Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Terje Dalby som kommentator

3 views
Skip to first unread message

fen...@my-deja.com

unread,
Oct 13, 1999, 3:00:00 AM10/13/99
to

Jeg mener fremdeles at TV2s "fotball-kommentatorer" er verre å høre
på enn NRKs "fotball-kommentatorer". Dette baserer jeg på det faktum at
NRKs kommentatorer ikke er hverken så barnslige eller så provoserende
som TV2s individer er. Hvordan Hoff kunne ha vært trener i Norge på så
høyt nivå over så lang tid begriper jeg rett og slett ikke. Mannen
virker jo ikke i det hele tatt å inneha egenskaper som : evne til å
forstå at toppscorere ikke nødvendig er banens beste spillere i hver
eneste kamp, forståelse for hvordan det er å være en spiller ute på
banen, evne til å se meningen bak offensive fremstøt som mislyktes,
osv........ Lersveen skal jo alltid ta helt av ved scoringer men virker
således veldig påtatt. Thor Eggen er også en person som forsøker å gjøre
for mye ut av kommenteringen sin med sitt "brillefint"-uttrykk og sine
mange forsøk på metaforer.
Terje Dalby forsøker i det minste ikke å utgi seg for å være
ekspert. Ofte er han og de andre flankert av Kalle Løken som faktisk er
en nytelse å høre på som kommentator. Arne Scheie har sine feil han
også , men er likevel en meget god fotballkommentator. Nei, heller
kamper på NRK enn på TV2.

Johan.


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Clas Rye

unread,
Oct 13, 1999, 3:00:00 AM10/13/99
to

. Hvordan Hoff kunne ha vært trener i Norge på så
>høyt nivå over så lang tid begriper jeg rett og slett ikke.

Ivar Hoff er nok allikevel den av alle kommentatorene som kan mest praktisk
om fotball.
At han sier sine meninger rett ut, for eksempel at Jamtfall er for dårlig
for RBK synes jeg egentlig ikke er galt.

Jeg synes Hoff er tøff, men Lesrsveen er rett og slett ubrukelig.
Men verst av dem alle må jo være Gleditsch?

Svein Saure

unread,
Oct 13, 1999, 3:00:00 AM10/13/99
to

Clas Rye <cl...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:UO1N3.699$7G2....@news1.online.no...


Veldig enig med det du skriver her. Det er blitt en "trend" å kritisere
Hoff, og mange har hengt seg på. Hoff er til tider både usaklig og veldig
subjektiv, men hva er galt med det ? Han er iallefall engasjert, og at han
har over gjennomsnitt peiling på det han kommenterer er hevet over tvil.
Selvfølgelig er jeg uenig med ham a.o.t., men hva så ? Han er vel ennå en av
landets mest suksessrike trenere, men det behøver selvfølgelig ikke bety at
han har det minste begrep om fotball:-).


Svein

Fredrik Heggelund

unread,
Oct 14, 1999, 3:00:00 AM10/14/99
to
Svein Saure wrote:
>
> > Jeg synes Hoff er tøff, men Lesrsveen er rett og slett ubrukelig.
> > Men verst av dem alle må jo være Gleditsch?
>
> Veldig enig med det du skriver her. Det er blitt en "trend" å kritisere
> Hoff, og mange har hengt seg på. Hoff er til tider både usaklig og veldig
> subjektiv, men hva er galt med det ? Han er iallefall engasjert, og at han
> har over gjennomsnitt peiling på det han kommenterer er hevet over tvil.

Helt enig så langt.

> Han er vel ennå en av
> landets mest suksessrike trenere, men det behøver selvfølgelig ikke > bety at han har det minste begrep om fotball:-).

Bytt ut "mest suksessrik" med "minst likt" eller "mest latterlige" eller
"mest oppsagte", så nærmer du deg sannheten! Han har vel blitt sagt opp
i 5 trenerjobber, og er således unik.

Fredrik
-liker Hoff allikevel!!!

0 new messages