Regn, camping, gjørme, festivaler og orientering

Lars-Erik Østerud

Jaja, ser alle synes synd på musikk festival deltagere, selv løper vi
orientering i ferien, og er ute og løper i skogen i 1 meter gjørme. Og
da virker de som klager over litt vann i teltet litt pysete (har selv
bodd på o-camp på Hove før og det var like mye vann for 20 år siden)

http://www.sorlandsgaloppen.no/2007/

--
Lars-Erik - http://www.osterud.name - ICQ 7297605

Terje Henriksen

"Lars-Erik Østerud" <.@.> skrev i melding

> [...]
> da virker de som klager over litt vann i teltet litt pysete (har selv
> bodd på o-camp på Hove før og det var like mye vann for 20 år siden)

I dette tilfellet som er nevnt på TV; hvorfor sendte man ikke en traktor
gjennomleiren for å grave ei grøft gjennom den lavestliggende delen av leiren?

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Mathisen

Lars-Erik Østerud wrote:
> [...]
> da virker de som klager over litt vann i teltet litt pysete (har selv
> bodd på o-camp på Hove før og det var like mye vann for 20 år siden)

Sørlandsgaloppen er fine saker det, med to seire, en annen (i dag) og en
7 plass er jeg godt fornøyd med innsatsen, men jeg skulle gjerne ha sett
kartet litt bedre!

50 år gamle øyne har problemer med 100% luftfuktighet, regn, blader og
høy lyng, selv med stor skjerm foran løpebrillene så jeg absolutt
ingenting av kartet etter ca halvveis. :-(

Nå har det klarnet litt opp heldigvis, og i morgen skal vi kjøre buss
siden det er umulig å parkere på jordene der Porsgrunn O_Lag hadde planlagt.

Terje

--
- <Terje.M...@hda.hydro.com>
"almost all programming can be viewed as an exercise in caching"

Espen Vestre

Terje Mathisen <terje.m...@hda.hydro.com> writes:

> 50 år gamle øyne har problemer med 100% luftfuktighet, regn, blader og
> høy lyng, selv med stor skjerm foran løpebrillene så jeg absolutt
> ingenting av kartet etter ca halvveis. :-(

Urk! Men jeg har løpt Sørlandsgaloppen i 34 varmegrader og blitt skummelt
dehydrert, ikke bra det heller...
--
(espen)

Lars-Erik Østerud

> Sørlandsgaloppen er fine saker det, med to seire, en annen (i dag) og en
> 7 plass er jeg godt fornøyd med innsatsen, men jeg skulle gjerne ha sett

Løp 2 og 3 var dog etter min mening sterkt ødelagt av at den som har
hogd og ryddet i området har lagt igjen alt under 10 cm diameter
(altså fullt brukbar slip og ved). Det gjorde hogstfeltene uvanlig
tungt passerbare (iallfall for meg med dårlige ankler).

Trodde det var krav til hvordan det skulle hogges, og håpet at disse
også sa noe om sløsing (legge igjen brukbare trær) og opprydding :-(

Min stemme er iallfall: Verste hogstfelt ever (Rognlia og
Jordbærhaugen er til og med bedre enn dette var idag :-)

Lars-Erik Østerud

Espen Vestre skrev:

> Urk! Men jeg har løpt Sørlandsgaloppen i 34 varmegrader og blitt skummelt
> dehydrert, ikke bra det heller...

Husker dere VM i Grimstad. Den hetebølgen.
Vannet nå er egentlig et mindre problem :-)

Martin Bekkelund

* Espen Vestre:

* Lars-Erik Østerud:

> Husker dere VM i Grimstad. Den hetebølgen.

Hvem kan glemme? Det var vel i 1997. Det jeg husker aller best var den
største vannblemma verden har sett. Kameler ville blitt misunnelige.

X-posting fjernet.

Martin Bekkelund - www.bekkelund.net - www.greatest-bits.com

Terje Mathisen

Lars-Erik Østerud wrote:

> [...]
> (altså fullt brukbar slip og ved). Det gjorde hogstfeltene uvanlig
> tungt passerbare (iallfall for meg med dårlige ankler).

Jeg regner (!) med at du snakker om løp 3 og 4, i Drangedal?

Jeg tapte ett minutt til Arve Glittum på ett strekk i løp 4 hvor jeg
satt fast i ett slikt hogstfelt, men det var ingenting mot 4 post på løp
3: Der tapte jeg 3 minutter uten en meter bom, bare på yheldig
trase-valg. :-)

> [...]
>
> Min stemme er iallfall: Verste hogstfelt ever (Rognlia og
> Jordbærhaugen er til og med bedre enn dette var idag :-)

Jordbærhaugen er da fin?

(Jeg løp kun gjennom H17-18E løypa etter å a arrangert, så jeg vet ikke
så mye om det løpet. :-)

Terje
(Ikke lenger kryss-posting!)

Geir Arne Moi

"Lars-Erik Østerud" skrev uvisst hvorfor slik:

> Jaja, ser alle synes synd på musikk festival deltagere, selv løper vi
> orientering i ferien, og er ute og løper i skogen i 1 meter gjørme.

Her var det mye moro:
1.
Du skriver at 'alle synes synd på', men det gjør jo tydeligvis ikke du, og
da blir det jo ikke 'alle' - og den svartkledde, svartsminkede, svarthårede
tenåringsjenta her i huset var så misunnelig på Hove-jentene foran scenen at
hun i tillegg til deg ikke 'synes synd på' tilskuerne, så heller tvert i
mot.
2.
Og så var det ord delings problematikken da, festival deltagere. Greit at
avansert scrabble forbyr sammensatte ord da man forsåvidt kan argumentere
godt for at en kattemaskin er et gangbart ord (*fotnote 1.01 samt 1.01.1,
1.01.2 og 1.02), men begrepet 'festivaldeltakere' (se punkt 4) er ikke
forbudt - tvert i mot heller faktisk påbudt i vanlig, skriftlig norsk.
3.
Så vil jeg legge ned fullstendig veto mot å legge noe mening i uttrykket
"løper i skogen i 1 meters gjørme", da det ikke er noen kjent skog som
ligger i 1 meters gjørme, som f.eks. skogen i Rafoss (som altså er skogen i
Rafoss, ikke skogen i Gjørma), og da det ei heller finnes noe menneske som
kan 'løpe' i 1 meter med gjørme (forutsatt at Supermann er et
fantasiprodukt), så er dette setningselementet bare tull og tøv, noe en
noenlunde fokusert skribent ville ha luket ut før postingen ble sendt.
4.
Man bør bestrebe seg på å skrive normalt norsk og ikke holde på utdaterte,
danske, konservative skriveformer av typen 'deltagere', det blir som
"Frankrige" mot "Frankrike", noe vi alle ser kjapt skjønner ikke fungerer i
Det norske Riket. Kjell Kristian Rige? Hah!
5.
Svært mange synes synd på alle som bruker ferien til å løpe orientering i "1
meter gjørme", det tyder på en noe masokistisk livsholdning og røper ikke
akkurat den helt store sansen for livets mer sedate gleder. Allerede her
beviser posteren sin manglende evne til empatisk innlevelse i andres
verdensanskuelser: det blir liksom tatt for gitt at folk vil anse 'løpe i
gjørme' som noe positivt og oppbyggelig, i motsetning til å dra på festival
(som usagt framstår som noe bare tullinger gjør)(se punkt 6).
6.
Det selvforherligende i hele postingen kan gjøre noen og enhver uvel i
mageregionen, det er helt tydelig at avsender vil framheve sin egen fysiske
og psykiske styrke gjennom å klage over folk som klager over været når han
selv kan løpe i gjørme uten å klage, men nettopp dette at han klager over de
som klager over været gjør ham jo til en som klager og dermed er han ikke et
hår hvassere enn de som klager over været og gjørma. Klage gjør posteren
like forbannet - og prøver etter heller fattig evne å få fram hvor tøff,
frisk og lite sytefull vedkommende er. Men haun møter seg selv i svingdøra
med et kraftig smell når haun syter over sytere.

Gamoi - som har skrevet en rekke interessante fotnoter til denne postingen
som spesielt interesserte finner under her:

FOTNOTE 1.01:
En "kattemaskin" kan f.eks. være en teoretisk framtidsmaskin hvor man via
stamceller og
genmanipulasjon produserer - vil produsere (*fotnote 1.01.1) - katter, og
apparet blir da altså en kattemaskin.

FOTNOTE 1.01.1:
* Framtiden blir rar å omtale i preteritum, kanskje en futurum hadde vært
bedre, ikke en presens. Dog høres 'vil kunne produsere' litt tungvint ut,
samtidig er det helt klart mer korrekt enn presensvarianten 'produserer',
luket helt fri fra alle modale og ikke-modale hjelpeverb. Og siden dette
helt klar må være mulig framtid (konjunktiv) og ikke en garantert framtid,
må det være 2.
futurum (fotnote 1.02). Man må altså modifisere utsagnet og ikke si "i
framtiden vil det bli produsert katter i maskiner, såkalte kattemaskiner,
men det teoretiske
utsagnet "i framtiden :_kan_ det bli produseret katter i fabrikker, såkalte
kattefabrikker - altså hjelpeverbet 'å bli" byttes mot "å kunne", begge
settes i presens foran hovedverbet i infinitiv)(* fotnote 1.01.2.).

FOTNOTE 1.01.2:
På tysk er hjelpeverbene mye mer problematiske enn oldhebraiske
fylleskriblerier og verbene er om ikke modale så i høyeste grad mobile
(plasseres til slutt i setningen dersom de står i infinitiv og glem å spørre
om hva du gjør om du presterer en setning med _to_ infinitiver, hvorvidt det
er mulig eller ei, du ønsker ikke å gjøre det på tysk, trust me, men
hjelpeverb i infinitiv kan faktisk risikere å bli flyttet rundt avhengig av
hovedverbet, og merk at alle som snakker tysk altså må vite hva hovedverbet
er for noe i setningen før de sier den om de skal ha sjanse til å plassere
hovedverbet korrekt, noe de for det meste gjør, utrolig nok, akkurat som
spanjoler ved starten av setningen må vite om de skal skrive opp-ned
spørsmålstegn eller ropetegn foran setningen i tillegg til som oss å ha de
til slutt i setningen - hvordan klarer folk å takle slike stringente krav
til spåklig planlegging hos mennesker genetisk like oss når vi nordmenn ikke
engang
klarer å forholde oss til hva vi sier og hvordan det sies og hvorvidt det
finnes verb i setningen what so ever?

FOTNOTE 1.02:
For den som ikke helt har fått dette med seg og som faktisk både kan
grammatikk og leser naf, en kombinasjon det før fantes mange av, men mye
taler for at det er en atskillig lavere prosentandel nå enn tidligere, så
skal jeg røpe at jeg er svært klar over at mine forklaringer på 1. og 2.
futurum er en sann scam, liksomseriøse ord som bare er tøv, folk som er
kjent med de pussige tidene av verb som kalles 1. og 2. futurum og 1. og 2.
kondisjonalis vil selvsagt se det, men saken er at i sin _essens_ er
diskursen her metaprinsippistisk og således settes forklaringer som folk
forstår foran såkalte 'rette' forklaringer, når jeg egentlig bare vil si at
det er vanskelig å vite hvilken tid av verbene man skal bruke når man
snakker om hva framtiden vil gjøre - og det viser jeg jo veldig godt, så ti
nå stille, norskhovedfagstudenter, greit?) (Og jo, ironisk at jeg skriver
dette når jeg her sier at ord deling er van skelig og kritiseres skribenten
av postingen jeg her besvarer som et grammatikalsk krisefenomén, men om noen
faktisk har lest helt hit, så synes jeg synd på dem uansett og vil bare
klappe skulder og si: så så, mann, det går nok bra).

DE GRØNNE DRAGENE VIL SPISE ALLE JORDBOERE FØR DAGEN ER OMME*

(* jfr Elstads roman "For dragene er olme").

Helge Selstø

"Geir Arne Moi" <XXgei...@online.noXX> skrev Fri, 6 Jul 2007
11:06:09 +0200:

>Man bør bestrebe seg på å skrive normalt norsk og ikke holde på utdaterte,
>danske, konservative skriveformer av typen 'deltagere', det blir som

For meg som hverken anerkjenner bokmål eller nynorsk som korrekt Norsk
sprog er det De sier her bare tøv. Det er mange som fortsatt holder på
riksmålsformene, selv om de desverre blir noget utvannet med tiden.

Forøvrig bør De heller skrive noe morsomt og ikke rakk ned på folks
skrivefeil. Ja, orddeling på Norsk er feil, men news er ikke stedet
for å korrigere det. Det blir som å skyte pianisten i stedet for
komponisten.
--
Helge Selstø

Geir Arne Moi

"Helge Selstø" forsøker å argumentere for rabiat bruk av de danske
okkupantenes språk, noe man hever seg elegant over og heller kommenterer
dette:

> [...]
> skrivefeil. Ja, orddeling på Norsk er feil, men news er ikke stedet

> for å korrigere det . Det blir som å skyte pianisten i stedet for

Dette er en av de få ganger jeg umiddelbart må erkjenne kritikkens
berettigelse. Neste gang skal jeg forsøke å skrive noe morsomt, Helge!

(Se fotnotene for utdyping av ord deling samt synspunkter på pianister,
komponister og fraværet av orddelingsdebatter på naf (en snodig affære, i
grunnen, når man tenker på at ekte naf'ere lar seg irritere og frustrere
over så godt som alt, inkludert gjørme og orienteringssport).

gamoi - Hank Humor fra Helvete (se under for fotnoter)

FOTNOTE 1:
Faktum er at jeg overså en ganske vesentlig bit av Østeruds posting: "musikk
festival delta(k)ere", her har vi jo hele 3 ord som går som frittgående høns
og leter etter blinde høner som kan finne gullkorna for dem. Mye taler for
at dagens ungdom - disse opportunistene under 40 - finner det meget
vanskelig å lese et sammensatt ord slik det faktisk _skal_ skrives, og her
blir det jo nærmest umulig for mobilmeldingsskriverne å forstå ordet
musikkfestivaldeltakere. Ord deling vil nok bli nød vendig å be nytte i all
skriving i tiden fram over for at ung dommen skal kunne for stå det skrevne
ord.

FOTNOTE 2:
No.alt.frustrasjoner er selvsagt det korrekte sted å utgyte sine gryende
frustrerte følelser over det språklige forfall, så om jeg er aldri så enig i
Helges påpeking av min manglende humor, så må jeg dessverre si meg uenig i
akkurat denne biten. Jeg er klar over at denne problemstillingen aldri har
blitt debattert på naf tidligere, orddeling har liksom aldri vært noe tema
her, på linje med blåbærplukking og åleteiner. Men nettopp derfor er det jeg
føler slik glede over å ta temaet opp til debatt - noe nytt og kreativt blir
servert potensielle lesere!

FOTNOTE 3:
Dersom man f.eks. elsker Mozart og særlig hans pianosonater, som det finnes
uhyrlig mange av, og man er lidenskaplig, pasjonert opptatt av at sonatene
framføres slik at det celebre høreorganet virkelig kan sende gledesmeldinger
til lystsenteret, så vil det fortone seg ualminnelig forståelig å ta livet
av en pianist som maltrakterer det opprinnelige verk man elsker. Right,
Helge? Når man hører inkompetente idioter radbrekke "Working Class Hero", så
er det ikke John Lennon man ønsker å skyte - det er jo allerede gjort - men
sisiken som ødelegger en klassiker.

FOTNOTE 4:
Mine to postinger på denne tråden bør ha underholdt eventuelle lesere, og da
eventuelle lesere med en litt elevert sans for humor - Helge har jo slik
humor og hans posting er en morsom kommentar som røper at han har tatt
humoren. Men uansett lesernes reaksjoner, så har gamoi selv hatt det morsomt
med disse postingene. Og det er selvsagt det viktigste for denne skribent!

Ben Hetland

Helge Selstø wrote:
> [...]
> sprog er det De sier her bare tøv. Det er mange som fortsatt holder på
> riksmålsformene, selv om de desverre blir noget utvannet med tiden.

Men bør det således ikke hellere hede "rigsmålsformene" eller kanskje
endog "rigsmålsformerne", for ligsom at være heelt konsekvent?

(Og hvorfor ikke "bestreve" på bokmålet, forresten?)

> Ja, orddeling på Norsk er feil, men [...]

... det er da også stor forbogstav i "norsk".

--
-+-Ben-+-

Ben Hetland

Geir Arne Moi wrote:
> vanskelig å lese et sammensatt ord slik det faktisk _skal_ skrives, og her
> blir det jo nærmest umulig for mobilmeldingsskriverne å forstå ordet
> musikkfestivaldeltakere.

Tja, det er nok neppe grunnen, men når ein ser korleis eit slikt ord kan
koma til å bli halshogd på ein mobiltelefonskjerm*, så kunne ein jo
trukke fram dette som eit motiv for ord deling s u van en. Jf.

musikkfe
tivaldelt
akere.

Skrekk og gru ...

> Ord deling vil nok bli nød vendig å be nytte i all
> skriving i tiden fram over for at ung dommen skal kunne for stå det skrevne
> ord.

Eller kan skje for at dei skal kunna bruka den inne bygde ord lista si,
som sjølv sagt heller ikkje taklar lange, saman sette ord.

*) som rett nok blir større og større.

--
-+-Ben-+-

Ola R.

Geir Arne Moi wrote:

> [...]

> føler slik glede over å ta temaet opp til debatt - noe nytt og kreativt blir

Støtt oss i kampen mot orddeling!

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Ola
--
Ola R., 320. sjef i AMO

Helge Selstø

Ben Hetland <ben.a....@sintef.no> skrev Fri, 06 Jul 2007 16:36:14
+0200:

>Men bør det således ikke hellere hede "rigsmålsformene" eller kanskje
>endog "rigsmålsformerne", for ligsom at være heelt konsekvent?

Nu skal man ikke overdrive helt eller :-)

>... det er da også stor forbogstav i "norsk".

Ja, jeg så den rett etter at jeg hadde trykket på send knappen. Håbet
at ingen skulle oppdage fadesen.
--
Helge Selstø

Helge Selstø

"Geir Arne Moi" <XXgei...@online.noXX> skrev Fri, 6 Jul 2007
14:15:38 +0200:

>"Helge Selstø" forsøker å argumentere for rabiat bruk av de danske
>okkupantenes språk, noe man hever seg elegant over og heller kommenterer
>dette:

Det er bare en naturlig del av mitt sprog. Selv om det har blitt mer
eller mindre ødelagt av å bo mange år på nord-østkanten av Oslo.

>Dette er en av de få ganger jeg umiddelbart må erkjenne kritikkens
>berettigelse. Neste gang skal jeg forsøke å skrive noe morsomt, Helge!

Godt, jeg ser du lærer.

>gamoi - Hank Humor fra Helvete (se under for fotnoter)

Litt svart humor har jeg plass til, håper mange får seg en god latter
av humorinnleggene dine.

>her
>blir det jo nærmest umulig for mobilmeldingsskriverne å forstå ordet
>musikkfestivaldeltakere.

Mobiltelefoner med større skjermer er på vei.

>No.alt.frustrasjoner er selvsagt det korrekte sted å utgyte sine gryende
>frustrerte følelser over det språklige forfall,

Ja, så lenge det er generelt og ikke som et angrep på en stakkar som
ikke kan skrive bedre (ikke bli sint for den da Lars-Erik)

> [...]
>av en pianist som maltrakterer det opprinnelige verk man elsker. Right,

Ja, det har du rett i. Jeg skaulle selvsagt lagt inn forutsetningen at
pianisten fremførte verket nøyaktig slik komponisten hadde ment det
skulle spilles.

>Når man hører inkompetente idioter radbrekke "Working Class Hero", så
>er det ikke John Lennon man ønsker å skyte - det er jo allerede gjort - men
>sisiken som ødelegger en klassiker.

OK, så da mener du at vi har rett til å skyte idioter som attpåtil er
inkompetente. Det blir mange som bør skytes da!

Hæææ! Hvor var humoren...
--
Helge Selstø

Pelle Thomsen

Geir Arne Moi skrev:

jeg må bare få støtte min venn geir arne her,
innlegget nærmest tagg om tyn.

Geir Arne Moi

"Helge Selstø" skriver en noe forvirrende kommentar, blant annet denne
underlige frasen:

(gamoi siteres:)

(selstø skriver faktisk noe slikt som dette:)

> Ja, så lenge det er generelt og ikke som et angrep på en stakkar som
> ikke kan skrive bedre (ikke bli sint for den da Lars-Erik)

La meg si det slik som min onkel Halvor en gang så utrolig oppgitt sa det:
"Ska eg verkjeleg verta nøydde te å _forklara_ ditta"? (Sunndhordlandsk
tonefall).

Svaret er innlysende: Nei, jeg er ikke forpliktet til å forklare noe som
helst og jeg vil alltid hevde at alle tekster i bunn og grunn er
kvantefysiske størrelser: tekstene eksisterer som en uidentifisert mulig
fargelagt beretning til noen måler kvantens polarisering - nemlig _leser den
kvantefysiske tekst - og teksten faller ned i én av et enormt antall,
muligens uendelig antall, mulige fortellinger. Leseren skaper teksten,
teksten har ingen "mening" som sådan, das Ding an sich, den har kun den
mening leseren får i sitt hode når teksten leses. Hvem skal avgjøre hvilken
type lesning som er den "rette"?

Da jeg leste "Lord of the Rings" første gang på engelsk, som sekstenåring, i
omtrent én sitting (tolv hundre sider lest på 50 lesende timer konsentrert
over 61 timer hvorav altså 11 timer ble brukt til annet enn lesing), ble en
fortelling til i hodet mitt. Jeg laget en visjon av hobbitene, The Shire,
alvene, Legolas og The Strider og det siste slaget var i mitt hode så
ufattelig ulikt visjonen som noen festet til film og viste på lerret verden
over, at jeg neppe klarer beskrive følelsen av skremmende undring over hvor
ekstremt ulike visjoner en tekst kan framkalle - og skulle jeg kalle andre
visjoner for feil siden min var anderledes?

Man kan si hva man mente til man blir grønn i trynet, men fargen grønn
klarer du ikke forklare til en person født blind.

Med andre ord: Enhver lesning av enhver tekst er like gyldig, og derfor er
det meningsløst med et ordskifte om hva teksten 'egentlig' betydde, var ment
som, ble forståt som... osv ad nauseam.

Imidlertid er jeg over tid blitt så vant til at hva jeg måtte mene med en
tekst alltid blir svært finurlig misforstått av en eller annen
kranglevoren/hypersensitiv/paranoid/ignorant/whatever person som leser min
tekst på en måte jeg overhodet ikke hadde forutsett. Tidligere prøvde jeg å
presisere tekstens 'mening' og skjønte fort at svaret var ikke bare
skremmende nært, men faktisk 42 og kun 42.

"The rainbow only exists in the eyes of a very few species on the planet
Earth, almost completely all of the biomass cannot detect the rainbow..."
(Fra "The Catch-22 Hiker's Guide to the Milkweg").

Du ser blått og jeg ser rødt, vi kaller det begge rødt. Har noen av oss
'rett'?

Mine tekster - som Østeruds, Selstøs og mine i denne tråden - lever sine
kvantefysiske live og jeg har overhodet ingen kontroll over hva slags visjon
menneskelige observatører vil sanse ved lesing, måling av kvanten, den
faller ned på en forståelse fullstendig umulig å forutsi, kontrollere,
forstå, dele eller på noen måte forholde seg til på en konstruktiv og
meningsfull måte.

På dette grunnlag mener jeg altså at jeg har gitt en tekst til potensielle
lesere og leserne kan skape en forståelse jeg ikke kan dele og ettersom
leserne ikke på noen måte kan _vite_ hva skribenten måtte ha ment og dette
således ikke har noen betydning for den leverte tekst, så er jeg like
kompetent til å 'forklare' mine postinger som Oluf.

(Selsomme Selstø slutter suverent sårende:)
> Hæææ! Hvor var humoren...?

(Gale gamoi glipper gleden:)
Du har fått den kvantefysiske partikkelen til å falle ned i en ikke
forutsett tilstand, som observatør har du gitt teksten(e) min(e) et liv, et
innhold, en forståelse.

Tenk så gøy det var/ville ha kunnet ha vært (en dobbel non-eksklusiv fjerde
kondisjokoladeis) om vi alle spiste pølser til frokost i morgen.

gamoi - nei, jaggu er det på tide å gå til køys, folkens!

Geir Arne Moi

"Helge Selstø" forklarer seg meget godt:

> Ja, jeg så den rett etter at jeg hadde trykket på send knappen. Håbet
> at ingen skulle oppdage fadesen.

*latterbrøl*
Ja, jeg ser det for meg. Den dagen ingen lenger orker å påpeke feil bruk av
tegnsetting, grammtikalske flauheter og alt som måtte være snev av
diskutable påstander, da er det i alle fall klart at Usenet ligger med
utlagt tarm.

Spørsmålet må jo bli: Could Straight HotCountry (imponerende navn, bent ut
'hett' her i landet!) be a quantum quarrel?

Hvem spiller sjakk og hvem tror det er ludo?

gamoi - forvirra? ikkje etter denne episoden av Vaskemedel!

Anne Lise Hovdal

> [...]
> da virker de som klager over litt vann i teltet litt pysete (har selv
> bodd på o-camp på Hove før og det var like mye vann for 20 år siden)

Ja senere år blir det vel flere festivaldeltagere som velger å overnatte
på hytte eller motell. Jeg skal jo på landsfestival i gammeldans, og
kan ikke velge løsninger med telt på grunn av den hersens nakken
min. Det blir jo en del dyrere å bo på motell da.

Anne Lise Hovdal

Helge Selstø

"Geir Arne Moi" <XXgei...@online.noXX> skrev Sat, 7 Jul 2007
02:41:23 +0200:
[snippet mye humor]

>Tenk så gøy det var/ville ha kunnet ha vært (en dobbel non-eksklusiv fjerde
>kondisjokoladeis) om vi alle spiste pølser til frokost i morgen.

Sorry, det ble brød som vanlig...
--
Helge Selstø

Geir Arne Moi

"Helge Selstø" og manglende pølser til frokost:

> Sorry, det ble brød som vanlig...

Jeg dro til med speilegg.

gamoi - eggende ego

Helge Selstø

"Geir Arne Moi" <XXgei...@online.noXX> skrev Sat, 7 Jul 2007
20:22:24 +0200:

>"Helge Selstø" og manglende pølser til frokost:

>Jeg dro til med speilegg.

hmm, får vurdere det i morgen, hvis jeg orker, det er så mye musikk på
Nrk TV som jeg må få med meg i natt (tror jeg)
--
Helge Selstø

Hugo Sánchez Policarpo

On07/07/2007 2:48, Geir Arne Moi wrote:

> *latterbrøl*
> Ja, jeg ser det for meg. Den dagen ingen lenger orker å påpeke feil bruk av
> tegnsetting, grammtikalske flauheter

Imponerende.

--
Hugo

Recuerda que a veces el silencio es la mejor respuesta

Ben Hetland

Hugo Sánchez Policarpo wrote:

> Imponerende.

Hmm ... ja, det kan vera farleg å leika med elden! :-)
-- I alle fall burde eg ha lært å halda meg unna for lengst, all den tid
eg altfor ofte skræmer meg sjølv med eigne skrivefeil -- når det
allereie er for seint sjølvsagt ... <vbg>

*ObFrust* Sjå ovanfor.

--
-+-Straight-+-

Klipp her:
...og du har øydelagt skjermen din!

Anne Mæhle

"Anne Lise Hovdal" <an...@online.no> skrev i melding

Hva med et lite newstreff på Vågå? Jeg skal også dit :-)
Ob.frust: Regn, regn, regn. Mere regn.

anne

Anne Lise Hovdal

"Anne Mæhle" <tim...@timaios.com> skrev i melding news:

> Hva med et lite newstreff på Vågå? Jeg skal også dit :-)

Ja det hadde vært moro. Du kan jo sende meg en mail, og så kan
vi utveksle mobiltelefonnummer på mail for nærmere avtale.

> Ob.frust: Regn, regn, regn. Mere regn.

Ja det har regnet her i dag også.

Anne Lise Hovdal