Re: Israel har blitt nasjonenes jøde.

Sigvald

On 1 Mai, 14:38, Johan S. Tauler <hans_pet...@songwriter.net> wrote:

> «Fritt Palestina - Boikott Israel», «Stopp Israels okkupasjon -
> anerkjenn Palestina» - Budskap som dette går igjen i mange av
> hovedparolene som under årets 1. mai-markering i norske byer.
>
> Av de fem største byene er det bare Kristiansand som ikke har minst
> én parole rettet mot Israel. I de andre er kravet klart: Boikott
> Israel.

Bermen har åpenbart ikke lært noe som helst av 22. juli. Den kristne
Israel-vennen, analytikeren og kommentatoren Per Haakonsen påpekte i
januar at "Utøya-massakren kan sees i lys av det stadig mer betente
forholdet mellom Israel og Norge og de diplomatiske kontroverser som
har vært i den senere tid." Haakonsen legger særlig vekt på at AUF ble
angrepet (straffet) dagen etter at de åpent flagget støtte til
palestinsk terrorisme (gjennom bannere med krav som "Boikott Israel")
i forbindelse med utenriksminister Jonas Gahr Støres besøk på Utøya.
http://politisk.tv2.no/nyheter/st%C3%B8re-om-israel-palestina-konflikten-%E2%80%93-okkupasjonen-ma-opph%C3%B8re-muren-ma-rives-og-det-ma-skje-na/
Liknende synspunkter kom også frem i kritiske leserinnlegg i israelske
aviser som Jerusalem Post i kjølvannet av 22. juli.

C. Lund er representant for det som kalles "Den nye anti-semittismen":
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1018/thread245130/#post_245130
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Gar-seg-vill-i-konspirasjonsteorier-6816685.html

Kort tid etter at anslagsvis 40.000 hyllet den rabiate ølbøllen
Lillebjørn Nilsen, og samme dag som bermen nok en gang blottlegger
sitt nototiske Israel-hat får nasjonen meldingen om at svømmeren
Alexander Dale Oen helt uventet er død, 26 år gammel.
http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10057548
Dale Oen dedikerte som kjent i fjor sitt VM-gull i svømming til blant
annet de omkomne fra Utøya - ungdom som dagen før hadde demonstrert
med krav som "Boikott Israel". Er det noen sammenheng her? Det kan nok
eksperter som Johan S. Tauler og Terje Henriksen si noe mer sikkert
om. Det som uansett er helt sikkert er at dersom dette ikke skulle ha
noe med Guds vilje å gjøre, så er det er det en skjebnens ironi av
historiske dimensjoner.

Sigvald

Pelle Thomsen

On 01.05.12 19.00, Sigvald wrote:

> Bermen har åpenbart ikke lært noe som helst av 22. juli.

Vi får håpe bermen har lært at de ikke skal tro og/eller stemme
på FrP'ere iallefall, der Behring Breivik var medlem.

Jo Stein

Den 01.05.2012 19:00, skrev Sigvald:
> [...]
> historiske dimensjoner.

Det som uansett er helt sikkert er at dersom dette ikke skulle ha
noe med Guds vilje å gjøre, så kan det tenkes at det er Sigvald's
litt forvirrede ønsker som blir blottlagt her.
--
jo

Pelle Thomsen

On 01.05.12 20.22, Jo Stein wrote:

> Det som uansett er helt sikkert er at dersom dette ikke skulle ha
> noe med Guds vilje å gjøre, så kan det tenkes at det er Sigvald's
> litt forvirrede ønsker som blir blottlagt her.

Syke vrangforestillinger, mener du vel.

Sigvald

On 1 Mai, 20:39, "christopher.l...@getmail.no"
<christopher.l...@getmail.no> wrote:

> Du mener MAO at Breivik er guds straff?

Jeg er ikke teolog og ønsker ikke å ha bastante meninger om det. Jeg
har kun referert til hva den kristne kommentatoren Per Haakonsen har
sagt om denne saken. Terje Henriksen har vel også antydet at de som
fordømmer Israel stiller seg utenfor Guds beskyttelse.

> ...og sigvald er representant for skap-tilhengerne av Breivik.

Det er bare en Breivik jeg er tilhenger av, hun er kvinne og heter
Marit Breivik.

> Jeg tror ikke lengre det kan være noen tvil om at du egentlig er en varm tilhenger av Breivik og det han gjorde, sigvald, du tør bare ikke si det rett ut. Men det kommer nok om et år eller to. Tipper du kommer ut av skapet sånn ca ... 2014?

Slutt med løgnene dine Lund. Jeg og alle andre FrPere har tatt avstand
fra ABBs ugjerninger.

> Din hang til å onanere over andres ulykke er virkelig avskyelig, sigvald.

Ikke vær dum!
Jeg sørger like mye over Oens død som alle andre. Norges
medaljesjanser i London-OL er nå dessverre betydelig svekket. Derimot
har jeg lite medfølelse med PKene, "anti-rasistene" og flaggskjenderne
i Olympiatoppen. Jeg håper at de nå har tilstrekkelig anstendighet og
ryggrad til å hedre Dale Oen ved å la en genuint norsk-etnisk svømmer
bære det norske flagget under åpningsseremonien i London.

Konklusjon:
Alle som mener at Alexander Dale Oen ville vært en verdig flaggbærer i
Beiging i 2008 bur vurdere å gi sin stemme til Frp i 2013.

Sigvald

Pelle Thomsen

On 01.05.12 23.27, Sigvald wrote:

> Konklusjon:
> Alle som mener at Alexander Dale Oen ville vært en verdig flaggbærer i
> Beiging i 2008 bur vurdere å gi sin stemme til Frp i 2013.

Men jøss, har du ikke nettopp antydet at Oen døde som en straff
for at han tilegnet medaljen sin til Utøya-ofrene som støttet
antiisraelske synspunkter da, ditt stupide grauthue ?

Og hvorfor skulle noen stemme FrP, når den bedritne mannen som begikk
nedslaktingen var medlem av det samme brune søppel-partiet ?

Jo Stein

Når 50% av alle amerikanere tror at universets alder er mindre enn
10 000 år, kan du ikke hevde at 50% av alle amerikanere er syke.

Jeg tror at Robert M. Pirsig har mer peiling på dette enn deg:
“When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When
many people suffer from a delusion it is called a Religion.”

Verre er det at Pelle tilhører en gruppe som lider av en spesielle
vrangforestilling som kalles klimaskepsis. Det ville være bra for kloden
om alle klimaskeptikere fikk en diagnose som gav rett til gratis behandling.
--
jo

Espen Vestre

Jo Stein <jst...@broadpark.no> writes:

> Det ville være bra for kloden om alle klimaskeptikere fikk en diagnose
> som gav rett til gratis behandling.

Ja, de hadde jo så gode erfaringer med slik praksis i Sovjetunionen!
--
(espen)

Hans Petter Nenseth

Den 23:27 01.05.12, skrev Sigvald:

> Det er bare en Breivik jeg er tilhenger av, hun er kvinne og heter
> Marit Breivik.

Og jeg som trodde du bare likte menn...
Astoria Dancing var etter det jeg har blitt fortalt et homsested.

Terje Henriksen

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i melding
> [...]

sagt om denne saken. Terje Henriksen har vel også antydet at de som
fordømmer Israel stiller seg utenfor Guds beskyttelse.

TH:
Men det må være lov å kritisere uten at noen tolker det som å synde mot Gud.
Det er synden som holder oss borte fra Gud. Breivik er nok djevelens verk og
ingen straff fra Gud.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Pelle Thomsen

On 02.05.12 10.06, Jo Stein wrote:

> Når 50% av alle amerikanere tror at universets alder er mindre enn
> 10 000 år, kan du ikke hevde at 50% av alle amerikanere er syke.

Nå tullesnakker du igjen.

Grunnen til at 50-60% av amerikanerne ikke tror på evolusjonen
(og det er forskjell på det og det å tro at jorda er 10 000 år gammel)
er ikke pga. vrangforestillinger, men ignoranse og religiøs påvirkning.
(herunder at de undervises i det stupide oppspinnet "kreasjonisme)
Enten det - eller så fremfører du et argument om at de er for dumme
til å forstå det samme som deg og meg - og da er du en rasist.
Skjønte du det ?

Forsøk å konsentrer deg når du skriver innlegg til meg, er du snill,
eller få hjelp.

På forhånd takk.

Jo Stein

Jeg aner ikke hvorfor det har gått så galt med amerikanerne. Din
forklaring er grei nok, men det hadde vært mer interessant å få
en personlig beretning om hvordan vrangforestillinger oppstår.

Du vil få masse skryt av meg hvis du forteller hvordan du ble
klimaskeptiker. Med litt hjelp fra oss alle her på news kan det
bli så bra at du kan publisere det i et eller annet weekend-magasin.

Hvis du så drar på kurs og blir reparert, kan du skrive ny kronikk
og få enda mer skryt.
--
jo

Pelle Thomsen

On 02.05.12 21.28, Jo Stein wrote:

> Du vil få masse skryt av meg hvis du forteller hvordan du ble
> klimaskeptiker. Med litt hjelp fra oss alle her på news kan det
> bli så bra at du kan publisere det i et eller annet weekend-magasin.

He he.

Vel, nå er jeg ikke "klimaskeptiker jeg da,
kan du forklare hva det er for noe, forresten ?
Er det litt sånn som med Satan kanskje - en fantasifigur skapt av
religiøse gærninger ?
Er det f.eks. slik at du tror på klimaet, i motsetning til en som
er skeptisk ?
Det kan virke slik, men du er nok ikke så bevisst av deg.
Klimaalarmist og CO2-skeptikere gir derimot mening som relativt
presise begreper.

> Hvis du så drar på kurs og blir reparert, kan du skrive ny kronikk
> og få enda mer skryt.

Hva får deg til å tro at andre trenger kurs mer enn deg ?
Er du overbevist om at du vet mest, og hvorfor det da, Jo Stein ?
Ingenting av det du skriver - vops, klipper, tyder da på det ?

Jeg måtte jo til og med lære deg historien om drivhusgasser,
husker du ikke det engang ? Du trodde den var betydelig nyere, har du
kanskje glemt - bekvemmelig nok. Og den hadde jeg skrevet selv - du har
da aldri skrevet noe i nærheten av det - med mulig unntak av temaet
kjernekraftproduksjon. Men selv ikke der virker du særlig solid,
for å være ærlig.