Dommere F.A Cup/Premiere League 98/99

Tom Christensen

Det har lenge hvert mye dårlige dommere i årets preimere League men etter
denne runde i Fa Cup har gjort meg kvalm.

Liverpool - Man Utd
Denne kampen hadde fått tildelt den største tosk av en dommer som finns i
england. Denne dommer dømte tidligere i år kanmpen mellom Blackburn -
Chelsea hvor kampen endte med 3 røde 8 gule kort.

Det var i denne kamp som Roy Hodgens fullstending ekspoloderte og det er
jo ikke noe rart for dommere som fullstendig henger seg opp i detaljer.

Og søndagens kamp som jeg har lenge sett fremtil men jeg hadde jo ikke
regnet med denne dommer som totalt ødla hele kampen.

Men jeg forstår det bedre nå!. For det er jo det samme i hver eneste kamp
hvor Man Utd spiller og hvor de ligger i fare for og tape kamen og i
dette tillfellet hvor de kunne miste inntekter fra Cupen.

Og da ser vi resultatet hvor det blir gitt frispark (det var så godt som
straffespark) når det var igjen 2 minuter av kampen og resultatet var
hjemmelaget laget utlignings mål.

Da forstår vi bedre hvorfor Lfc spillere ble så oppgitt at de mistet alle
markeringer p.g.a denne faddesen av dømming.

Men det var ingen faddese dette var beregnet spill fra dommerens side for
det er ingen som skal banke Utd for de skal vinne alle kamper uansett hva
det vil koste dem.

Jeg er meget sikker på at det lå en sjekk i han garderobe etter kamp
slutt og kunne sikker fylle inn beløpet selv.

- Oxford - Chelsea
Resulatet av denne kampen må ha vært noe av det verste jeg har sett fra
noe kontinet ja til og med fra asia jeg tror jeg aldri har sett makken
til dømming. Men hva kan vi forvente av en dommer som Peter Reid en
dommer som aldri skulle ha satt sine bein på en bane, fatter ikke hvordan
F.A kan i det heletatt bruke dommere som P.Reid.

Når chelsea med sine spillere som hever lønninger til kr 350 000 000 pr
år ikke kunne klare og lage utlignings målet så må de ha hjelp av
dommeren og det fikk de.

2 minutter på overtid så fikk de sin hjelp etter et idømt straffespark
noe som ikke var straffespark i det heletatt.

Også denne dommer fikk sikkert en feit sjekk etter kampen.

Jeg har syns engelsk fotball har hvert morsom og se på men nå er det så
mye penger i denne sporten, og den er ødelagt av penger.

Premier League sesongen 98/99 har ikke hatt et par slike hendelser men
det har hvert den ene serien etter den andre hvor dommer har gjort
faddeser som jeg beskriver over.

Så er det noen andre enn meg som reagerer på det dommere har prestert i
england denne sesong.

Pr.dags dato så gleder jeg meg virkelig til Tippeligan 1999 starter for
det skal bli hærlig og se noen som ikke er korupt tvers igjenom.

Btw: Vålerenga kommer aldr til og vinne mot chelsea det kommer aldr til
og bli tillat.

Stian Lomnes

On Wed, 27 Jan 1999 12:20:17 +0100, chr...@online.no (Tom Christensen)
wrote:

> [...]
>dommer som aldri skulle ha satt sine bein på en bane, fatter ikke hvordan
>F.A kan i det heletatt bruke dommere som P.Reid.

Heldigvis bruker ikke FA dommere som Peter Reid, ganske enkelt fordi
han er manager i Sunderland. Dommeren du er ute etter heter Mike Reed.
Han er, i følge VG på Nett, den "sinteste" dommeren i ligaen, med 4
røde og 72 (!) gule kort hittil i sesongen.

Men når det er sagt: det virker som om engelskmennene selv er klar
over at dommerne deres ikke holder den ønskede standarden, jfr.
forslag om at dommerne må bli profesjonelle, dvs. jobbe fulltid som
dommere. Det har også kommet enkelte andre forslag, som to
"hoveddommere" + to linjemenn, osv.

Tror nok det ville hjelpe om man fikk senket alderen på dommerne litt
også.

>Btw: Vålerenga kommer aldr til og vinne mot chelsea det kommer aldr til
>og bli tillat.

Å joda :)

Stian

Jostein Brobakk

Tom Christensen <chr...@online.no> skrev i artikkelen
<MPG.11182b906...@news.online.no>...

KLIPPE

> Men jeg forstår det bedre nå!. For det er jo det samme i hver eneste kamp

> hvor Man Utd spiller og hvor de ligger i fare for og tape kamen og i
> dette tillfellet hvor de kunne miste inntekter fra Cupen.

Samme i hver eneste kamp? Var det ikke Blackburn og Chelsae du snakket om??

KLIPPE

> Og da ser vi resultatet hvor det blir gitt frispark (det var så godt som
> straffespark) når det var igjen 2 minuter av kampen og resultatet var
> hjemmelaget laget utlignings mål.

Mener du United burde hatt straffe i stedet for frispark (som de scoret
på)? Eeh....

J.

Andreas Larsen

> [...]

>Jeg er meget sikker på at det lå en sjekk i han garderobe etter kamp
>slutt og kunne sikker fylle inn beløpet selv.

Tull,tull og atter tull.Innse det United var bedre!
Det nytter ikke at sånne dårlige tapere (som deg) kan komme å klage på
etterhånd.
Det har vært en stund siden Liver.. har slått det absolutt overlegne laget i
England (United).
United hadde en dårlig dag,men vant alikevel.

UNITED ER BEST! UNITED ER BEST! UNITED ER BEST!!!!!

Linn Halvorsen

Tom Christensen wrote in message ...

> [...]
>
>Jeg er meget sikker på at det lå en sjekk i han garderobe etter kamp
>slutt og kunne sikker fylle inn beløpet selv.

*bombe* at du tar opp akkurat denne kampen med denne dommeren da...
en bitter lfc-supporter??

Linn Halvorsen
- One of the Devils-

Andreas Larsen

-another of the devils-

Marius Rønneberg Aurstad

Tom Christensen wrote:

> [...]

> noe som ikke var straffespark i det heletatt.
>
> Også denne dommer fikk sikkert en feit sjekk etter kampen.

Er helt enig med det i at Chelsea aldri skulle hatt straffe. Var selv temmlig
oppgitt etter kampen. Men prøv å se det fra dommerens ståsted. Ballen er fri
i feltet. Vialli prøver å nå den samtidig som Kevin Francis (kanskje en god
hodespiller, men håpløs hver gang han skal bruke beina) slenger ut ett av
sine laaaaange bein for å klarere. Francis er så vidt får Vialli på
ballen----->ingen straffe, men Vialli er ikke langt etter og blir "tatt med i
dragsuget". I dagens fotball går alt veldig fort, og for dommeren kan det
lett ha sett ut som Vialli var først på ballen. Syntes selv det var straffe
helt til jeg så reprisen, noe dommeren ikke har mulighet til.

Audere est Facere
Marius Rønneberg Aurstad <mari...@stud.ntnu.no>
http://www.stud.ntnu.no/~mariusau
ICQ: 4772662

Tom Christensen

In article <36aefdde.5651499@news>, stian....@himolde.no says...

> [...]
> Han er, i følge VG på Nett, den "sinteste" dommeren i ligaen, med 4
> røde og 72 (!) gule kort hittil i sesongen.

Beklager denn lille missen der. Mike Reed er navnet og når de ser han
viser seg på banen før kamp start da kan du bare forvente det værste.
Slik er det hver eneste gang han dømmer og slår aldri feil.

> [...]
> forslag om at dommerne må bli profesjonelle, dvs. jobbe fulltid som
> dommere. Det har også kommet enkelte andre forslag, som to

Ta se på kamper fra 94/95 sesongen da var det aldri slik som det er nå.
Du så aldri en dommer spillet gikk meget raskt, det var aldri noe stopp
for frispark, offside osv.

Må nå!!!, ja enda disse linje mennene hadde vist hva en offside var men
det gjør de jo ikke. Spillere bli avblåst til stadighet og det er spiller
som er flere meter onside. Og hva sier dommerne når kampen er over og
alle er så forbanna at de har mest lyst til og kverke denne jævlen, men
ingenting blir gjort for dommern har F.A. på sin side og dommere blir
aldri kritisert for noe.

Til og med i sitvasjoner som Paul 'Bad acting' Allcot ble ikke pirket på
selv etter denne hendelsen Sheffield W - Arsenal.

> Tror nok det ville hjelpe om man fikk senket alderen på dommerne litt
> også.

De har bra dommere men de er fjerde dommer!!!! :(

--
Using Netscape 4.5 - ICQ:10197382 - Http://home.sol.no/~chrtom/

Tom Christensen

In article <36af2...@d2o202.telia.com>, lar...@ah.telia.no says...

> [...]
> England (United).
> United hadde en dårlig dag,men vant alikevel.

Hvor gammel er du. ?

7,8,9 år. `?
Kan ikke være mer for maken til svar.

Bare ha en ting fullstendig klart for deg, Liverpool er det beste lag som
noengang har kommet fra england. Lfc har ikke vunnet noe spesielt de
siste årene og grunnen til det er ganske klare hvis du åpner gluggene.

Og de rekordene som Liverpool satte på 60,70,80 tallet er enda ikke
slått.

> UNITED ER BEST! UNITED ER BEST! UNITED ER BEST!!!!!

Nå har jeg vært Liverpool Football Club supporter siden jeg så dem i
1975. Så da vil jeg spøre deg som United fan hvordan er det og holde med
et lag som går inn for og ødelege spillere må motstander laget og er ikke
det nok for og vinne kampen så blir sjekker lagt inn.

Men regner med du er supporter for Solskaer spiller der. :(
Tragisk.

Tom Christensen

In article <78nd9l$im3$1...@readme.online.no>, lih...@online.no says...

> *bombe* at du tar opp akkurat denne kampen med denne dommeren da...
> en bitter lfc-supporter??

Håper du ikke er blind så kansje du fikk med deg hva som skjedde i kampen
siste minuter.

Tom Christensen

In article <01be49f8$670d6240$50a8...@sissjb.sv.ntnu.no>,
jostein...@sv.ntnu.no says...

> [...]
>
> KLIPPE

> Mener du United burde hatt straffe i stedet for frispark (som de scoret

De skulle ikke hatt noe som helst.

Jostein Brobakk

Tom Christensen <chr...@online.no> skrev i artikkelen

<MPG.1119b563e...@news.online.no>...

SNIPE

> De skulle ikke hatt noe som helst.

Du sa jo selv "det var så godt som straffespark"....

J.

Jostein Holme

Tom Christensen skrev i meldingen ...

> [...]
>det nok for og vinne kampen så blir sjekker lagt inn.
>
>Men regner med du er supporter for Solskaer spiller der.

Eg har vert supporter siden 1977, før FA cup finalen mot Liverpool! Eg har
hatt mine stunder med fortvilelse noken år, men no er det Manchester United
som er det STORE laget i England! Dei er uten tvil det desidert beste laget
i england på 90 tallet!

Eg har STOR respekt for det Liverpool har vunnet, og det er sanneligt ikkje
småtteri! Men eg har faktisk tro på at Manchester United kan komme opp i
samme antall trofeer! Men, det vil jo ta tid!

Men eg må sei eg har liten respekt for deg som påstår at Manchester United
går inn for å ødelegge mottsanderen, og i tillegg påstå at United betaler
for å vinne? Det er det største tullet eg har lest.

At du er sur og lei for at Mancehster United vant på Søndag, forstår eg
veldig godt, hadde det vert mottsatt hadde eg vert knust, men eg hadde IKKJE
beskylda Liverpool for å kjøpe seg til seier! Du nevner og at spillerene var
fortvila over dømmingen, og ikkje klarte å konsentrere seg om spillet...da
er det vel på tide å skifte ut spillerene med noken som kan spille? Dommeren
var meget god, men som eg sa før kampen, Liverpool kommer garantert til å
klage på dommeren vis dei taper,.......eg fikk rett....dere klager alltid!
Klarer du å inrømme at laget ditt blei slått fordi motstanderen var bedre,
så er du kommen langt!

Manchester United spiller ein type fotball som eg har STOR glede av, det
handler om å underholde, spille offensivt, og i tillegg ha noken av verdens
beste spillere! Det er grunnen til at det ALLTID er fullt på Old Trafford,
og det er nok grunnen til at Manchester United hadde tillskuerrekorden når
det gikk dårligt og Liverpool vant ligaen gang på gang.

Eg har nok provosert mangen med mine innlegg, men det er ingenting vont
meint, det er for terge litt...eg blir terga av mange når United taper :).
Eg koser meg no når det går så bra med Manchester United, men eg veit at det
ikkje kommer til å vare for alltid...Men United ar grunnlaget og
forutsetningene for å være med i toppen i lang tid fremover.

Mvh Jostein Holme.

Jostein Holme

>Tom Christensen skrev i meldingen ...

> [...]
Det som skjedde i dei siste minuttene vart at United fikk eit frispark etter
at Ronny Johnsen blei lagt i bakken av Jamie Redknap..dommeren stod 6 meter
ifra. Frisparket førte til at United fikk sin meget fortjente utligning, og
som alle veit, United står på for å vinne kvar kamp dei spiller, dei scora
eit meget fortjent vinner mål da Solskjær lurte David James med bare blikket
forså å sende ballen i motsatt hjørne!

Noke meir du lurte på?

Tom Christensen

In article <78psca$hf9$1...@romeo.dax.net>, jostei...@c2i.NOSPAM.net
says...

> [...]
> som er det STORE laget i England! Dei er uten tvil det desidert beste laget

Godt og høre du hatt hatt dine stunder. Men hva slags Liverpool supporter
er du som har gått over til den andre siden...... :(

Er det ikke dette vi kaller SVIK!.

> Eg har STOR respekt for det Liverpool har vunnet, og det er sanneligt ikkje
> småtteri! Men eg har faktisk tro på at Manchester United kan komme opp i
> samme antall trofeer! Men, det vil jo ta tid!

Jeg liker laget og jeg holder ikke med noe bare for de spillere bra i en
periode men jeg elsker alt med dette laget. Men det har vært litt rot den
siste tid men jeg har stor tro på at Houlier kommer til og bringe inn
litt mer sølvtøy i et premie skap som er ganske vellfylt men det er mer
plass der!.

Kansje alt i år!!!!.

> Men eg må sei eg har liten respekt for deg som påstår at Manchester United
> går inn for å ødelegge mottsanderen, og i tillegg påstå at United betaler
> for å vinne? Det er det største tullet eg har lest.

Men føler du ikke det er litt ille når de får hjelp av dommern i slutt
minutene når de ligger under. ?

Btw: Sjekk Canal+ lørdag!!! 3 nye points!.

Tom Christensen

In article <36AF6446...@stud.ntnu.no>, mari...@stud.ntnu.no
says...

> [...]
> lett ha sett ut som Vialli var først på ballen. Syntes selv det var straffe
> helt til jeg så reprisen, noe dommeren ikke har mulighet til.

Takker for at det er noen her som har fattet noe!.
For det er jo nettop dette som har gjort meg så forbanna, når du er inne
på Chelsea men siste F.A cup så fikk de også straffe det var Erland
Johnsen som laget den men det var heller ikke noe straffe.

Thomas Grønbech

Tom Christensen wrote:

> Godt og høre du hatt hatt dine stunder. Men hva slags Liverpool supporter
> er du som har gått over til den andre siden...... :(
>
> Er det ikke dette vi kaller SVIK!.

Du kan tydeligvis ikke ha skjønt hva J.Holme skrev i sitt innlegg.

--
Jeg tar det jeg får, og det jeg ikke får, tar jeg.

Thomas Grønbech

Oddvar Gjesdahl

Tom Christensen <chr...@online.no> wrote in article
<MPG.1119b87fa...@news.online.no>...

> Håper du ikke er blind så kansje du fikk med deg hva som skjedde i kampen

> siste minuter.

Det var vel helst at ManU fikk en fortjent uttelling på de mange sjansene
de hadde i andre omgang. Synd, men sant....
Bare dem undervurderer Fulham i neste runde.

Oddvar
playing: Beatles, Janis Joplin, Led Zeppelin

Jostein Holme

Bare for å ha det klart EG HAR ALLDRIG VERT LIVERPOOL FAN!!!! Det er kun eit
lag som har vert i mitt hjerte, og det er MANCHESTER UNITED!

> [...]

>Godt og høre du hatt hatt dine stunder. Men hva slags Liverpool supporter
>er du som har gått over til den andre siden...... :(

Jostein Holme

Eg frykter egentlig meir Fulham en Liverpool...grunnen er nettopp
undervurdering!

Jostein

Oddvar Gjesdahl skrev i meldingen <01be4bda$e9c7ed20$c5f94382@default>...

Tom Christensen

In article <78v2in$gfb$2...@romeo.dax.net>, jostei...@c2i.NOSPAM.net
says...

> Bare for å ha det klart EG HAR ALLDRIG VERT LIVERPOOL FAN!!!! Det er kun eit
> lag som har vert i mitt hjerte, og det er MANCHESTER UNITED!

Oki, greit syns du sa du hadde vært Lfc supporter. Men det er greit
begynnte jo og lure hva slags lfc supporter du da hadde vært som har gått
fra lfc til ...... hø say no more!!.

--
Using Gravity 2.10 - ICQ:10197382 - Http://home.sol.no/~chrtom/

Marius

Jostein Holme <jostei...@c2i.NOSPAM.net> skrev i artikkelen
<78v2in$gfb$2...@romeo.dax.net>...

> Bare for å ha det klart EG HAR ALLDRIG VERT
> LIVERPOOL FAN!!!! Det er kun eit lag som har
> vert i mitt hjerte, og det er MANCHESTER UNITED!

Diagnose: Du har et dårlig hjerte. Jeg tror en operasjon kan være
nødvendig. :-)
--
Regards,

Marius
"I made a killing in the stock market - I shot my broker"