Terje Søviknes slår ring om forfulgt idrettsutøver

Sigvald

http://www.bt.no/sport/Soeviknes-stoetter-dopingtatte-Tysse-1124061.html

Erik Tysse er bosatt i tettstedet Søfteland i Os kommune. Ordfører
Terje Søviknes (Frp) i kommunen støtter den lokale idrettsmannen.
- Både Erik og hans søster Kjersti (Tysse Plätzer) er store forbilder
for alle idrettsutøvere i Os og vi er stolt over de
idrettsprestasjoner de gjort, sier ordføreren til Aftenposten.no og
legger til:
- Jeg legger til grunn at Erik er uskyldig til det motsatte er
bevist.
- Vi tenker på dem som personer og osinger, og prøver å slå en ring
rundt dem, fortsetter han.
---------------------

Her viser Terje Søviknes seg som en raus og anstendig politiker, og
som en høyst verdig representant for lov og rett partiet, FrP. Det er
også i god FrP-ånd å ta sine egne i forsvar slik Søviknes her gjør.

I dette tilfellet er det ingen som helst grunn til å forhånds-dømme
stakkars Erik Tysse for noe som helst. At han har testet positivt på
et forbudt stoff beviser i seg selv ingen ting. Det finnes et utall
plausible forklaringer på hvordan det kunne skje uten hans vilje og
medvirkning:
a) Han kan være offer for slurv fra produsentene av de kost-
tilskuddene han har tatt.
b) Han kan være offer for slurv ved doping-laboratoriet.
c) Han kan være offer for sabotasje.
Dopingjegerne er heller ikke ufeilbarlige. Trine Hattestad ble f.eks.
i sin tid feilaktig beskyldt for doping av slike, men hun ble
heldigvis frikjent. Erik Tysse kan for alt vi vet være like uskyldig
som Trine Hattestad - husk det!

Forøvrig burde dopingjegerne bruke sin energi på å ta eventuelle
dopede kinesiske og russiske konkurrenter. Søsteren Kjersti Tysse
Plätzers vedvarende problemer med konkurrenter fra de kanter tilsier
at i den grad det finnes doping innen kappgangsporten så er det i de
landene slikt foregår. De har også en kultur for slikt - det har vi
ikke her i Norge og slett ikke i en landsens kommune som Os. Doping
innen norsk friidrett forbindes da også i hovedsak med innvandrede
utøvere som Aham Okeke.

Konklusjon:
Alle som ønsker seg en renhårede og anstendige politikere med respekt
for lov og rett bør gi sin stemme til FrP ved neste valg!

Sigvald

Dag Fjellby

Sigvald wrote:

Som vanlig en masse vrøvl.

> [...]
> med respekt
> for lov og rett bør gi sin stemme til FrP ved neste valg!

Konklusjon 2:

FrP har sikkert noen gode politiske synspunkter de, og gode
intensjoner, men å påstå i hver bidige melding, at FrP har
svaret på alt, bekrefter bare mine påstander om Sigvalds
varige svekkede sjelsevner.

--
Dag Fjellby

Arne Henriksen

Sigvald skrev:

> http://www.bt.no/sport/Soeviknes-stoetter-dopingtatte-Tysse-1124061.html
>
> Erik Tysse er bosatt i tettstedet Søfteland i Os kommune.

Dette har ingenting med saken å gjøre.

> I dette tilfellet er det ingen som helst grunn til å forhånds-dømme
> stakkars Erik Tysse for noe som helst. At han har testet positivt på
> et forbudt stoff beviser i seg selv ingen ting.

Ja, for når en /norsk/ utøver blir tatt for noe sånt, da må det være
alle andres feil :-)

> Forøvrig burde dopingjegerne bruke sin energi på å ta eventuelle
> dopede kinesiske og russiske konkurrenter.

Ja, de burde bruke sin energi på dette, og holde fingrene unna
renhårige norske utøvere, som selvfølgelig aldri ville finne på å
dope seg :-)

> Konklusjon:
> Alle som ønsker seg en renhårede og anstendige politikere med respekt
> for lov og rett bør gi sin stemme til FrP ved neste valg!

Alle som ønsker seg at den Norske Skinnhelligheten blir forvaltet og
bevart av renhårede og anstendige politikere, bør gi sin stemme til
FrP ved neste valg!

--
Arne Henriksen

Jo Stein

On 06.08.2010 17:18, Sigvald wrote:
> Her viser Terje Søviknes seg som en raus og anstendig politiker, og
> som en høyst verdig representant for lov og rett partiet, FrP. Det er
> også i god FrP-ånd å ta sine egne i forsvar slik Søviknes her gjør.

Jeg liker ikke kappgang jeg - ikke noe pent å se på i det hele tatt.
Det blir som om Martin Schanche skulle velge å kjøre med håndbrekket på.
--
jo
"Nei til vold":