Kjell Kristian Rike er død

sigv...@yahoo.no

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=520542
Den legendariske sportskommentatoren Kjell Kristian Rike er død av
lungekreft, 63 år gammel.

Stjerner i margen til både Jon Herwig Carlsen og Arne Scheie som har
vært kjapt ute og kommentert saken. Slik viser de både ekte sorg, og
at de har den respekten for seerne som Rike selv alltid var opptatt
av.

R.I.P. Kjell Kristian Rike

Sigvald

Sigvald

Er det virkelig ingen andre her som i det hele tatt bryr seg om at
Kjell Kristian Rike er død? Denne rungende tausheten står i sterk
kontrast til f.eks. hysteriet som oppstod her i forumet da den
oppskrytte Benjamin Hermansen døde som følge av knivstikking. Selv om
han døde fredelig som følge av lungekreft, fortjener hedersmannen
Kjell Kristian Rike langt mer enn bare likegyldig(?)taushet her i
forumet ved sin bortgang.

Sigvald

Edgar

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i melding

Sigvald

Hvilket svar er det De venter å få? Kjell Kristian Rike har vendt hjem til
Gud han. Noe mer er det vel ikke å si? Ønsker De å dra igang en diskusjon om
Kjell Kristian Rike sin sykdom og bortgang, eller hva er det De ønsker? Sett
ut ifra min posting 'Jesus Lever', og hvilke innlegg den tråden utartet seg
til, er jeg skremt over hvor mange Gudsforlatte individer der ferdes her på
NSPD. Er De enig i det?

Edgar, Kvinesdal

Sigvald

On 20 Mai, 16:33, "Edgar" <e...@nospam.hotmail.com> wrote:

> Hvilket svar er det De venter å få? Kjell Kristian Rike har vendt hjem til
> Gud han. Noe mer er det vel ikke å si?

Joda, folk kan vise sin respekt ved å hylle hans kommentatorgjerning.
Han var en av de største sportskommentatorene Norge har fostret.

> Sett ut ifra min posting 'Jesus Lever', og hvilke innlegg den tråden utartet
> seg til, er jeg skremt over hvor mange Gudsforlatte individer der ferdes
> her på NSPD. Er De enig i det?

Jeg er enig at det er mange ateister her i forumet ja. Det er også
riktig at mange av disse jevnlig tråkker på kristendommen, Bibelen,
kristen moral og vår kristne kulturarv. Trist er det.

Du skriver ellers at du er fra Kvinesdal. I så fall kjenner du kanskje
Edvin Vik? I så tilfelle må du hilse så meget og fortelle ham at han
stadig er sårt savnet her på NSPD, og at han er hjertelig velkommen
tilbake.

Sigvald

Chrisjoy

On 20 Mai, 15:56, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:
> Er det virkelig ingen andre her som i det hele tatt bryr seg om at
> Kjell Kristian Rike er død?

Nei, i det driter jeg.
En dust som har kastet bort livet sitt på å drive med noe så
menignsløst som sport fortjener ingen oppmerksomhet når han går bort.
I den ytterste sympati kunne jeg klare å stotre noe slik som: "Hurra,
ennå en tulling er død!"

Knut Schrøder

In <fe05022a-1cd7-4b29...@m73g2000hsh.googlegroups.com>
Sigvald wrote:

> [...]

Spørsmålet var vel ikke til meg, men jeg er mye mer skremt over folk som
baserer seg på overtro.

> Jeg er enig at det er mange ateister her i forumet ja. Det er også
> riktig at mange av disse jevnlig tråkker på kristendommen, Bibelen,
> kristen moral og vår kristne kulturarv. Trist er det.

Og du tråkker aldri på andres overtro, Sigvald, som islam, Koranen, deres
moral og kulturarv?

Vår kultur baserer seg heldigvis heller ikke på 2000 år gamle tanker fra en
liten gruppe av beduiner i midt-østen.

--
Knut

Brumle Måseegg

Er det utenkelig for den dette joystikkern å forsømme en eneste
mulighet for å demonstrere sin komplette mangel på folkeskikk?

Pelle Birger Thomsen

Chrisjoy skrev:

Riktignok er sport meningsløst, men det er ingen grunn til å
godte seg over at folk dør og trampe på lik, men mindre man vil
demonstrere at man er dum som et brød, ekkel og usympatisk - for
de få som ikke har oppfattet det enda.

Edgar

"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> skrev i melding

Jeg er generelt imot prevensjon. Det gjør meg vondt å lese slikt Gudsforlatt
makkverk som De Hr. 'Chrisjoy' her serverer. Det gjør meg faktisk så vondt,
at jeg begynner å lure på om prevensjon likevel hadde gagnet denne verden.
Om din mor og far hadde brukt en form for prevensjon, da de hadde sin
hyrdestund som førte til din skapelse, hadde verden blitt spart for slike
som deg. Og det hadde kun vært til det gode.

Edgar, Kvinesdal

Chrisjoy

Hvis sport er meningsløst, følger det med dødlig nødvendighet at de
liv som er viet til sport er meingsløse liv. Når meningsløse liv går
bort, følger det med samme dødlige nødvendighet at vi skal være
likeglade, eller i høyden glede oss over at dette liv har gått tapt,
om endog efter visse statistikker, før tiden var inne.

Chrisjoy

On 20 Mai, 18:53, "Edgar" <e...@nospam.hotmail.com> wrote:

> [...]
> hyrdestund som førte til din skapelse, hadde verden blitt spart for slike
> som deg. Og det hadde kun vært til det gode.

Ja, det er så sant som det er sagt, men ikke av den grunn du innbiller
deg. Den som det hadde vært aller godest for at jeg ikke ble født, var
meg selv. Jeg hadde nemlig da sluppet å treffe på slike mentalt
tilbakestående skrullinger som deg.

Brumle Måseegg

Som vi ser - det er ikke rare greiene den stakkaren har hatt av gleder
her i livet. Ikke rart at han har blitt som han er.

Pelle Birger Thomsen

Chrisjoy skrev:

> [...]
> likeglade, eller i høyden glede oss over at dette liv har gått tapt,
> om endog efter visse statistikker, før tiden var inne.

Det er da ingen logikk i dette, selv om du innbiller deg det,
din latterlighet.

Se på ditt liv f.eks. - det må da virkelig være betydelig mer
meningsløst å skrive idiotinnlegg med språk ala en 70 årig
kjærring fra frogner, ikke være interessert i om folk forstår hva du
mener, uttale deg om politiske tema som en gjennomsnittssau,
og til sist spre et budskap som hadde passet best i tyskland
i 1930 åra.

Og likevel synes vi alle bare synd på deg - fremfor å
glede oss av at du antagelig snart dør av langt fremskreden
dumskap.

Sigvald

> [...]

> hyrdestund som førte til din skapelse, hadde verden blitt spart for slike
> som deg. Og det hadde kun vært til det gode.

Nei, Edgar!
Chrisjoy er en modig anti-mobber. Derfor er det riktig å tilgi ham for
det han her har skrevet. Det er ikke Chrisjoy som er synder her i
tråden - det er alle dem som velger å holde kjeft selv om Kjell
Kristian Rike betydde mye for dem.

Det er ellers riktig trist at du tyr til en form for personangrep som
ellers kun forbindes med de verste venstrevridde kommunazist-
psykopatene. Din sambygding, Edvin Vik, bli kunne forklare deg alt om
hvem her som er psykopater og hvorfor Chrisjoy ikke er blant dem.

Sigvald

Edgar

"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> skrev i melding

Når det kommer til tilbakestående skrullinger, idioter osv, hvordan synes
De selv De fremstår slik som De blottlegger Dem i et forum som dette?
Forekommer det at De leseser egene meldinge FØR De trykker på send knappen?
Jeg spør fordi det slettes ikke virker slik. De virker totalt kunnskapsløs
på de fleste områder og fråder rundt Dem med skjellsord til de fleste.
Selverklært rasist og nazist er De også.Skamme Dem burde De. Jeg tar det for
gitt at du fornekter jødeutryddelsen også? Og du, har jeg, slik som så mange
andre, 'bæsj til hjerne'?

Edgar, Kvinesdal

Chrisjoy

On 20 Mai, 19:53, Pelle Birger Thomsen <n...@noe.no> wrote:

> Det er da ingen logikk i dette,

Hvordan kan du vite det?

> [...]
> Se på ditt liv f.eks. - det må da virkelig være betydelig mer
> meningsløst å skrive idiotinnlegg med språk ala en 70 årig

Hvorfor er dette meningsløst?

> ikke være interessert i om folk forstår hva du
> mener,

Dette er en misforståelse. Jeg er ikke interessert i at
argumentasjonsløse evnukker som deg skal forstå alt hva jeg skriver.
Jeg ønsker nettopp å diskvalifisere deg fra samtalen med begrunnelse i
at de som ikke gidder å sette seg inn i aktuelt nomenklatur heller
ikke kan være interessert i en ordentlig debatt om spørsmålet som
reises.

> uttale deg om politiske tema som en gjennomsnittssau,

Den eneste forklaring jeg kan komme på som sier noe om hvorfor du
opplagt finner det tilfredstillende kun å lire av deg løse påstander,
men ikke avgi argumenter som støtter dine standpunkter består i at du
er et ekstremt dumt menneske.

> og til sist spre et budskap som hadde passet best i tyskland
> i 1930 åra.

Jeg har stor sans for både Hitlers veibygging og motstand imot
idiotkunst. Dessuten liker jeg ideen om å løse et problem ved å gasse
ihjel og brenne store mengder mennesker. Jeg har dog noen
reservasjoner imot hvem han gasset. Heller enn rettskafne og flinke
jøder ville jeg heller at han skulle ta sosialistene og
sosialdemokratene. Det er tydelig at det var disse han hatet aller
mest, slik han satt alt på spill på østfronten for å vinne imot pakket
der. Han ville til og med flytte alt hva han hadde av krigsmateriell i
vest, over til østfronten for å sikre at sosialistfaenskapet ble snust
en gang for alle. Han hadde det på at vesten ville hatt lettere for å
godta ham om han gjorde denne disposisjon. Det bekrefter dessuten
intime vestlige krigsnotater. De hadde virkelig en felles fiende i
øst, Hitler og de allierte.

> Og likevel synes vi alle bare synd på deg - fremfor å
> glede oss av at du antagelig snart dør av langt fremskreden
> dumskap.

Hvis du strekker deg efter samme grad av tilfredstillelse seksuelt som
du gjør i debatt med dine løse påstander uten tilstøtende
argumentasjon, så må det bety at du avslutter akten med det samme den
blir stiv.

Edgar

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i melding

Sigvald

De tar her den selvutnevnte rasisten, nazisten og utskjelleren i forsvar,
samtidig som De i en annen tråd her gratulerer Israel. De har og fremstått
som en sann venn av Israel. Kanskje det er på tide De bestemmer Dem for
hvilken side de egentlig står på? Det er bemerkelsesverdig hvordan De ser
opp til og lager 'heltestatus' av folk som slett ikke har de samme
ideologiene som Dem selv. En forklaring kunne kanskje være på sin plass?

Dette skrev Chrisjoy nylig;
---

[...]

Jeg tar det for gitt at De altså er hjertens enig i dette utsagn, siden De
tar nazisten i forsvar. Ergo har De satt Dem selv i en underlig situasjon
hva meningsytringer angår Sigvald.

Edgar, Kvinesdal

Chrisjoy

On 20 Mai, 20:06, "Edgar" <e...@nospam.hotmail.com> wrote:

> Når det kommer til tilbakestående skrullinger, idioter osv,
> hvordan synes De selv De fremstår slik som De blottlegger
> Dem i et forum som dette? Forekommer det at De leseser
> egene meldinge FØR De trykker på send knappen?

Nei, jeg innser ikke behovet for dette. Det kommer antagelig
som en overraskelse på deg at det er mulig å vite hva en har
skrevet uten å lese det.

> Jeg spør fordi det slettes ikke virker slik. De virker totalt
> kunnskapsløs på de fleste områder

Det kan ikke udelukkes. Heldig for meg er det at jeg i
motsetning til deg, kun uttaler meg på de få omeråder
som jeg kan skikkelig godt.

> og fråder rundt Dem med skjellsord til de fleste.

Ja, det finnes ingen større glede her på jord enn å gjøre
narr av dumme mennesker. Gud har virkelig forstått hva
det er vi superintelligente setter pris på, når han sender
slike enorme mengder duster inn i denne verden.

> Selverklært rasist og nazist

Rasist er jeg, men ikke nazist, selv om jeg har endel symatier med
Hitler. Jeg hører hjemme ytterst i den motsatte retning av nazisme,
sosialisme, sosialdemokrati, fascisme og de andre venstreorienterte
ideologier.

> er De også.Skamme Dem burde De.

Efter din psykopate moral er det nok riktig at jeg _bør_ skamme meg.

> Jeg tar det for gitt at du fornekter jødeutryddelsen også?

Nei, han bomma der gitt. Det var demokrati-pakket han skulle ha gassa
ihjel.

> Og du, har jeg, slik som så mange andre, 'bæsj til hjerne'?

Har du noen bedre forklaring på sprøytet du lirer av deg?

Chrisjoy

On 20 Mai, 20:21, "Edgar" <e...@nospam.hotmail.com> wrote:

> [...]

> reservasjoner imot hvem han gasset. Heller enn rettskafne og flinke
> jøder ville jeg heller at han skulle ta sosialistene og

Det er godt gjort å lese nazisme inn i dette, men jeg antar det kan
gjøres med største enkelthet om en er like hjerneskalleforståkka idiot
som Edgar.

Edgar

"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> skrev i melding

Jeg ser ingen grunn til lengre å kommunisere med Dem. De er usedvanlig
dårlig likt på NSPD, og det er ikke særlig rart. De liker ideen om å løse et
problemer ved å gasse ihjel og brenne store mengder mennesker, det være seg
jøder eller andre. Med en livsholdning slik som De besitter, er det ikke det
minste pussig at De betrakter alle andre som idioter, skrullinger og
hjernedøde. Lev Deres eget liv i Deres egen verden. Lykke til! De vil trenge
det.

De er herved filtrert vekk.

Edgar, Kvinesdal

Bjorn Borud

ikke alle deler din perverse fascinasjon for kjendiser. folk flest
føler seg litt ille berørt over din grovt avvikende adferd og hvordan
du uavlatelig skjender uskyldige menneskers omdømme med de usmakelige
utspillene dine hver gang noen rammes av ulykke.

prøv å vise litt anstendighet, Sigvald. for en gangs skyld.

-Bjørn

Bjorn Borud

[Pelle Birger Thomsen <no...@noe.no>]

| Det er da ingen logikk i dette, selv om du innbiller deg det,
| din latterlighet.

ah, så forsøker man å argumentere med no.* sin lokale Erasmus
Montanus. mens vi nå likevel er inne på bortkastede liv og
meningsløse aktiviteter.

-Bjørn

Chrisjoy

On 20 Mai, 20:59, "Edgar" <e...@nospam.hotmail.com> wrote:

> [...]
> liker ideen om å løse et problemer ved å gasse ihjel og brenne
> store mengder mennesker, det være seg jøder eller andre. Med

Idioten presterer å si jeg er for å brenne jøder trass jeg
spesifikt har sagt det motsatte. Hvor dyrkes slike løgnaktige
æreløse fjols?

> [...]
> pussig at De betrakter alle andre som idioter, skrullinger og
> hjernedøde. Lev Deres eget liv i Deres egen verden. Lykke til!

Hvordan kan du vite det, Idioten, du som åpenbart hverken er i
besittelse av denne erfaring eller evner å resonnere fornuftig?

> De er herved filtrert vekk.

Innebærer dette at jeg ikke kommer til å få se dine åndsvake
tilsvar til mine tekster?

Bjorn Borud

[Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com>]

| Det kan ikke udelukkes. Heldig for meg er det at jeg i
| motsetning til deg, kun uttaler meg på de få omeråder
| som jeg kan skikkelig godt.

vi venter i spenning, men vi holder ikke pusten.

-Bjørn

Chrisjoy

On 20 Mai, 21:30, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Pelle Birger Thomsen <n...@noe.no>]

> ah, så forsøker man å argumentere med no.* sin lokale Erasmus
> Montanus.  mens vi nå likevel er inne på bortkastede liv og
> meningsløse aktiviteter.

Holbergs skikkelse, Rasmus Montanus, var best kjent for sitt
misbruk av ekvivalens vs følge. Det hadde følgende form:

Hvis A ikke er B, og C ikke er B, så må B være C.

Eks:

Sten kan ikke fly
Mor Nille kan ikke fly,
Således er Mor Nille en sten.

Bjørn Borud har ikke mestret å vise at så meget som ett av Chris'
utsagn bryter med formallogikken aksiomer slik Rasmus var kjent for å
gjøre, men det stopper ikke Bjørn Borud fra å påstå noe slik.

Vi kan trygt komm til konklusjonen som sier Bjørn Borud er en æreløs
løgner med fleksibel omgang med sannhet, og det er nettopp denne
æreløse døgenikt som finner grunn til å kritisere andre for nettopp
dette.

Er det morsomt å være mentalt tilbakestående, Bjørn?

Knut Schrøder

In <4b65d437-b138-4029...@u6g2000prc.googlegroups.com>
Chrisjoy wrote:

> Hvis A ikke er B, og C ikke er B, så må B være C.
>
> Eks:
>
> Sten kan ikke fly
> Mor Nille kan ikke fly,
> Således er Mor Nille en sten.

Ikke det en gang greier du å få rett :-(

--
Knut

Bjorn Borud

> [...]

| løgner med fleksibel omgang med sannhet, og det er nettopp denne
| æreløse døgenikt som finner grunn til å kritisere andre for nettopp

jeg setter navnet mitt på det jeg poster. du har ikke ryggrad til å
gjøre det. jeg overlater til andre å trekke konklusjoner.

-Bjørn

Bjorn Borud

[Knut Schrøder <knut.s...@gmail.com>]

| Ikke det en gang greier du å få rett :-(

jeg var mest overrasket over at han prøvde. man kan liksom ane en
barnslig glede over at det plutselig dukket opp noe han mente å
huske. vel, nesten, men alle får premie.

-Bjørn

Brumle Måseegg

On 20 Mai, 21:44, Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com> wrote:

> [...]
> utsagn bryter med formallogikken aksiomer slik Rasmus var kjent for å
> gjøre, men det stopper ikke Bjørn Borud fra å påstå noe slik.

Chrisjoy vil muligens få litt mer glede ut av livet sitt om han leste
litt. Jeg anbefaler å begynne med Holbergs skuespill om "Erasmus
Montanus", slik at du kan se at det har adskillig mer å fare med enn
denne ene sylogismen. Og skuespillet raljerer meget over hvordan
Rasmus Berg prøver bløffe med fremmedord.

> Er det morsomt å være mentalt tilbakestående, Bjørn?

Er det trist å ikke kunne lese Chris?

Chrisjoy

On 20 Mai, 21:47, Knut Schrøder <knut.schro...@gmail.com> wrote:

> Ikke det en gang greier du å få rett :-(

Avslutter du seksualakten idet den begynner å bli stiv, Idioten?

Chrisjoy

On 20 Mai, 21:49, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

> jeg setter navnet mitt på det jeg poster.  du har ikke ryggrad til å
> gjøre det.  jeg overlater til andre å trekke konklusjoner.

Oups, jeg glemte jo helt å ta med dette irrelevante sinnsvake pjatt i
utsagnet. Rettelse følger:

Vi kan trygt komme til konklusjonen som sier Bjørn Borud er
en æreløs løgner med fleksibel omgang med sannhet, det

er nettopp denne æreløse døgenikt som finner grunn til

å kritisere andre for nettopp dette. Dessuten er han stolt av
å undertegne sitt åndsvake ræl med sitt folkeregistrerte
navn.

Er du fornøyd nu, Idioten?

Chrisjoy

On 20 Mai, 21:36, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

> vi venter i spenning, men vi holder ikke pusten.

Avslutter du seksualakten når den er iferd med å bli stiv?

C Lund

In article
Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

> Er det virkelig ingen andre her som i det hele tatt bryr seg om at
> Kjell Kristian Rike er død?

Tja.. hvorfor skulle *jeg* bry meg om det? Han var sikkert en hyggelig
fyr, men det kan også sies om de aller fleste som døde den siste uken.
Hva gjorde han siden hans dødsfall skulle bety noe for meg?

> Denne rungende tausheten står i sterk
> kontrast til f.eks. hysteriet som oppstod her i forumet da den
> oppskrytte Benjamin Hermansen døde som følge av knivstikking.

Hermansen ble stukket ihjel av rasistsøppel fordi han hadde feil
hudfarge. Slikt skal ikke skje i dette landet her. Jeg vet ikke hvor
du fikk ideen om at han var "oppskrytt".

> Selv om
> han døde fredelig som følge av lungekreft, fortjener hedersmannen
> Kjell Kristian Rike langt mer enn bare likegyldig(?)taushet her i
> forumet ved sin bortgang.

I løpet av den tiden du brukte på å skrive innlegget ditt døde flere
mennesker enn du kan huske å ha truffet. De fleste av disse var
akkurat like store "hedersmenn" som KKR.

--
C Lund, folk.uio.no/clund/

Bjorn Borud

[Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com>]

| Er du fornøyd nu, Idioten?

tsk tsk. jeg tror nesten vi må begynne å se oss om etter en ny
landsbyidiot. lik Sigvald nynner du hele tiden den samme melodien og
den er ikke akkurat noen slager.

-Bjørn

Pelle Birger Thomsen

Chrisjoy skrev:

> Hvordan kan du vite det?

Se bare på idiotsetningen din over:

"Når meningsløse liv går bort,
følger det med samme dødlige nødvendighet at vi skal være

likeglade". Zigvalt - din største fan er jo ikke likeglad
- ergo er det altså ingen "nødvendighet" annet enn i ditt hode.

For din "filosofi"/tvangstanker er det altså muligens en
nødvendighet - eller iallefall et ønske - men det du avslører (
i tillegg til å motbevise selve påstanden din) er at du ikke er
kapabel til å skille dine private behov/forvirrede tanker fra det du
surrer med av "resonnementer" og "argumenter" som liksom skal være
allmengyldig.

I tillegg kommer jo det at du i det hele tatt uttaler deg -
for hvis det nå er så meningsløst som du påstår -
hvorfor skal du da føle for å si noe om det ?
Du påstår jo til og med at det er en "dødelig nødvendighet (sic)
at du skal være likeglad" - like fullt svarer du på det og
uttaler deg - og du (ja det er helt utrolig) lever fremdeles.

Vet du hva likeglad betyr ?

Det du sier henger med andre ord ikke på greip - på ALLE måter,
men du er for tjukk i hue til å forstå det.

Du surrer videre som det patetiske fjols du er - og det morsomme
er jo at ALLE ser det, (til og med dine presumtivt potensielle
ultrakonservative meningsfeller) unntatt Zigvalt da...

Pelle Birger Thomsen

Bjorn Borud skrev:

> ah, så forsøker man å argumentere med no.* sin lokale Erasmus
> Montanus. mens vi nå likevel er inne på bortkastede liv og
> meningsløse aktiviteter.

Ok - du har rett.

Sigvald

On 20 Mai, 21:44, Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com> wrote:

> Hvis A ikke er B, og C ikke er B, så må B være C.

Skal det ikke være:

Hvis A ikke er B, og C ikke er B, så må A være C ?

> Eks:
>
> Sten kan ikke fly
> Mor Nille kan ikke fly,
> Således er Mor Nille en sten.

Sigvald

Brumle Måseegg

Jo, selvfølgelig. Men dette greier ikke det selvoppnevnte supergeniet
å innse. Nå må du snart begynne å innse at Chrisjoy bare er en
tullebukk og intet annet.

Sigvald

> [...]

> opp til og lager 'heltestatus' av folk som slett ikke har de samme
> ideologiene som Dem selv. En forklaring kunne kanskje være på sin plass?

Chrisjoy er svært uredd og er den som oftest tar til motmæle når andre
debattanter angriper meg og tar mannen i stedet for ballen. Det
viktigste for meg er ikke hvorvidt Chrisjoy deler min politiske
filosofi, men at han stort sett respekterer meg og mine meninger. Det
er denne redeligheten jeg setter så stor pris på. Videre verdsetter
jeg hans akademiske ryddighet idet at han baserer seg på anerkjent
argumentasjonsteori fremfor subjektive følelser og politisk
korrekthet.

Sigvald

Chrisjoy

On 20 Mai, 23:18, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertarian...@gmail.com>]

> tsk tsk.  jeg tror nesten vi må begynne å se oss om etter en ny
> landsbyidiot.  lik Sigvald nynner du hele tiden den samme melodien og
> den er ikke akkurat noen slager.

Forsøk å etablere et holdbart argument som støtter at jeg er
landsbyidioten, idioten. Har du noe annet en møkk mellom øra kan du
umulig bli tilfredstilt av pjattet ditt som avviker fra tema straks du
møter motgang.

Brumle Måseegg

Jeg får mer og mer medlidenhet med Chris. Han forstår ikke en gang
hvorfor han er landsbyidioten. Det kommer av hans manglende kjennskap
til Holberg, og at han fortsatt innbiller seg at hele skuespillet
utelukkende dreier seg om "Mor-Nille"- sylogismen. Hva vet han om den
stakkars studenten som etter et semester ved universitetet kommer
tilbake til landsbyen og tror han skal bli ansett som en lærde person.

Men i stedet raskt faller inn i rollen som - landsbyidioten. Han har
tidvis rett, som i det at jorden er rund, men hva hjelper det når han
ikke en gang kan fortelle hvorfor menneskene ikke faller ned på den
andre siden??

Og han mangler totalt sosiale antenner, og folkeskikk. Han forakter
andre mennesker, men den som gjør det vil selv bli gjenstand for
forakt. Han forlanger at all diskusjon skal gå etter hans mønster og
slår om seg med fremmedord i den hensikt å dupere,

Kort sagt Erasmus Montanus og Chrisjoy er meget like.
Landsbyidiotene.

(P.S. Rasmus Berg var selv klar over den logiske feil i "Nor-Nille" -
sylogismen.)

Edgar

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i melding

De sliter fortsatt med å forklare Dem i henhold til det jeg viste til.
Klarer De ikke å komme med en god forklaring? Er De en trojansk hest, som i
virkeligheten slett ikke er det De påstår at De er? Det er således intet
mindre enn skremmende at De, en kristen, står på samme side som Satan selv.
Din politiske filosofi virker etter dette meget vaklende, og man må kunne
stille seg spørsmål om hvor De egentlig står. Kan De ut ifra min 'purring'
på Deres ståsted forklare dette noe nøyere?

Edgar, Kvinesdal

John Stensbye

> [...]

> Kjell Kristian Rike er død? Denne rungende tausheten står i sterk

> kontrast til f.eks. hysteriet som oppstod her i forumet

"Her i forumet"? no.sport.fotball? Hva i alle dager har dette med fotball å
gjøre?

> da den oppskrytte Benjamin Hermansen døde som følge av knivstikking.

Den saken har ihvertfall ikke noe med fotball å gjøre!!

> Selv om han døde fredelig som følge av lungekreft, fortjener hedersmannen
> Kjell Kristian Rike langt mer enn bare likegyldig(?)taushet her i
> forumet ved sin bortgang.

Heh? Han dør en relativt normal død, som mange, altfor mange dør av årlig.
Hva er det å diskutere? Det er mange hedersmenner som har dødd den siste
tiden,
Carsten Byrhing, Arve Oppsahl og "Benny" i Olsenbanden.
Ingolf Håkon Teigene...m.fl. Skal man starte å diskutere dette for hver
kjendisperson
som dauer, får man ikke gjort annet.

Fjernet no.sport.fotball da den ikke har noe som helst der å gjøre!!

Pelle Birger Thomsen

Chrisjoy skrev:

> Forsøk å etablere et holdbart argument som støtter at jeg er
> landsbyidioten,

Eh, holder det med at 99,9% ville stemt på deg i
landsbyidiotvalget ?

Bjorn Borud

> [...]

| landsbyidioten, idioten. Har du noe annet en møkk mellom øra kan du
| umulig bli tilfredstilt av pjattet ditt som avviker fra tema straks du

grunnen til at vi burde se oss om etter en ny landsbyidiot er at du
viser veldig lite originalitet. i starten var det litt komisk med
kontrasten mellom den pompøse fremferden din og den manglende
substansen i det du sa. i lengden blir det litt kjedelig å føle at
man ser den samme sketsjen om og om igjen.

-Bjørn

Bjorn Borud

[Pelle Birger Thomsen <no...@noe.no>]

...men nå var jo saken den at vi trenger en ny landsbyidiot siden den
gamle riktignok oppfyller mesteparten av de formelle kravene, men i
stor grad har uttømt repertoaret sitt.

-Bjørn

Pelle Birger Thomsen

Bjorn Borud skrev:

Joa, men det blir vanskelig å finne noen med en så bra kombinasjon
av liten selvinnsikt, oppblåst ego, lav intelligens og latterlige
ytterligående politiske standpunkt.
Bare dette med fremmedordbruken er jo ubetalelig, og en
kvalifikasjon det blir hardt å finne hos andre.

mgs...@yahoo.no

On 20 Mai, 16:45, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> kristen moral og vår kristne kulturarv. Tristerdet.
>
> DuskriverellersatduerfraKvinesdal. I så fall kjennerdukanskje

Regner med at det er broren til denne Edvin Vik?

mgs...@yahoo.no

On 21 Mai, 00:44, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> viktigste formeger ikke hvorvidt Chrisjoy deler min politiske
> filosofi,men at han stort sett respekterer meg og mine meninger.

At to premie-idioter som dere to har funnet hverandre og "respekterer"
hverandres meninger er ingen overraskere. Hvordan føles det forøvrig å
være ChrisRoys spesielle little guttevenn?

Chrisjoy

On 21 Mai, 10:11, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

Igjen, vis at det er riktig det du sier. Har du bare møkk mellom øra?

Brumle Måseegg

Joy er som vanlig treg i oppfattelsen. Ennå har han ikke innsett at
han ikke har rett til å forlange hvordan diskusjonen her på NEWS skal
skje. Det er ikke nødvendig å bruke symbolsk logikk (som han forresten
ikke behersker likevel viser det seg) det er fullstendig nok å vise
til noe som er mer vanlig i politikkens verden, nemlig
meningsmålinger.

Forøvrig har han fornyet seg ganske meget i de siste dagene, så jeg
foreslår at vi bruker ham fortsatt som landsbyidiot. Han blir jo
ganske gøyal når han er sinna.

Knut Schrøder

In <f36748c1-4163-4324...@8g2000hse.googlegroups.com>
Chrisjoy wrote:

> Igjen, vis at det er riktig det du sier. Har du bare møkk mellom øra?

Husker noen det utrolig kjedelige programmet i DOS for ca. 20 år siden, uten
noe vettig å si, men som gjentok det du skrev med ? og gjentok seg selv
hele tiden? (Husker ikke nå hva det het.)

Er du, 'Chrisjoy' egentlig dette programmet på noen kB, lett modifisert?

--
Knut

Chrisjoy

On 21 Mai, 17:46, Knut Schrøder <knut.schro...@gmail.com> wrote:
> In <f36748c1-4163-4324-8207-6873e7d33...@8g2000hse.googlegroups.com>

Jeg har forståelse for spørsmålet. Det har blitt så vanlig i diskusjon
å godta oponentens premisser at det nærmest har etablert seg en
standard for hvordan diskusjon skal se ut, og når jeg konsekvent
avviser folk kategorisk når de forsøker seg på etos, men særlig patos,
og denne teknikk kan jeg benytte effektivt på samtlige debattanter på
usenet fordi de er udugelige og eier ingen argumenterende kraft, så
kan det se ut til at min deltagelse trenger så svak innsats at den
kunne programmeres i en qC, og jeg er enig med deg at denne analogien
er godt tilpasset. Spørsmålet er dog hvem som kommer heldig ut av
denne analogi. Dvs, for fornuftige mennesker er det veldig liten tvil
om hvem dette er.

Chrisjoy

Chrisjoy

On 20 Mai, 21:52, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Knut Schrøder <knut.schro...@gmail.com>]

> jeg var mest overrasket over at han prøvde.  man kan liksom ane en
> barnslig glede over at det plutselig dukket opp noe han mente å
> huske.  vel, nesten, men alle får premie.

Nok en skrulling uten argumenterende kraft vil ha det på at jeg ikke
har gjenfortalt et eksempel slik han ønsker seg det, men klarer ikke
uttrykke hva det var han ikke likte. Har du bare møkk mellom øra,
Bjørn?

Bjorn Borud

[Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com>]

| Igjen, vis at det er riktig det du sier.

det trenger jeg ikke. det har du allerede gjort i form av utallige
postinger.

-Bjørn

Chrisjoy

On 22 Mai, 10:33, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

> det trenger jeg ikke.  det har du allerede gjort i form av utallige
> postinger.

Skjønner du ikke at det er du som skylder vise at dine påstander er
riktige, idioten?

Bjorn Borud

[Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com>]

| Skjønner du ikke at det er du som skylder vise at dine påstander er
| riktige, idioten?

hvilken del av svaret mitt var det du ikke skjønte?

-Bjørn

Chrisjoy

On 22 Mai, 11:45, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

Brumle Måseegg

Det har du gjort selv til overmål. Les nå igjennom dine skriverier.
For eksempel der hvor du skryter av at du ikke leser igjennom det du
har skrevet før du trykker på "send". Sammenlign det så med ditt
patetiske forsøk på å sette opp et enkelt formallogisk uttrykk. Eller
alle de andre gangene der du har gått i baret. Det er bare en mulig
konklusjon å trekke av den samling med vrøvl som du har prestert. Du
er og blir en landsbyidiot rett og slett.