OCAD 6 og nofocad6.exe

1 view

Arne Østensen

Hei

Filen nofocad6.exe fra orientering.no lar seg ikke installere på et Windows
XP system. Noen som vet hva som er galt?

Hilsen
Arne

Torbjørn Kravdal

Arne Østensen skrev:

> Filen nofocad6.exe fra orientering.no lar seg ikke installere på et Windows
> XP system. Noen som vet hva som er galt?

Jeg testet her på Windows XP pro, og det gikk ikke. Denne
installasjonsfila er vel ganske gammel og utdatert når det gjelder
symboloppsett, men det var kanskje noe annet du trengte i den fila?

--
Torbjørn

Arne Østensen

Jeg tenkte på symbolsettet "NOFs supplering til OCAD 6" (se
http://www.orientering.no/kart/nofocad/nofocad.asp). Det er kanskje mulig å
få dette på annen måte?

Arne

"Torbjørn Kravdal" <tkra...@hotmail.com> skrev i melding

Torbjørn Kravdal

Arne Østensen skrev:

> Jeg tenkte på symbolsettet "NOFs supplering til OCAD 6" (se
> http://www.orientering.no/kart/nofocad/nofocad.asp). Det er kanskje mulig å
> få dette på annen måte?

Jeg er ganske sikker på at den fila inneholder det gamele symbolsettet
til forrige kartnorm.

Jeg finner ikke noe norsk symboloppsett til nedlastning noe sted.
ISOM2000 symboloppsett følger imidlertid med hvis man installerer OCAD6
(freeware) fra OCADs hjemmeside.

Sjekk symbol 404/403 slik det tipses om på kartutvalgets sider:
http://ilm425.umb.no/~lanht/o/kartutv/

Jeg har et norsk symboloppsett for OCAD selv, men husker ikke hvor det
kommer fra. Jeg hadde ikke ansvaret for hele kartet alene, så det var
ikke jeg som startet opp prosjektet. Digitaliseringen ble gjort i
2003/2004. Jeg kan ta vekk kartet og lagre den i OCAD6 format hvis du
vil ha den, men jeg er altså ikke sikker på kilden for fila.

--
Torbjørn

Arne Østensen

Det følger med et symbolsett med filnavn ISSOM-2005-English-OCAD6.ocd. Dette
er mye bedre enn det som er default, men for meg ser fargene på 403 og 404
like ut. På kartutvalget sin side, som du nevner, er det en del pekere til
en norsk OCAD6 symbolsett, men alle lenkene er råtne! Det hadde vært veldig
fint hvis du kunne sende det symbolsettet du har.

Mange takk for hjelpen Torbjørn!