Re: Jævla moped-sinker! (Var: Kjøp av tilhenger)

Lars-Erik Østerud

Per Igland skrev:

> Og de jager elger ut av skogen. Flaks ingen kjørte på de..
>
> http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060718/LOKAL8/107180098/1004

Klønete gjort av arrangøren. Løypene skal legges slik at det finnes
viltlommer (rolige områder) inn i løpsområdet der dyr kan være i fred.
Virker som regel helt fint. Før "drev" man ut viltet (gikk manngard og
jaget dem ut av løpsområdet), men det har man gått helt bort i fra.

--
Lars-Erik - Nissan X-trail - http://home.chello.no/~larse/car.html

Terje Mathisen

Lars-Erik Østerud wrote:

> [...]
> Virker som regel helt fint. Før "drev" man ut viltet (gikk manngard og
> jaget dem ut av løpsområdet), men det har man gått helt bort i fra.

Jeg klarte ikke helt å finne ut hvilket av løpene dette skjedde?

Jeg løp SG i H45AL, og jeg ville ha trodd at det var det tredje løpet
som var mest aktuelt i forhold til beskrivelsen: Dette gikk på lørdag
formiddag i ett terreng som ligger vest for Grimstad, helt inntil byen,
og syd for E18.

Ett mulig problem her, bortsett fra at det var ett lite, trangt terreng,
var at de hadde lagt løyper i motgående retning i ett område på 2-3
kvadrat-km. Min søster løper i D45 og hun fortalte at hun hadde møtte en
masse løpere, fordi hun hadde mange av de samme postene/strekkene men i
motsatt retning av de fleste andre.

Dette er jo en kjent oppskrift på å stresse elg og rådyr: Når de rømmer
foran de første løperene, så treffer de på løpere i motsatt retning, og
etter ett par slike forsøk kommer panikken.

På den annen side så går det frem at arrangøren hadde kontaktet
vilt-folk på forhånd og sammen vurdert sjansen for dyr som svært liten. :-(

Terje

--
- <Terje.M...@hda.hydro.com>
"almost all programming can be viewed as an exercise in caching"