Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Ikke akkurat varme følelser for Pompey

0 views
Skip to first unread message

Henrik Grindal Bakken

unread,
May 15, 2005, 12:25:47 PM5/15/05
to

Vel. Nå så jeg ikke noen kamper, men det virker som om Portsmouth
ikke akkurat framsto som noe fotballag i dag:

Fra Southampton-gruppe:
> I'm not talking about us. I'll talk about that later. We played
> pretty well, but with Man Utd not doing us any favours and no
> Crouch...well. I'll talk about it later when I'm less emotional.
>
> But what is a disgrace is the pictures I saw of the Skate. I've
> never been that venomous about them, more just friendly rivalry (I
> actually wanted them to get promoted, boy do I feel stupid now),
> having some friends that support them, but they've pushed it too far
> now. All in WBA scarves, cheering them and not their own team and
> Mandaric breaking out the champagne at full time despite loosing 2-0
> (making it obvious why he's celebrating). You can bet he told his
> team to loose. Absoloute low life scum bags. I always used to think
> the Scotland fans that buy shirts of whatever team are playing
> England and go and support them were bad enough, but the Skate
> really are the biggest scum bags in football. But the truth is they
> didn't relegate us by falling over the WBA. They relegated Crystal
> Palace. I hope Palace realise that, cos the more enemies the Skate
> make the better. We'd not have survived regardless of how Portsmouth
> played, and had we won, it wouldn't have mattered how much Pompie
> lay down, but they did it anyway and made a joke of the whole
> Premier League. IMHO WBA were the team that deserved to be in the
> Premiership the least (well other them Pompie after today). Perhaps
> justice would have been done if Palace had stayed up, but no justice
> was done because of the attitude of the Skate. Well, they've
> relegated an innocent party, kept up one that probably didn't
> deserve it and cost themselves £1.5m in prize money and the respect
> of much of the rest of the footballing world. Nice one. Now maybe
> they'll go and riot and smash up their own city again to cap it off.
>
> Total disgrace. If justice were served they'd be docked 10 pts and
> be relegated in place of Palace. Still I reckon they'll be down soon
> enough, hopefully switching places with us rather then joining us.

Dette er faen meg ille. Når fansen kan stille opp i motstandernes
farger og spillerne feire et tap, så er det ikke så mye mer å si enn
at jeg får inderlig håpe Pompey rykker fort ned.


--
HEnrik
"And eternity, my friend, is a long, fucking time!" - Bad Religion
1TBS /* ftrw */

Thomas W

unread,
May 15, 2005, 12:54:48 PM5/15/05
to
Er dette sant er det jوووvlig kjipt, usportslig rett og slett.
-T


Ivar Musum

unread,
May 15, 2005, 1:11:25 PM5/15/05
to
On Sun, 15 May 2005 18:25:47 +0200, Henrik Grindal Bakken
<h...@ifi.uio.no> wrote:

>Dette er faen meg ille. Når fansen kan stille opp i motstandernes
>farger og spillerne feire et tap, så er det ikke så mye mer å si enn
>at jeg får inderlig håpe Pompey rykker fort ned.

Hva fansen gjør er en ting, men at spillerne feirer er vel ikke så
uvanlig. De feirer nok sesongen som helhet, ikke dagens kamp.

--
Ivar

Joakim Ellingsen

unread,
May 15, 2005, 2:17:47 PM5/15/05
to
Nå har ikke jeg snakket med noen som var på kampen ennå, men at en del
supportere ville kle seg i WBA-drakt og håpe at de klarte seg på bekostning
av Southampton var kjent på forhånd. Du kan ikke klandre klubben for det.

Når det gjelder spillerne tyder kampreferatene på at de som spilte gjorde
sitt beste, og i første omgang hadde Pompey også flere gode muligheter til å
avgjøre. AT Pompey valgte å gi flere spillere den nye manageren er usikker
på sjansen, synes jeg er helt greit. Yakubu ble ikke risikert i dag, da hans
sannsynlige overgang til Middlesbrough kommende uke kunne gått i vasken ved
eventuell skade. I tillegg spilte Pompey naturligvis uten alle spillerne som
ikke skal være med neste sesong. Det vil si Stone, Berger, Hislop m.fl. Det
synes jeg er helt greit, da Pompey er trygge og må tenke neste sesong med ny
manager.

At formann Mandaric sprettet champagnen etter kampen synes jeg ikke er
merkelig. Det gjorde han også etter siste seriekamp i fjor, da Pompey også
hadde sikret plassen flere serierunder før slutt. Champagnen venter han med
til etter siste serierunde dog. At han ikke er lei seg for at Harry
Redknapp, som sa opp og fikk oppsigelsen godkjent mot at han lovte å ikke gå
til Southampton (og gjentok løftet til supporterne som gråt utenfor Fratton
Park da han trakk seg), rykker ned er en annen ting, men champagnen ville
han sprettet også om Pompey hadde vunnet og sendt WBA ned.

At du baserer ditt innlegg på hva en engelsk Southampton-supporter skriver
like etter at laget hans er rykket ned, han innrømmer selv at han er
følelsesmessig ustabil i skrivende stund, vitner om dårlige kilder. Din
kilde sier heller ingenting om at spillerne feiret tapet. Det er tydeligvis
noe du selv har lest mellom linjene. At de eventuelt drakk champagnen
formannen sprettet sier seg selv. De har vært dømt til nedrykk av mange
"eksperter" to sesonger på rad, og har berget plassen begge sesongene.

Tar jeg mye feil om jeg antar at du er en Scummer selv? ;)


"Henrik Grindal Bakken" <h...@ifi.uio.no> skrev i melding
news:x2er7g8...@tre.ifi.uio.no...

Joakim Ellingsen

unread,
May 15, 2005, 2:38:47 PM5/15/05
to
En annen kilde (Sky) siterer Pompey-manager Perrin slik: ""So the players
are disappointed in the dressing room. We were focussed and wanted to get a
good result." http://skysports.planetfootball.com/Article.asp?id=276712

At Pompey tapte 1,5 millioner pund i prispenger på dette tapet er også tull.
Pompey ville endte på samme plassering også med seier.

Både Norwich, Palace og Southampton hadde sjansen til å avgjøre selv. Ingen
av de tre klarte å vinne, og da fortjener de heller ikke å berge plassen. Å
si at WBA er det laget som minst fortjente å holde seg er tull. De havnet på
17. plass etter 38 kamper, og var derfor bedre enn de tre andre sesongen
sett under ett.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg. At supporterne koser seg over
Southamptons nedrykk er helt naturlig. Hva ville ikke Celtic-supporterne
gjort om Rangers rykket ned, hva ville ikke Arsenal gjort om Tottenham
rykket ned o.s.v. Det er ikke noe mindre rivalisering mellom Pompey og
Southampton.

"Henrik Grindal Bakken" <h...@ifi.uio.no> skrev i melding
news:x2er7g8...@tre.ifi.uio.no...
>

Henrik Grindal Bakken

unread,
May 15, 2005, 5:20:23 PM5/15/05
to
"Joakim Ellingsen" <jel...@online.no> writes:

> Nå har ikke jeg snakket med noen som var på kampen ennå, men at en
> del supportere ville kle seg i WBA-drakt og håpe at de klarte seg på
> bekostning av Southampton var kjent på forhånd. Du kan ikke klandre
> klubben for det.

Nei, men fansen...

> Når det gjelder spillerne tyder kampreferatene på at de som spilte
> gjorde sitt beste, og i første omgang hadde Pompey også flere gode
> muligheter til å avgjøre. AT Pompey valgte å gi flere spillere den
> nye manageren er usikker på sjansen, synes jeg er helt greit.

Det er klart. Selv om det er litt rart, for kampen betød ganske mye
for Portsmouth. 1.5 millioner pund, ca, mener jeg å ha hørt
(prispenger fra FA).

> At du baserer ditt innlegg på hva en engelsk Southampton-supporter
> skriver like etter at laget hans er rykket ned, han innrømmer selv
> at han er følelsesmessig ustabil i skrivende stund, vitner om
> dårlige kilder.

Jeg sa aldri at det var gospel, men at hvis det var sant, så var det
ganske kjipt gjort.

> Din kilde sier heller ingenting om at spillerne feiret tapet. Det er
> tydeligvis noe du selv har lest mellom linjene. At de eventuelt
> drakk champagnen formannen sprettet sier seg selv. De har vært dømt
> til nedrykk av mange "eksperter" to sesonger på rad, og har berget
> plassen begge sesongene.
>
> Tar jeg mye feil om jeg antar at du er en Scummer selv? ;)

Njaa. Det er vel mitt lag i England, sånn bortsett fra AFC Wimbledon,
men de er jo mange nivåer unna ligasystemet. Men jeg er ikke noen
storfan. Jeg følger fortsatt relativt nøye med på engelsk fotball,
men har ikke noe kjempefavorittlag.

>> Dette er faen meg ille. Når fansen kan stille opp i motstandernes
>> farger og spillerne feire et tap, så er det ikke så mye mer å si enn
>> at jeg får inderlig håpe Pompey rykker fort ned.

Men jeg ser jo at jeg glemte unna en "hvis dette er sant" her.
Uansett håper jeg forsåvidt de rykker ned, men det har jeg alltid
gjort...

Henrik Grindal Bakken

unread,
May 15, 2005, 5:24:05 PM5/15/05
to
"Joakim Ellingsen" <jel...@online.no> writes:

> At Pompey tapte 1,5 millioner pund i prispenger på dette tapet er
> også tull. Pompey ville endte på samme plassering også med seier.

Men det var bare på grunn av andre resultater. De hadde masse å
spille for i utgangspunktet.

> Både Norwich, Palace og Southampton hadde sjansen til å avgjøre
> selv. Ingen av de tre klarte å vinne, og da fortjener de heller ikke
> å berge plassen.

Det er forsåvidt sant nok, men det forsvarer ikke at (hvis) et lag
"legger seg".

> Å si at WBA er det laget som minst fortjente å holde seg er tull. De
> havnet på 17. plass etter 38 kamper, og var derfor bedre enn de tre
> andre sesongen sett under ett.

Jeg syns ikke man kan si det når det er så liten forskjell. Det er
hvertfall ikke noe annerledes enn å si at det laget som vant cupen var
det beste. Med så små marginer er det utrolig mange tilfeldigheter,
dommertabber, etc inne i bildet.

> Som jeg sa i mitt forrige innlegg. At supporterne koser seg over
> Southamptons nedrykk er helt naturlig. Hva ville ikke
> Celtic-supporterne gjort om Rangers rykket ned, hva ville ikke
> Arsenal gjort om Tottenham rykket ned o.s.v. Det er ikke noe mindre
> rivalisering mellom Pompey og Southampton.

Jeg har ikke noe problem med det. Men jeg syns allikevel det er
ganske B å stille i motstandernes farger. Tyder liksom litt på et
slags mindreverdighetskompleks, men det får man kanskje av å ha vært
lillebror i fjaksten år. Jeg regner med at de skal nyte første år som
storebror på sørkysten...

0 new messages