner..."