Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Paintball: Gass (Co2) + div spørsmål

0 views
Skip to first unread message

Helge Flataker

unread,
Aug 16, 1998, 3:00:00 AM8/16/98
to
Vi er en guttegjeng på vestlandet som morer oss med litt paintball.
Siden de andre starta litt før meg, hadde dei allereie bestillt en
tank med gass. Smarte som dei var bestillte dei UTEN stigrør slik at
vi langt ifra får fulle flasker (min 12 oz rekker 100-150 skudd) nå
til saken..

- Det SKAL vel vere stigrør på flaska?
- Dersom eg snur den flaska vi har oppned, ville det funke?
- Kor får eg tak i gass billigast?

Dei andre hadde dreia en mutter (messing) som dei skrudde på flaska og
som i den andre enden hadde gjengar som passa dei små tankane. Er
dette holdbart? MÅ vi kjøpe en fyllestasjon? (Den blir tett med masse
rørleggertaip og ser ut til å funke)

En ting til..vi treng ball, masse ball (15-16 kasser) kven gjev best
pris?

Som dokke sikkert har forstått er vi ganske ferske i dette, alle tips
og annen hjelp mottas difor med takk.

Helsing

Helge Flataker

(veit dette skulle vert i no.sport.paintball, men har telia abb....)

Tor H. Ringstad

unread,
Aug 17, 1998, 3:00:00 AM8/17/98
to
flat...@sf.telia.no (Helge Flataker) writes:

> - Det SKAL vel vere stigrør på flaska?

Jepp.

> - Dersom eg snur den flaska vi har oppned, ville det funke?

Skulle tro det ville gjøre samme nytten, men jeg har aldri hørt om
noen som har gjort det eller om det kan være noen skumle
bivirkninger. Særlig praktisk er det vel neppe, ihvertfall.

Kanskje et litt dumt spørsmål, men dere kjøler vel ned tankene før
dere fyller dem?


- Tor Ringstad -

Arnstein Tranøy

unread,
Aug 25, 1998, 3:00:00 AM8/25/98
to Helge Flataker
> - Det SKAL vel vere stigrør på flaska?

Nei, men det hjelper

>
>
>
> - Dersom eg snur den flaska vi har oppned, ville det funke?

Ja!

>
>
>
> - Kor får eg tak i gass billigast?

AGA e.l.

>
>
>
>
> Dei andre hadde dreia en mutter (messing) som dei skrudde på flaska og
> som i den andre enden hadde gjengar som passa dei små tankane. Er
> dette holdbart? MÅ vi kjøpe en fyllestasjon? (Den blir tett med masse
> rørleggertaip og ser ut til å funke)

Ja, fordi du da får en kontrollert fylling. Har selv fått en 80kg
gassflaske på stortåa pga utblåsing, så kjøp skikkelig fylleustyr.

>
>
>
>
> En ting til..vi treng ball, masse ball (15-16 kasser) kven gjev best
> pris?

kr 0,35 pr stk.
http://www.sandefjordpaintball.com


--
**********************************************
Arnstein Tranøy
ar...@vestfoldnett.no
Manager Sandefjord Paintball
http://www.sandefjordpaintball.com
Webmaster Scandinavian Paintmag
http://www.vestfoldnett.no/user/arnie/paintmag/

0 new messages