Programvare

1 view

Siri Spjelkavik

Temaet som nok er mest diskutert her..

Det var noen som spurte meg om dette i dag og jeg tenkte jeg skulle
sette opp en liten liste for dem over tilgjengelige ting (helst
gratis, men tar nå med det jeg vet om).

De jeg har kommet på/funnet frem til er følgende, noen som vet om noen
flere?

* etiming (må jo nevnes..)
* motime
* ttime (den som brukes i hordaland)
* OBIK/Terjes variant
* DNV sin (den obik bruker nå?)
* E-results lite (http://www.cc.jyu.fi/~pmlehtim/eresults/lite/enu/)

Er det noen som har erfaring med sistnevnte? De som spurte meg i dag
var typisk interessert i det i forbindelse med treningsløp.

--
siri

Sindre Jansson Haverstad

Siri Spjelkavik wrote:
> Temaet som nok er mest diskutert her..

Kanskje, men jeg synes det for tiden er et viktig tema!

> * E-results lite (http://www.cc.jyu.fi/~pmlehtim/eresults/lite/enu/)
>
> Er det noen som har erfaring med sistnevnte? De som spurte meg i dag
> var typisk interessert i det i forbindelse med treningsløp.

Ja, til treningsløp med brikketid er dette helt topp! Koble i mtr'en,
last inn, gjør smårettelser og skriv resultater. Det er kjempe enkelt.
Du kan også lage en løperdatabase, for å slippe å legge inn dette hver
gang. Så kan absolut anbefales, til småløp, hvor all svada som
fellesstart, startliste-trekking osv. er unødvendig, og det eneste du
trenger er disk-sjekk, og strakktider på brikketider.
Gleder meg virkelig til pro-varianten kommer til våren.

Gøy å se at det plutselig ble litt liv her denne uka!

--

Sindre

Thierry Matthey

> De jeg har kommet på/funnet frem til er følgende, noen som vet om noen
> flere?

Flott tiltak ... kunne tenkt meg at det ble lagt ut en liste paa OPN,
det finnes og en liste i orienteering.org, men det tar tid foer det
dukker opp i listen. Skulle hat noe blog/rateing etc.

> * etiming (må jo nevnes..)
> * motime
> * ttime (den som brukes i hordaland)

http://www.matthey.org/ttime/

... har blitt brukt i Trondheim, paa Aas, i Kristiansand. stoetter alt
fra loeperdatabase, starttider, fellesstart, jokerpostrer,
startkontigent ... og kjoere under Windows og Linux.

> * OBIK/Terjes variant
> * DNV sin (den obik bruker nå?)
> * E-results lite (http://www.cc.jyu.fi/~pmlehtim/eresults/lite/enu/)

bar sjekket litt, virket ok.

* tkmtr (MTR debug tool, naar alt gaar galt)
http://www.matthey.org/ttime/

* RouteGadget
http://www.rastivarsat.fi/reitti/reittiharveli/download.cgi

* SplitsBrowser
http://www.splitsbrowser.org.uk/

* PathFinder
http://www.path-finder.ch.tt

-Thierry

Torbjørn Kravdal

Siri Spjelkavik skrev:

For en stund siden lagde jeg en side med veldig enkel beskrelse av noen
programmer etter en diskusjon her. Har ikke lagt så stor jobb i den, men
hvis noen har lyst til å bidra, så kan jeg godt oppdatere sida:

http://home.no.net/kravdal/torbjorn/oprog.php

Kanskje jeg burde lage et skjema der det var mulig å sende inn kommentarer?

Gøy at det endelig er litt liv her...

--
Torbjørn

Thierry Matthey

to Torbjørn Kravdal
Torbjørn,

> [...]
> programmer etter en diskusjon her. Har ikke lagt så stor jobb i den, men
> hvis noen har lyst til å bidra, så kan jeg godt oppdatere sida:

Flott!

NB: tTiMe har blitt litt mer enn bare presentasjon av MTR-loggfiler:
startider, fellesstart, ranking, startkontigent, og nestlasting og
konfigurerer av MTR.

I tillegg har jeg laget et lite program for aa debugge MTR ... ble litt
lei av aa faa MTR'er som oppfoert seg litt "vrang" :-)

> Kanskje jeg burde lage et skjema der det var mulig å sende inn kommentarer?
>
> Gøy at det endelig er litt liv her...

Kunne vaere en mulioghet s.a. flok kan selv oppdatere og legge til noen
kommentarer.

Jeg synes at et slikt utmerket tiltak boer stoettes, sealrig med
programmer unten lisens ;-)

snakkes,
Thierry

Torbjørn Kravdal

Thierry Matthey skrev:

> [...]
>
> I tillegg har jeg laget et lite program for aa debugge MTR ... ble litt
> lei av aa faa MTR'er som oppfoert seg litt "vrang" :-)

Har rettet tabellen ang. tTime. Takk for tilbakemelding!

> Kunne vaere en mulioghet s.a. flok kan selv oppdatere og legge til noen
> kommentarer.
>
> Jeg synes at et slikt utmerket tiltak boer stoettes, sealrig med
> programmer unten lisens ;-)

Takk for det! Har tilgang til en MySQL-database. Skal se hva jeg kan få
til, må bare lære meg litt PHP og (My)SQL først...

--
Torbjørn